مقاله ترجمه شده : ساختارهای متوازن : طراحی سازمان برای رشد مناسب

مشخصات محصول
قیمت:13000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۰۸

تعداد صفحه انگلیسی:  ۲۶

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۰   صفحه WORD

(دانلود  رایگان مقاله انگلیسی)

کد محصول: M203

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده :  ساختارهای متوازن : طراحی سازمان برای رشد مناسب

عنوان انگلیسی:

Balanced Structures: Designing Organizations for Profitable Growth

چکیده فارسی:

سباستین رایش: تلاش شرکت­ها برای رشد مناسب در جهت پاسخگویی به درخواست سهام­داران برای افزایش سود بیشتر است. رشد مناسب سازمان­ها نیازمند طراحی سازمان به گونه­ای است که بتواند پاسخگوی تقاضاهای متناقض باشد مانند اینکه یک سازمان نیاز دارد که هم ساختار مکانیک داشته باشد تا بتواند اطمنیان حاصل کند از دستاوردهای فعلی­اش محافظت می­شود و همچنین نیازمند ساختار ارگانیک است تا سازمان را برای یافتن فرصت­هایی در جهت رشد در زمینه­های جدید یاری کند.

این مقاله «سطحی از تعادل» را در ساختار شرکت­ها پیشنهاد می­کند که نیاز شرکت­ها را در سطح گروهی برطرف می­کند. برای رسیدن به این سطح تعادل راه­حل پیشنهادی شامل تغییر پی­درپی در بین ساختار متفاوت (تفکیک موقت)، و یا به وجود آوردن واحدهای متمایز (تفکیک ساختاری) و اجازه به کارکنان در جهت حرکت به سمت عقب و جلو در ساختار مختلف (ساختار موازی). هنگامی که مفاهیم تئوری در ساختار متعادل ارائه شد اطلاعات کمی در مورد نحوه استقرار آن و چگونگی اجرای آن موجود بود.

در این مقاله، داده­ها از طریق مطالعه استقرایی در شش شرکت که مرکز آنها در اروپا بود جمع­آوری شد و در آن پاسخ سازمان­ها به ساختارهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

استراتژی­های فوق که در این شرکت­ها پیاده­سازی شده بود مورد بررسی قرار گرفت تا این گزینه­ها و نتایج آموزشی که از پیاده­سازی آن به دست آمده بود ارزیابی شوند. این راه­حل­ها در محل­های مختلف به کار برده شده است و منجر به ارائه راه­حل­های مختلفی شده است. هر یک از این راه­حل­ها ابعاد متمایزی از فرآیند یادگیری را بیان می­کند و هنگامی که راه­حل­ها با هم آمیخته شود بهره­برداری و بازیابی بهتری از فرآیند صورت می­گیرد.

فرآیند طراحی مدل ساختار متوازن در این مقاله سعی بر آن دارد، نگرشی را فراهم آورد تا احتیاجات شما را در شرایط خاص برآورده نماید. چهار اصل کلی طراحی برای پیاده­سازی موفق ساختارهای متوازن نیز در این مقاله گنجانده شده است.

مقدمه:

شرایطی که شرکت­ها بتوانند در آن رشد متناسب داشته باشند دغدغه اصلی بسیاری از شرکت­ها است و یکی از مهم­ترین دغدغه­های مدیران اجرایی امروز است. تحقیقات تجربی نشان داده عده معدودی از شرکت­های تازه تأسیس توانسته­اند نسبت به شرکت­های قدیمی به سمت رشد و فروش بیشتر حرکت نمایند. رشد مناسب بیانگر نوعی نزاع برای حفظ تعادل بین بهره­برداری از قابلیت­های موجود و جستجو برای یافتن توانمندی­های جدید است. رهبران سازمان تلاش می­کنند تا عوامل متضاد فوق را با یکدیگر وفق دهند. آنها، برای بهره­برداری از قابلیت­های فعلی نیازمند ساختار مکانیکی سازمان هستند. ویژگی این ساختار استانداردسازی، تمرکزگرایی و سلسله مراتب است. این ساختار مانعی برای نوآوری و انعطاف­پذیری سازمان است.

نوآوری­ها از طریق سیستم­های باز (ارگانیک) راحت­تر قابل دسترسی است زیرا این ساختار سطح بالایی از عدم تمرکز را ایجاد می­نمایند. البته این سیستم کارایی و هماهنگی را کاهش می­دهد. بنابراین باید در سازمان­ها، تعاملی بین ساختار مکانیک و ساختار ارگانیک وجود داشته باشد که این موضوع سبب دشواری تصمیم­گیری­ها می­شود.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد