مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده : متخصصین کامپیوتر مالزی : ارزیابی هوش هیجانی و تعهد سازمانی

مشخصات محصول
قیمت:19000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۵

تعداد صفحه انگلیسی:  ۸

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۴  صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی )

کد محصول: M571

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده :  متخصصین کامپیوتر مالزی : ارزیابی هوش هیجانی و تعهد سازمانی

عنوان انگلیسی:

Malaysian Computer Professional: Assessment of Emotional Intelligence and Organizational Commitment

چکیده فارسی:

سهم هوش هیجانی در برابر تعهد سازمانی به طور گسترده‌ای در نوشته‌ها بررسی شده‌است. این مطالعه برای بررسی این شکاف انجام شده‌است. با اتخاذ یک روش تحقیق با استفاده از نظرسنجی شامل ۱۱۵ متخصص فناوری اطلاعات مشغول به کار در واحد برنامه‌ریزی مدیریت و مدرانیزسیون مالزی(MAMPU)، یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد که چهار خوشه هوش هیجانی؛ تنها به پیش‌بینی‌کننده‌های قابل توجه تعهد سازمانی تبدیل می‌شود. یافته‌های بیشتر نشان‌دهنده اهمیت هوش هیجانی در تضمین تعهد سازمانی در زمینه حرفه‌ای کامپیوتر است.

کلمات کلیدی : هوش احساسی، تعهد سازمانی، نظرسنجی، مالزی، متخصصان کامپیوتر

۱٫مقدمه

در طول دهه گذشته، پژوهشگران رشته‌های مختلف علاقه زیادی به هوش هیجانی را نشان دادند. برطبق گفته Salovey و Grewal (2005)، هوش هیجانی ادغامی از هردو زمینه احساس و هوش با بررسی احساسات به‌عنوان منبع سودمند اطلاعات است که به ایجاد حس و پیمایش محیط اجتماعی کمک می‌کند. هوش هیجانی (EI)  که اصطلاحآ به آن هوش عاطفی (EQ) نیز می‌گویند توانایی شناسایی، ارزیابی، و کنترل احساسات فرد، احساسات دیگران، و احساسات گروه است. EI نیز به عنوان” توانایی برای درک دقیق، ارزیابی، و بیان احساسات؛ توانایی برای دسترسی به و/یا تولید احساساتی در زمان تسهیل فکری، توانایی برای درک احساسات و دانش احساسی، و توانایی برای نظم‌دهی به احساس برای ارتقای رشد هوشی و احساسی” تعریف شده‌است. از چشم‌انداز سازمانی، سهم EI در نسبت به اثرگذاری می‌تواند از لحاظ استخدام و حفظ کارمندان، توسعه استعدادها، گروه‌های کاری، تعهد کارمندان، روحیه، و سلامت، بهره‌وری، اثربخشی، فروش، درآمد، کیفیت خدمات، وفاداری مشتری، نتایج مشتریان و کارآموزان دیده می‌شود. تشخیص داده شده‌است که، در صورتی که ضریب هوشی (IQ) می‌تواند به افراد برای اتخاذ یک شغل کمک کند، هوش عاطفی (EQ) به افراد اجازه می‌دهد تا شغل خود را حفظ کنند و به‌طور رضایت بخشی در زندگی حرفه‌ای خود رشد کنند.

در مالزی، مسئله نرخ گردش مالی بالا در میان متخصصین ICT یا کامپیوتر بسیار هشداردهنده است. این مسئله زمانی که این متخصصین ICT تمایل به ترک حرفه ICT خود و کار در مجموعه متفاوت حرفه‌ای نسبت به ICT دارند، جدی‌تر می‌شود. با توجه به حقوق و دستمزدهای سودآور ارائه شده توسط شغل‌ها در زمینه کامپیوتر، آمار اشتغال مالزی گزارش داده‌است که صنعت ICT در لیست به عنوان بالاترین نسبت گردش مالی بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ رتبه اول را دارد. مطالعات نشان داده‌اند که، فقدان OC یکی از دلایلیست که کارکنان شغل خود را ترک می‌کنند. با توجه به اهمیت OC، پژوهشگران عوامل مختلف یا پیش‌بینی‌کننده‌های OC را تست می‌کنند و یکی از آن‌ها EI است. مطالعات انجام شده در انواع متفاوت شغل‌ها نشان داده‌اند که مهارت‌های EI برروی OC اثرگذار است. بااین حال، با بررسی‌های دقیق‌تر برروی این مطالعات، از اینکه مطالعات شامل متخصصین کامپیوتر هنور در مراحل ابتدایی خودش است، پرده برمی‌دارد. بااستنتاج از این شکاف، این مطالعه با این اهداف انجام شده‌است: (۱) سنجش سطح EI متخصصین کامپیوتر، و (۲) شناسایی اینکه آیا EI، OC را پیش‌بینی‌ می‌کند یا نه.

 

  1. بررسی نوشته‌ها

۲٫۱       متخحصصین کامپیوتر

یک متخصص کامپیوتر فردی است که در صنعت کامپیوتر کار می‌کند. عنوانی که به متخصصین کامپیوتر نسبت داده می‌شود شامل مدیر ارشد اطلاعات، مدیر سیستم اطلاعاتی، مدیر مرکز اطلاعات، مدیر توسعه نرم‌افزار، مدیر پروژه، مدیر سیستم‌ها، مدیر عملیات، مدیر برنامه‌ریزی، تحلیل‌گر سیستم، تحلیل‌گر کسب و کار، برنامه‌نویس سیستم، برنامه‌نویس نرم‌افزار، مدیر فناوری‌های در حال ظهور، مدیر شبکه، مدیر پایگاه داده، مدیر امنیت کامپیوتری، وب مستر، و طراح وب است.

برنامه استاندارد کامپیوتری مالزی متخصصین کامپیوتر را به چهار گروه تقسیم کرده‌اند، به نام دانشمند کامپیوتر، متخصص سیستم‌های اطلاعاتی، متخصص فناوری اطلاعات، و مهندس نرم‌افزار. دانشمند کامپیوتری، تئوری‌ها و عملیات را برای پیاده‌سازی سیستم‌های کامپیوتری که برای شامل شدن جنبه‌های توسعه وب، طراحی واسط، مسائل امنیتی، کامپیوتری ‌های همراه و شامل شدن ابداع روش‌های جدید برای استفاده در کامپیوترها رشد کرده‌است را بسط می‌دهند. انتظار می‌رود که متخصصین سیستم‌های اطلاعاتی با نرم‌افزارهای کامپیوتری مرتبط با نواحی کسب وکار سنتی، به خصوص سیستم‌های مدیریت پایگاه داده و صفحه گسترده‌ها، و دیگر محصولات نرم‌افزاری تولید انبوه آشنا باشند. متخصصین IT تمرکز ویژه‌ای برروی رضایتمندی نیازهای سازمانی که از فناوری‌های کامپیوتری نشآت می‌گیرد، دارند. آن‌ها مسئولیتی را برای انتخاب سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب برای یک سازمان فرض می‌کنند، سخت‌افزار و نرم‌افزار را با نیازهای سازمانی و زیرساخت‌های سازمانی ادغام می‌کنند، آن‌ها را نصب و راه‌اندازی، سفارشی‌سازی می‌کنند، و نرم‌افزارها را برای کاربران کامپیوتری در سازمان نگهداری می‌کنند.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد