مقاله انگلیسی ترجمه شده کامپیوتر: زیگبی: مشخصه ای برای مجموعه ای از پروتکل های ارتباطی سطح بالا

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:۱۶

تعداد صفحه ترجمه فارسی:    ۱۸ صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی)

کد محصول:CM60

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده زیگبی: مشخصه ای برای مجموعه ای از پروتکل های ارتباطی سطح بالا

 

عنوان انگلیسی:

ZigBee a specification for a suite of high level communication protocols

 

چکیده فارسی:

زیگبی مشخصه ای برای مجموعه ای از پروتکل های ارتباطی سطح بالا بوده که از رادیوهای دیجیتال کوچک و با توان پایین، بر مبنای استاندارد IEEE 802  (موسسه مهندسین الکتریسیته و الکترونیک) برای شبکه های بخش خصوصی، استفاده می کند. کاربردهای آن شامل سوییچ های الکتریکی بی سیم، کنتورهای الکتریکی  با صفحه نمایش خانگی، و تجهیزات صنعتی و مصرفی دیگری می باشد که نیازمند انتقال داده بی سیم با برد کوتاه در میزان نسبتا پایین است، می باشد. فناوری که توسط خصوصیات زیگبی تعریف می گردد به نظر می رسد که ساده تر و کم هزینه تر از WPAN (شبکه های بی سیم شخصی) دیگر همانند بلوتوث باشد. هدف زیگبی زیگبی کاربردهای فرگانس رادیویی (RF) می باشد که نیاز به میزان داده های پایین، عمر باتری بالا، و شبکه بندی امن دارد. زیگبی دارای استاندارد تعریف شده مارک تچ (MarkTech) بوده که متناسب با داده های متناوب یا دوره ای یا انتقال سیگنال مجزا از یک حسگر یا دستگاه ورودی می باشد. سیستم مدیریت ترافیک بر مبنای زیگبی نیز اجرایی می باشد. این نام اشاره ای به رقص زنبور عسل بعد از برگشت به کندو دارد.

بررسی تخصصی

زیگبی به عنوان یک شبکه استاندارد بی سیم کم هزینه، با توان پایین و شبکه ای می باشد. هزینه پایین باعث می شود که این فناوری به طور گسترده ای در کنترل های بی سیم و کاربردهای نظارتی بکار گرفته شود. شبکه بندی در هم تنیده قابلیت اطمینان بالا و دامنه گسترده تری را ایجاد می کند. فروشندگان تراشه زیگبی معمولا این دستگاه های مخابراتی یکپارچه و میکروکنترل ها را با حافظه فلش  ۶۰ KB و  ۲۵۶ KB به فروش می رسانند.

زیگبی در باندهای رادیویی صنعتی، علمی و پزشکی فعالیت می کند. که این تشعشات در اروپا ۸۶۸ MHz، در امریکا و استرالیا ۸۶۸ MHz و در قلمرو جهانی ۲٫۴ GHz می باشد. نسبت ارسال داده از ۲۰ به ۹۰۰ کیلوبایت بر ثانیه متفاوت می باشد.

لایه شبکه زیگبی بطور طبیعی از شبکه ستاره ای و درختی پشتیبانی می کند. هر شبکه دارای یک ابزار هماهنگ کننده می باشد، که با توجه به ایجاد آن، کنترل پارامترها و حمایت های اصلی مد نظر قرار می گیرد. در شبکه های ستاره ا، هماهنگ کننده بر مبنای گره اصلی می باشد. این شبکه های درختی و توری امکان استفاده از روترهای زیگبی را برای بسط ارتباط در سطح شبکه امکان پذیر می سازند.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد