مقاله انگلیسی حسابداری ترجمه شده: استقلال و شناخت مالی نسبت به شورای ممیزی با عدم پذیرش افشای مالی

مشخصات محصول
قیمت:21000تومان
دسته بندی:

سال نشر:  ۲۰۱۵

تعداد صفحه انگلیسی: ۸

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۷  صفحه  WORD

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: h172

عنوان فارسی:

مقاله  انگلیسی حسابداری ترجمه شده: استقلال و شناخت مالی نسبت به شورای ممیزی با عدم پذیرش افشای مالی: بررسی شرکت‌های توبیخ‌ شده عمومی در کشور مالزی

عنوان انگلیسی:

Independence and Financial Knowledge on Audit Committee with Non-compliance of Financial Disclosure: A Study of Listed Companies Issued with Public Reprimand in Malaysia

چکیده فارسی:

این مقاله قصد دارد تا توبیخ عمومی بورسای مالزی را در کمپانی عمومی مسئولیت محدود و با توجه به اطلاعات مرتبط مالی تشریح نماید. نتایج این پژوهش بیانگر آن است که در فاصله زمانی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳، توبیخ رسمی عمومی برای عدم پذیرش ملزومات مرتبط با افشای پیوسته‌ی بیش از ۱۴۵ مورد قانون‌شکنی، مورد تحریم قرار گرفته است. همچنین مشخص شده است که اکثر کمپانی‌هایی که به دلیل توبیخ رسمی عمومی تحریم شده بودند، با ملزومات استقلال و شناخت (دانش) مالی در شورای ممیزی موافق بوده‌اند. این پژوهش یک مقاله تحلیلی است که به مقطع زمانی خاصی مربوط شده و شامل موسسات بازرگانی می‌شود که به دلیل عدم پذیرش ملزومات بورسای مالزی، به صورت رسمی توبیخ شده‌اند.

واژگان کلیدی: شورای ممیزی؛ توبیخ رسمی عمومی؛ افشای مالی؛ شناخت (دانش) مالی؛ مالزی

۱- مقدمه

هیئت مدیره بایستی همواره از سود قانونی سهام‌داران حمایت کرده و تخمینی تعادلی و قابل فهم از موقعیت کنونی و دورنمای سازمان را برای آنها مطرح نماید. هیئت مدیره بایستی مطمئن شود که گزارشات و حساب‌های سازمان حاوی سناریوی شفافی است؛ که این مساله به کمک اشکال اثبات می‌شود. وجود این اطلاعات برای سرمایه‌گذاران، بستانکاران، مشتری‌ها و تامین کنندگان و به منظور کمک به اتخاذ تصمیم‌های مناسب توسط آنها، بسیار حیاتی می‌باشد. شورای ممیزی موظف است تا هیئت مدیره را در اجرای موثرتر نقش خود، مخصوصاً در بحث گزارش‌دهی یکپارچگی یاری کند. با افزایش تعداد شرکت‌هایی که دچار ورشکستگی بزرگ صنفی می‌شوند (مانند آدلفیا، انرون، تیکو و ورلدکام) نیاز به یک مکانیزم حکومتی موثر و کارا به طور مبرمی حس می‌شود. قانون‌گذاران به طور منظمی مکانیزم حکومتی را بازبینی کرده و یک شورای ممیزی را به عنوان مسئول محافظت از سود سهام‌داران مشخص نموده‌اند. بنابراین، آنها قادر هستند که سیستم گزارش‌دهی مالی را به صورت منتقدانه پایش کنند.

بسیاری از محققین بر روی بحث‌ شورای ممیزی و گزارش مالی تمرکز کرده‌اند (ابوت، پارکر، و پیترز، ۲۰۰۲؛ لین، لی و یانگ، ۲۰۰۶؛ سیتی روکما ایکا ۲۰۱۲). در این مطالعات اساساً برروی شورای ممیزی، سیستم نظارت صنفی و مدیریت درآمدها، بازگویی‌ها و درآمدهای غیرعادی تمرکز شده است. در سایر مطالعات نیز بر آثار مکانیزم‌های پایشی و مدیریت درآمدها تمرکز شده است (عبدالله، یوسف و نور، ۲۰۱۰؛ رحمان و علی، ۲۰۰۶؛ و صالح و اسکندر، ۲۰۰۷) و تنها در تعداد اندکی از پژوهش‌ها از اطلاعات مربوط به مکانیزم پایش ویژه در جهت بررسی بروز شکست در فرایند گزارش‌دهی مالی استفاده شده است (لاکشان و ویجکون، ۲۰۱۲). بنابراین کمبود مطالعات موجود در زمینه استقلال شورای ممیزی و دانش مالی که به طور قابل توجهی بر کیفیت گزارش مالی و افشای پیوسته اثرگذار هستند، کاملاً حس می‌شود.

اهمیت یک گزارش مالی زمانی مشخص می‌شود که توسط سرمایه‌گذار و با هدف اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد. این گزارش بیانگر عملکرد آتی شرکت و سلامت اقتصادی شرکت‌ها می‌باشد. بنابراین مشخصات شورای ممیزی ناکارا ممکن است در موسساتی منعکس شود که افشای مالی غیرقابل اطمینانی داشته و قادر به گزارش‌دهی وضعیت کنونی موسسه در زمان مناسب نیستند. اطلاعات مربوط به مشخصات یک شورای ممیزی برای سرمایه‌گذاران، قانون‌گذاران و سایر کسانی که از صورت‌های مالی استفاده می‌کنند مفید است، چرا که با استفاده از این اطلاعات می‌توان معیارهای موجود در تعیین یک گزارش مالی خوب مخصوصاً در محیط‌های صنفی رقابتی را شناسایی و درک کرد. آگاهی سرمایه‌گذاران شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا به طور داوطلبانه یک مکانیزم کنترلی کارآمد را به منظور حصول اطمینان از سیستم گزارش‌دهی مالی خوب ایجاد کنند. این رابطه بر این فرض بنا شده است که نقش‌های اصلی در یک شورای ممیزی در راستای سرکشی کردن به فعالیت‌های مالی یک شرکت و ایجاد ارتباطاتی اثربخش بین هیئت مدیره و ممیزان خارجی می‌باشد (واناسکو، ۱۹۹۴).

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد