مقاله لاتین ترجمه شده سیستم تشخیص پلک زدن چشم برای تعامل انسان و کامپیوتر

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:۱۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی:       ۲۴  صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی)

کد محصول:CM31

عنوان فارسی:

مقاله لاتین ترجمه شده سیستم تشخیص پلک زدن چشم برای تعامل انسان و کامپیوتر

 

عنوان انگلیسی:

Eye-blink detection system for human–computer interaction

 

چکیده فارسی:

در این مقاله رابط مبتنی بر تصویر کامپیوتر و انسان نشان داده می شود. این رابط  پلک زدن چشم ارادی مد نظر قرار داده و آن ها را بر مبنای دستورات کنترل کننده تفسیر می کند. روش های پردازش تصویر بکار گرفته شده شامل خصوصیات هار مانند، برای تشخیص اتوماتیک چهره و تطبیق الگوه ها بر مبنای ردگیری چشم و تشخیص پلک زدن چشم می باشد. عملکرد رابط توسط ۴۹ کاربر تست شد (که ۱۲ نفر از آن ها نقص عضو داشته اند). نتایج تست، کارآمدی رابط را به عنوان ابزار جایگزین ارتباط با کامپیوتر نشان می دهد. کاربران متن انگلیسی و لهستانی را وارد کرده ( با میانگین زمانی کمتر از ۱۲ ثانیه برای هر کاراکتر) و قادر به جستجو در اینترنت بوده اند.  این رابط بر اساس نوت بوک مجهز به دوربین های وب معمولی بوده و نیازی به مانبع نوری اضافی نبوده است. برنامه کاربردی رابط، به صورت انلاین به عنوان نرم افزار منبع باز در دسترس می باشد.

کلید وازه. رابط کامپیوتر- انسان،  تشخیص پلک زدن چشم، تشخیص چهره

  1. مقدمه

رابط کامپیوتر انسان (HCI) بر مبنای نقاط ارتباطی بین کاربر انسانی و کامپیوتر می باشد. معمولا دستگاه ورودی مورد استفاده شامل موارد زیر می باشد. کیبورد، موس کامپیوتر، تراک بال، موس لمسی، و صفحه نمایش لمسی می باشد. تمام این تجهیزات نیازمند کنترل دستی بوده و توسط فردی که دارای اختلالات حرکتی می باشد، کاربردی نیست. بنابراین نیازی به منظور توسعه روش های جایگزین ارتباطات بین انسان – کامپیوتر وجود دارد که برای افرادی با اختلالات حرکتی مناسب بوده و این فرصت را به ان ها می دهد تا به عنوان بخشی از جامعه اطلاعاتی باشند. در سال های اخیر، پیشرفت در رابط های جایگزین انسان- کامپیوتر توجه محققان را در سرتاسر جهان به سمت خود جلب می کند. ابزارهای جایگزین برای افرادی که نمی توانند سخن بگویند یا از اعضایشان استفاده کنند ( موارد مربوط به فلج خفیف، ALS، فلج عضوی) به عنوان تنها راه ارتباط با جهان و دستیابی به تحصیلات و سرگرمی می باشد.

رابط کامپیوتر- انسان، کاربر پسند برای افرادی که دارای اختلالات حرکتی می باشند، می تواند در چند مورد کاربردی باشد: اول از همه، نیاز به تماس نداشته و دستگاه های خاص مورد نیاز نمی باشند، شامل مشخصه عملکردی تمام وقت می باشند، و بر روی کامپیوتر کاربری به اجرا در می آید.

در این مقاله، سیستم تصویری برای تشخیص  پلک زدن چشم به صورت ارادی به همراه کاربرد آن به عنوان رابط کامپیوتر- انسان برای افرادی که دچار اختلال می باشند، نشان داده می شود. سیستمی که دارای قابلیت پردازش توالی از تصاویر چهره (۳۲۰ ۹ ۲۴۰ پیکسل) با سرعت تقریبا ۳۰ fps می باشد از بخش های در دسترسی ایجاد می گردند: که شامل کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ کاربر و وب کم با کیفیت متوسط می باشد. الگوریتم طرح شده امکان  تشخیص پلک زدن چشم، تخمین مدت زمان جشمک و تفسیر تعداد  پلک زدن چشم ها در تمام زمان ها به منظور کنترل رابط انسان- کامپیوتر ناخوانده ایجاد می کند.  تشخیص پلک زدن چشم ها بر طبق به  پلک زدن چشم های کوتاه ( کمتر از ۲۰۰ هزارم ثانیه) یا  پلک زدن چشم طولانی تر ( طولانی تر از ۲۰۰ هزارم ثانیه) دسته بندی می گردند.  پلک زدن چشم های کوتاه به صورت همزمان بوده و در کدهای طراحی شده برای  پلک زدن چشم مد نظر نمی باشند.

بخش ۲ مقاله شامل بررسی مطالعات اخیر بر روی رابط های افرادی با اختلالات حرکتی می باشند. ص ۲

الگوریتم  تشخیص پلک زدن چشم در بخش ۳ شرح داده می شود. بخش ۴ رابط کنترل شده کامپیوتر- انسان بر مبنای الگوریتم مطرح شده را نشان می دهد. پیامدهای تحقیق در بخش ۵ مورد بحث قرار می گیرند. و نتیجه گیری در بخش ۶ داده شده است.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد