مقاله انگلیسی حسابداری ترجمه شده : شیوع مدیریت سود روی عدم تقارن اطلاعاتی در محیطی نامطمئن

مشخصات محصول
قیمت:19000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۳۱   صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: h192

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی حسابداری ترجمه شده :  شیوع مدیریت سود روی عدم تقارن اطلاعاتی در محیطی نامطمئن: شواهدی از کانادا

عنوان انگلیسی:

The incidence of earnings management on information asymmetry in an uncertain environment: Some Canadian evidence

چکیده فارسی:

در این مطالعه با در نظر گرفتن محیط نامطمئن، ارتباط میان مدیریت سود و عدم تقارن اطلاعاتی بررسی می‌شود. یافته‌ها حاکی از آن است که محیط پویا و پیچیده ارتباط میان اقلام تعهدی اختیاری و عدم تقارن اطلاعاتی را که به هنگام نوسان قیمت سهام و گستره‌ی پیشنهاد و درخواست اندازه‌گیری می‌شود، تضعیف می‌نماید. به ویژه، ارتباط مثبت میان مدیریت سود و عدم تقارن اطلاعاتی برای شرکت‌های متنوع‌سازی شده که به طور مفرط در فعالیت‌های تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با نوسانات بالا در فروش‌ها مواجه هستند، تضعیف شده است. این امر دشواری برآورد مدیریت سود در محیطی نامطمئن توسط سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد. نهایتا در چنین چهارچوبی، احتمال بیش‌تری می‌رود اقلام تعهدی اختیاری در شرکت‌های عضو بورس اوراق بهادار ایالت متحده که در مقایسه با بازار اوراق بهادار کانادا از نقدینگی و شفافیت بازار سهامی بالاتری برخوردار است، توسط سرمایه‌گذاران کشف شوند.

کلیدواژه‌ها: حاکمیت شرکتی، مدیریت سود، محیط نامطمئن، عدم تقارن اطلاعاتی

  1. مقدمه

در این تحقیق با در نظر گرفتن محیط نامطمئن، ارتباط میان مدیریت سود و عدم تقارن اطلاعاتی بررسی می‌شود. تئوری شرکتی (چایل، ۱۹۷۲؛ ویلیامسون، ۱۹۷۵) حاکی از آن است که شرایط نامطمئن محیطی محدودیت‌های بااهمیتی روی شرکت، راهبرد موثر و تصمیم‌گیری ایجاد می‌کند. اگرچه شرکت‌ها توسط ماهیت محیط مربوط به خودشان محدود شده‌اند اما مدیران از لحاظ راهبردی فرصت واکنش به این شرایط نامطمئن را دارند (قوش و اولسن، ۲۰۰۹). یکی از این فرصت‌ها مدیریت سود است. احتمال می‌رود گستره‌ی فرصت‌طلبی در مدیریت سود در شرایطی که عدم تقارن اطلاعاتی بالا است، بیش‌تر باشد (دی، ۱۹۸۸؛ ترمون و تیتمن، ۱۹۸۸). در عوض، مدیریت سود می‌تواند شرایط عدم اطمینان مربوط به توزیع وجوه نقد آتی شرکت برای سرمایه‌گذاران را افزایش دهد، آنچه که سبب ایجاد عدم تقارن اطلاعاتی میان سرمایه‌گذاران آگاه و نا‌آگاه می‌شود (باتاچاریا، دیزای و ونتاکارامن؛ ۲۰۱۲).

به طور کلی شرایط عدم اطمینان به دو بعد پیچیدگی و پویایی تقسیم می‌شود (چایلد، ۱۹۷۲؛ تامسون، ۱۹۶۷). بر اساس تحقیق تامسون (۱۹۶۷) و تریبری (۱۹۶۸) محیط پیچیده محیطی است که روابط متقابل مربوطه برای تصمیم‌گیری مستلزم درجه‌ی بالایی از انتزاع به منظور ایجاد طرح‌ریزی‌های قابل‌کنترل است. محیط پویا نیز محیطی است که عوامل مربوطه برای تصمیم‌گیری در حالت ثابتی از تغییر هستند.

تحقیق پیشین نشان داد که پیچیدگی محیط دشواری ارزیابی مدیریت سود را برای سرمایه‌گذاران افزایش می‌دهد (لیم، دیم و تانگ؛ ۲۰۰۸). انتظار می‌رود گزارشگری مالی برای شرکت‌هایی که فعالیت‌های تجاری و جغرافیایی متنوعی دارند، پیچیده‌تر باشد. از این رو، انتظار بر این است مدیریت سود با سطوح تنوع‌سازی افزایش یابد و کشف آن برای اعضای بازار مشکل‌تر شود.

به علاوه، شرکت‌های پویا و به خصوص آن‌هایی که به صورت گسترده‌ای در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری نموده‌اند، به عدم تقارن اطلاعاتی کمک می‌نمایند (ابودی ولیو، ۲۰۰۰). عقیده بر این است که در چنین چهارچوب نامتقارنی احتمال رخ دادن مدیریت سود بیش‌تر است (فرانسیس، لافاند، اولسون و شیپر، ۲۰۰۵) و کشف آن به احتمال زیاد برای اعضای بازار مشکل باشد. همچنین شرکت‌های پویا به عنوان شرکت‌هایی که نوسانات فروش دارند، طبقه‌بندی می‌شوند، آنچه که سبب تاثیرگذاری بر تصمیمات مدیران می‌شود (چایلد، ۱۹۷۹؛ کایرت و مارس، ۱۹۶۳، ویلیامسون، ۱۹۷۵). فرض بر این است مدیران، علاقه‌مند به کاهش نوسان در سود‌های گزارش‌شده هستند (قوش و اولسن، ۲۰۰۹؛ گال، چن و تسوئی، ۲۰۰۳) اما در یک محیط دارای نوسان، انتظار می‌رود کشف مدیریت سود مشکل‌تر باشد چرا که اشکال حسابداری بی‌ثبات هستند. بنابراین، انتظار بر این است در یک محیط پویا نسبت به یک محیط باثبات، رخ دادن مدیریت سود جهت تاثیرگذاری بر عدم تقارن اطلاعاتی از گستره‌ی کم‌تری برخوردار باشد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد