مقاله انگلیسی کامپیوتر ترجمه شده نقل و انتقال بسته های انیکست کدگذاری شده برای شبکه های مش بی سیم

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:      ۲۹   صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی)

کد محصول:CM21

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی کامپیوتر ترجمه شده نقل و انتقال بسته های انیکست کدگذاری شده برای شبکه های مش بی سیم

 

عنوان انگلیسی:

Coded anycast packet forwarding for wireless mesh networks

 

چکیده فارسی:

در شبکه های مش بی سیم، وقفه و قابلیت اطمینان، به عنوان دو مسئله مهم در پشتیبانی از برنامه های کاربردی حساس به وقفه می باشند. به دلیل برنامه ریزی حالت خواب به منظور صرفه جویی انرژی طراحی شده است، گره در مسیر به هم پیوسته نیازمند فعال شدن هاپ بعدی خود برای فعال شدن قبل از انتقال می باشد، که منجر به وقفه بیشتری می گردد. علاوه بر این، به دلیل ارتباطات بی سیم غیرقابل اعتماد، گره احتمالا با موفقیت بسته ها را حتی زمانی که در حالت فعال می باشند، دریافت نمی کند. در این مقاله، به طرح الگوی نقل و انتقال بسته های انیکست کدگذاری شده (CAPF) برای ارتباطات یک بخشی و چندبخشی می پردازیم، به صورتی که وقفه کمتر شده و قابلیت اطمینان می تواند بهبود یابد. ما به طور نظری به تحلیل تاثیر احتمال فعال شدن گره و احتمالات از دست رفتن پیوند در ارتباط با وقفه بهم پیوسته و قابلیت اطمینان می پردازیم. رابطه جایگزین بین وقفه بهم پیوسته و قابلیت اطمینان نیز مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج شبیه سازی اثبات می کند که CAPF ، مکانیسم انعطاف پذیری را برای سبک سنگین کردن قابلیت اطمینان- وقفه ایجاد کرده و برالی کاهش وقفه بهم پیوسته موثر بوده و قابلیت اطمینان را بالا می برد.

کلیدواژه. شبکه های مش بیسیم، انیکست، یک بخشی، چندبخشی، کدگذاری

  1. مقدمه

اخیرا شبکه های مش بیسیم (WMNs) به عنوان فناوری امیدبخشی برای ایجاد خدمات شبکه پهنای باند ظاهر شده اند. در مقایسه با شبکه های مبتنی بر زیرساخت، WMNs دارای مزایایی همچون کاربرد آسان، طرح شبکه انعطاف پذیر، خود پیکره بندی و موارد دیگری می باشد. به دنبال افزایش پهنای باند کانال بی سیم و قابلیت محاسبه تجهیزات بی سیم، WMNs هم اکنون برای پشتیبانی از برنامه های کاربردی حساس به وقفه همانند پخش ویدئویی یا بازی های تعاملی مورد استفاده قرار می گیرد. چنین برنامه های کاربردی حساس به وقفه نیازمند این می باشند که محتوای داده به سمت گره مقصد در زمان مناسب توزیع شود.

تجهیزات بی سیم در WMNs، معمولا نیرویشان از طریق باتری تامین می شود، و به این ترتیب مصرف انرژی به عنوان مسئله مهمی می باشد، به ویژه زمانی که تجهیزات تجهیزات ساده تر همانند سنسورها و اسمارت فون ها به عنوان گره های مش مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان روش معمول برای صرفه جویی انرژی، زمان بندی حالت خواب (یعنی به حالت خواب در آوردن تجهیزات زمانی که مورد استفاده نمی باشند) در سطح گسترده ای ، برای نمونه در شبکه های سنسور بی سیم، DigiMesh ، یا زیگبی مبتنی بر WMN (شبکه های مش بی سیم) ، مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که برنامه ریزی حالت خواب می تواند در انرژی صرفه جویی کند، منجر به وقفه زیادی می گردد زیرا گره در مسیر نهایی نیاز به انتظار برای فعال شدن جهش بعدی قبل از انتقال می باشد. چنین وقفه برای برنامه های کاربردی حساس به وقفه غیر قابل تحمل می باشد. علاوه بر این شبکه های بی سیم معمولا غیر قابل اعتماد می باشند. و انتقال مجدد بسته ها برای افزایش اعتماد دارای تاثیر منفی بر روی تضمین وقفه ارتباطات به هم پیوسته می باشد. در مجموع کم شدن وقفه ارتباط به هم پیوسته و تضمین ارسال داده های موثق به عنوان دو چالش مهم متناقض در WMN می باشد.

ص ۲

به منظور کاهش وقفه ارتباطات به هم پیوسته،  یک روش جالب انتقال بسته ها با انیکست می باشد. به جای داشتن یک جهش بعدی مشخص شده تحت الگوی نقل و انتقال بسته های معمول، هر گره میانجی به حفظ جهش های بعدی چندگانه در مجموعه نقل و انتقالات می پردازد. گره ارسالی تنها نیازمند انتظار برای فعال شدن هر یک از جهش های بعدی قبل از اینکه بتواند بسته ای را انتقال دهد می باشد. وقفه به هم پیوسته در هر جهش برای انتظار وقفه کاهش می یابد. علاوه بر این طرح انیکست موجود بر مبنای کانال های رادیویی معتبر بوده و اتلاف بسته ها را نادیده می گیرد.

برای مقابله با کانال های غیر قابل اعتماد، انتقال مجدد بسته ها بر مبنای بازخورد از گره های دریافتی معمولا قابل قبول می باشد. در برنامه های کاربردی حساس به وقفه همانند پخش چندرسانه ای، ارسال به موقع بسته ها دارای اهمیت زیادی می باشد زیرا بسته های دارای وقفه بی استفاده می باشند. همچنین می بایست دارای دقت بیشتری در ارتباط با وقفه به هم پیوسته بوده تا آنجایی که محتوای داده می تواند به طور دقیقی با احتمالات بالا ارسال گردد. به این دلیل کنترل بازخورد ارتباطات به هم پیوسته مبتنی بر TCP برای ارسال بسته های معتبر معمولا برای برنامه های کاربردی حساس به وقفه اجتناب می گردد. به همین ترتیب، انتقال مجدد هر جهش به دلیل خطای کانال نامطلوب می باشد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد