مقاله انگلیسی ترجمه شده کامپیوتر : مدل زبانی پیگیری تاپیک (موضوع) برای تشخیص گفتار

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:۲۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۳۵ صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی)

کد محصول:CM58

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده مدل زبانی پیگیری تاپیک (موضوع) برای تشخیص گفتار

 

عنوان انگلیسی:

Topic tracking language model for speech recognition

 

چکیده فارسی:

در محیط واقعی، مشخصه های زبانی و اکوستیک (صوت شناسی) اغلب بر مبنای گویندگان، سبک گفتار و تغییرات موضوع متفاوت می باشد. به منظور سازش با این تغییرات، رویکردهای تشخیص گفتار که شامل ردیابی پله ای تغییرات محیطی می باشد، توجهات را به سمت خود معطوف کرده است. این مقاله مدل زبانی پیگیری تاپیک را مطرح می کند که بطور سازگارانه، تغییرات را در تاپیک بر مبنای اطلاعات متنی موجود و مدل های تاپیک برآورد شده قبلی به صورت آنلاین دنبال می کند. مدل مطرح شده برای انطباق با مدل زبانی به منظور تشخیص گفتار، کاربرد دارد. ما از مجموعه تحققیات آزاد  MIT و مجموعه ای از تحقیقات انجام شده توسط ژاپنی ها در بررسی های مرتبط به تشخیص گفتار استفاده می کنیم و کارایی مدل طرح شده را نشان می دهیم.

مدل زبانی؛ مدل تاپیک نهفته؛ پیگردی تاپیک؛ الگوریتم آنلاین؛ تشخیص گفتار

  1. مقدمه

تشخیص گفتار به عنوان تکنیک امید بخشی در نوشت برداری اتوماتیک از اخبارهای پخش شده، آرشیوهای چندرسانه ای بر روی وب، جلسات، و ضبط سخنرانی ها برای بازیابی اطلاعات می باشد. در این سناریوها، گفتار شامل تغییرات زمانی ایجاد شده توسط تغییر گویندگان، سبک های گفتار، پارازیت های محیطی، و تاپیک می باشد. بنابراین مدل های تشخیص گفتار تغییرات زمانی را در محیط های زبانی و صوت شناختی دنبال می کند. این مقاله تمرکزش را بر روی دنبال کردن تغییرات زمانی در محیط های زبانی همان طور که در شکل ۱ نشان داده شده است، قرار می دهد. شکل ۱ دنبال کردن تغییرات زمانی را با استفاده از مدل زبانی دینامیک کلام نشان می دهد.

بررسی مدل های زبان دینامیک فراتر از N-gram، تغییراتی را در محیط زبانی ایجاد می کند، که به عنوان تاپیک اصلی در تحقیقات مدل زبانی می باشد. مدل های زبان دینامیک اساسا به دو دسته طبقه بندی می شوند، یعنی مواردی که به تخمین احتمالات کلمه ( N-gram) به طور مستقیم و غیرمستقیم می پردازند. این مدل از احتمالات مربوط به N-gram، با استفاده از متن نهفته ( برای مثال، هزاران کلمه در پیشینه متنی)، علاوه بر احتمالات استاندارد N-gram می پردازد. احتمالات مربوط به N-gram جدید از طریق وارد کردن خطی دو احتمال بدست می آید. تکنیک بکارگرفته شده دیگر در رویکردهای تخمین مستقیم بر مبنای معیار قیاس حداکثر (MAP) می باشد. به این ترتیب، احتمالات مربوط به N-gram از طریق شمارش N-gram بدست می آید، که به صورت خطی در بین دو N-gram قرار می گیرند، که بر خلاف احتمالات مربوط به درون یابی رویکرد نهانگاه می باشد.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد