دانلود مقاله انگلیسی حسابداری ترجمه شده موسسات و تحولات استاندارد حسابداری: مشاهدات از ژاپن

مشخصات محصول
قیمت:18500تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۴

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۴

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۹ صفحه فایل WORD

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی) 

کد محصول:h68

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی حسابداری ترجمه شده موسسات و تحولات استاندارد حسابداری: مشاهدات از ژاپن

عنوان انگلیسی:

Institutions and accounting standard transformation Observations from Japan

چکیده فارسی:

این مقاله، تحولات استانداردهای حسابداری ژاپن را بیش از ۲ دهه گذشته و نیروهای محرک پشت این تحول را توصیف می کند و همچنین وضعیت فعلی استانداردهای حسابداری ژاپن را تجزیه و تحلیل می کند که به وسیله دوگانگی سیستم های حسابداری برگرفته از نهادهای سیاسی، اقتصادی و قانونی این کشور مشخص شده اند. بحث و بررسی در این مقاله تأکید می کند که مجموعه ای واحد از استانداردهای حسابداری، همیشه برای هر نهاد موثر نیست.

کلید واژه ها: مجموعه ای واحد از استانداردهای حسابداری، IFRS، ابزارهای مالی، مواد بیش از فرم، ارزش منصفانه، دوگانگی سیستم های حسابداری، استانداردهای حسابداری برای SMEها

۱- مقدمه

رکود اقتصادی که در سال ۱۹۹۱ پس از درهم پیچیدن حباب قیمتی دارایی ژاپن آغاز شد، به عنوان ۱۰سال از دست رفته، دوره ای که برای گسترش دهه های اخیر نیز فکر شده است، اشاره می شود. در طول این ۲دهه، سیستم های حسابداری ژاپن برای کمک به راه اندازی مجدد اقتصاد ژاپن براساس سیاست های دولت، به شدت تغییر یافتند. ضرورت اصلاح نظام مالی (وزارت مالیه،۱۹۹۷) که به شرح زیر گزارش می کند، تأکید کرده است: در جامعه “سالخورده” قرن۲۱، به منظور حصول اطمینان از تداوم حیات اقتصادی ژاپن، پیدا کردن راهی کارآمدتر از سرمایه گذاری دارایی خصوصی که به   ۱۲۰۰ تریلیون ین می رسد، ضروری می باشد.

ارائه کمک های مالی برای توسعه صنایعی که دوره های آینده را برروی شانه های خود حمل می کنند، مهم می باشد. علاوه براین، به منظور کمک به تناسب جامعه بین المللی با قدرت اقتصادی آن، ضروری است که ژاپن، منبعی صاف و هموار از بودجه را برای این جهان فراهم کند”. با توجه به بازسازی بازارهای مالی ژاپن به منظور ایجاد رقابت در سطح بین المللی و قابل مقایسه کردن با آنهایی که در نیویورک و لندن هستند، سیستم های مالی به سرعت و با توجه به سه اصل، اصلاح شده اند: “آزاد” برای اطمینان از بازار آزادی که اصول بازار را پیاده سازی کرده اند، “عادلانه” برای اطمینان از بازار قابل اطمینان و شفاف، و”جهانی” برای اطمینان از بازارهای بین المللی که از زمان خود فراترند.

تحول استانداردهای حسابداری، اصلاحات ایجاد شده برای بازسازی نشاط بازارهای مالی ژاپن می باشد. با توجه به این تلاش ها، استانداردهای حسابداری ژاپن، در حال حاضر در سطح مشابهی از غرب در نظر گرفته شده اند. این مقاله، تحول استانداردهای حسابداری ژاپن بیش از دو دهه گذشته و نیروهای محرک پشت این تحول را توصیف می کند و همچنین وضعیت فعلی استانداردهای حسابداری ژاپن را تجزیه و تحلیل می کند که به وسیله دوگانگی سیستم های حسابداری برگرفته از نهادهای سیاسی، اقتصادی وقانونی این کشور مشخص شده اند. بحث و بررسی در این مقاله تأکید می کند که مجموعه ای واحد از استانداردهای حسابداری، همیشه برای هر نهاد موثر نیست.

۲- آثار آزادسازی و جهانی سازی امور مالی حقوق صاحبان سهام شرکت های فهرست شده ژاپنی

پیشرفت آزادسازی و جهانی سازی مالی از ۱۹۸۰، موجب شده است تا بخش خدمات مالی به سرعت پیشرفت کند و در نتیجه، عملکرد اقتصاد مالی، شروع به راندن نوسانات اقتصادی که قبلا توسط اقتصادی واقعی رانده شده اند، کند. با توجه به شرایط مشخص در ۲۰سال آخر قرن بیستم، مقررات زدایی از سیستم مالی ژاپن، روش تأمین مالی شرکت های فهرصت شده ژاپنی را از غیرمستقیم به مستقیم تغییر کرده است. سیاست مقررات زدایی که قبلا شرح داده شده است، به عنوان نسخه ژاپنی “انفجار بزرگ” اشاره شده است، که به طور موفقیت آمیزی از یک دهه قبل، در انگلستان انجام شده است.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد