دانلود مقاله انگلیسی حسابداری ترجمه شده اثر کمیته حسابرسی و کیفیت حسابرسی بر روی جلوگیری از مدیریت سود

مشخصات محصول
قیمت:20500تومان
دسته بندی:

سال نشر:  ۲۰۱۵

تعداد صفحه انگلیسی: ۷

تعداد صفحه ترجمه فارسی:     ۱۱    صفحه  WORD

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: h169

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی حسابداری ترجمه شده  اثر کمیته حسابرسی و کیفیت حسابرسی بر روی جلوگیری از مدیریت سود، پیش و پس از نظام نامه ۲۰۱۱ نظارت بر شرکت ها در نیجریه

عنوان انگلیسی:

Impact of Audit Committee and Audit Quality on Preventing Earnings Management in the Pre- and Post- Nigerian Corporate Governance Code 2011

چکیده فارسی:

علیرغم توازن­ها و بررسی­ها (مثل نظام­نامه نظارت بر شرکت­ها)، سهام­دارانشان را با گزارش ارقام غیر واقعی در مورد فرایند، گمراه کنند. نیجریه، دو نظام­نامه نظارت بر شرکت که توسط SEC صادر شدند، یعنی نظام­نامه ۲۰۰۳ و نظام­نامه ۲۰۱۱ را تجربه می­کند. هدف این مطالعه آن است تا تاثیر این دو نظام­نامه را بسنجد و مقایسه­ای را با استفاده از کمیته حسابرسی و کیفیت حسابرسی در مقابل مدیریت سود، پیش و پس از نظام­نامه ۲۰۱۱ ایجاد کند.

واژگان کلیدی: کمیته حسابرسی؛ کیفیت حسابرسی؛ مدیریت سود؛ نظارت بر شرکت­ها؛ نظام­نامه ۲۰۱۱ نیجریه

  1. مقدمه

مجموعه­ای از رسوایی­های شرکتی در سراسر دنیا، اطمینان به صورت­حساب­های مالی را فاسد کرده­اند و تردیدی را در ذهن سرمایه­گذاران بر جای گذاشته­اند که موجب از دست رفتن اعتماد سرمایه­گذاران در سراسر دنیا شده است. بطور مثال شرکت­های انرون[۱]، وورلدکام[۲]، و زروکس[۳] در کشورهای توسعه یافته (فودیو، ایبیکونل و اوبا، ۲۰۱۳) و plc کدبوری نیجرین[۴]، plc برادران لور[۵] در نیجریه (آجیبولاد، ۲۰۰۸) بدنبال جلب نظر سرمایه­گذاران بوده­اند، زیرا آنها از نبود سرمایه­ها رنج ­کشیده­اند.

مدیران از مدیریت سود استفاده می­کنند تا حجم سود گزارش شده را بالا ببرند، بطور مثال مدیران از روش­های مختلف مدیریت سود برای معرفی هدف استفاده می­کنند تا از گزارش زیان­های سالیانه اجتناب کنند (بیر، کوهن، لیز، و والتر، ۲۰۱۰). معمولا این نوع مدیریت سود برای مدت کوتاهی دوام می­آورد، و در دوره­های بعدی کاهش خواهند یافت که موجب تاثیر منفی بر روی مالکان تجاری می­گردد. بطور مشابه، رقم کلاهبرداری مالی از ۱۸٫۲% در سال ۲۰۰۸ به ۳۱٫۰% در سال ۲۰۱۲ افزایش می­یابد که موضوعی مهم است که توجه پژوهشگران و نویسندگان را در مورد دلایل پشت این سناریو می­طلبد (NDIC،  ۲۰۱۴).

در فرایند بازگرداندن اعتماد به سرمایه­گذاران، قوانین مختلفی برقرار شده­اند، بطور مثال نظام­نامه ساربنس اوکسلی اکت[۶] ۲۰۰۰ در آمریکا و نظام­نامه ۲۰۱۱ نظارت بر شرکت­ها در نیجریه. هدف اصلی نظام­نامه نظارت بر شرکت­ها این بود که با کنترل مدیریت سود و کلاهبرداری در حسابداری، اعتمادپذیری را به صورت­حساب­های مالی بازگرداند (کوهن، دی، و لیز، ۲۰۰۸). انتظار می­رود که اجرای مکانیزم­های نظارتی (نظام­نامه ۲۰۰۳) در نیجریه، رسوایی­های شرکت­ها و دیگر موضوعات مرتبط را تسکین دهد. با این حال، ورشکستگی­ها و رسوایی­های شرکت­ها هنوز وجود دارند، بطور نمونه موارد plc بانک وما[۷] و plc بانک اسپرینگ[۸] در نیجریه (مورد اداره نادرست سرمایه) از ضعف اقدامات نظارتی بر شرکت­ها رنج می­بردند (دماکی، ۲۰۱۱).

با این حال پژوهش­های بسیاری در مورد نظارت بر شرکت­ها و مدیریت سود (برتلوت، ۲۰۱۲؛ چنگ و سان، ۲۰۱۰؛ دمیرکان و پلات، ۲۰۰۹؛ آینگار، لند و زمپلی، ۲۰۱۰؛ جینگ و آنانداراجان، ۲۰۰۹؛ ماچوگا و تایتل، ۲۰۰۷؛ اوئی، رمزی و متر، ۲۰۰۸؛ سیواراماکریشنان و یو، ۲۰۰۸)، شهرت حسابرس­ها (آگراوال و چادها، ۲۰۰۵)، کمیته حسابرسی (پیوت و جنین، ۲۰۰۷) و کیفیت حسابرسی (جره فرانسیس، ۲۰۱۱) انجام گرفته است.مطالعاتی در مورد پیش و پس از نظام­نامه همچون چانگ و سان (۲۰۰۹)؛ آرپینگ و زاخاریاس (۲۰۱۰)؛ چانگ و سان (۲۰۱۰)اثر مکانیزم نظارت بر شرکت­ها را بر روی مدیریت سود در دوره پس از نظام­نامه را با مدیریت سود در دوره پیش از نظام­نامه مقایسه کردند. این مطالعه بر اهمیت مکانیزم­های خاصی همچون کمیته حسابرسی و کیفیت حسابرسی در جلوگیری از مدیریت سود پیش و پس از نظام­نامه ۲۰۱۱ در نیجریه تاکید می­کند و رابطه میان مدیریت سود و مکانیزم نظارت بر شرکت­ها پیش از نظام­نامه ۲۰۱۱ (پس از نظام­نامه ۲۰۰۳) را با رابطه میان مدیریت سود و مکانیزم شرکت­ها پس از نظام­نامه ۲۰۱۱ مقایسه می­کند.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد