مقاله ترجمه شده : ساختار مدارس هوشمند در سیستم آموزشی

مشخصات محصول
قیمت:12000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه انگلیسی:  ۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۰  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول: M665

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  ساختار مدارس هوشمند در سیستم آموزشی

عنوان انگلیسی:

The Structure of Smart Schools in the Educational System

چکیده فارسی:

امروزه آموزش‌وپرورش عمومی در مدارس کشور، آموزش سنتی یا صرفاً صوتی است. حداکثر کارِ چندرسانه‌ای در مسائل  آموزشی، نصب چند پوستر رنگی بر روی تخته‌سیاه کلاس است. در آموزش بصری-شنیداری، تلاش می‌کنیم تا آموزش را با فیلم، انیمیشن، کلیپ‌های ویدئویی و غیره ارائه دهیم. در این روش، بقای موضوع (محتوا) حدود ۲۰ سال است، درحالی‌که طول عمر این انتقال کمتر می¬باشد. در مدارس عمومی، طرحِ درس معلمان شامل مجموعه¬ای از دستورالعمل‌ها، برنامه آموزشی ، سؤالات تمرینی اضافی و آزمون‌های کلاسی و غیره می‌باشد. اما در مدارس چندرسانه‌ای علاوه بر این‌ها،  معلم از مواد آموزشی چندرسانه‌ای ازجمله فیلم‌ها، عکس¬ها و اسلایدها نیز برای بهبود کیفیت آموزش و ابقای آموزش استفاده می‌کنند. این اولین مرحله درحرکت به سمت مدارس هوشمند می‌باشد.

دو روش مختلف در مورد تأثیر ICT بر سیستم آموزشی وجود دارد (و به‌ویژه در مدارس). برخی معتقدند که اثر فناوری‌های جدید به‌سادگی تدریجی است و انتقالی کارآمد از برنامه مدرسه سنتی را اعمال می‌کند و در حقیقت، دسترسی به اطلاعات تسریع می‌یابد. روش دیگر این است که اطلاعات جدید و فناوری ارتباطی،  مدارس، آموزش و ابزارها را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای تغییر می‌دهد. در این دیدگاه، فناوری اطلاعات از مرزهای سیستم تحصیل سنتی پیشین فراتر می‌رود. این تغییر باید مرحله‌به‌مرحله و باتدبیر و اندیشه باشد.

کلمات کلیدی: مدارس هوشمند، سیستم آموزش‌وپرورش، اطلاعات و فناوری ارتباطات.

  1. معرفی

یکی از دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد مدارس هوشمندی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. تعریف مفهوم: مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که برای ایجاد محیطی آموزشی-یادگیری طراحی‌شده و سیستم مدیریت مدرسه و آموزش دانش‌آموزانِ پژوهشگر را بهبود می‌بخشد[۳].

مدرسه هوشمند مدرسه‌ای فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر کامپیوتر و فناوری شبکه است و محتوای دروس آن الکترونیکی است و سیستم ارزیابی و نظارت آن هوشمند است. در این مدرسه، یک دانش‌آموزِ هوشمند زمانی تا حداکثر۶ ماه را صرف موضوعات به روشی مداوم و شنیداری می‌کند. همچنین در محتوای بصری- شنیداری، محتواهای علمی در محیطی جذاب و با قابلیت‌های عملیاتی، تغییر و توسعه می‌یابند و در این نقطه به مقامات مدرسه اجازه می‌دهند تا تخته‌سیاه‌ها و مشق شب را با کامپیوتر و CD در مدارس هوشمند جایگزین کنند. دانش‌آموزان می‌توانند از اینترنت استفاده کنند و اطلاعاتی در مورد هر موضوعی که می‌خواهند به دست آورند. در این سیستم، هم معلمان و هم دانش‌آموزان محتوای درسی و الکترونیکی را در قالب CD ارائه می‌دهند[۴،۵].

در مدارس هوشمند، آموزش منحصراً برای معلم نیست، اما آموزش و یادگیری به‌شدت عاملی است و دانش‌آموزان نقشی اساسی در یادگیری مباحث علمی دارند. در مدارس هوشمند، استفاده از محتوای الکترونیکی معلمان، منجر به بهبود یادگیری و ذخیره‌سازی زمان می‌شود و دانش‌آموزان فرصتی برای نشان دادن توانایی‌شان و تولید محتوا دارند. در این مدارس، موفقیت دست‌یافتنی است و مقدار آن به آزمودن و پیگیری و هدایت صحیح و جهت‌دار بستگی دارد. در این روش، روحیه پژوهشِ دانش‌آموزان، جایگزین روحیه بی‌هدفی آن‌ها می‌شود.

در این سیستم، عناصر کلیدی برای هر تغییری، تغییر در تفکر و ابزارها و تسهیلات است که تنها ابزارها برای پوشش افکار هستند. در مدارس هوشمند، معلمان می‌توانند در مدرسه کار کنند تا اینکه تلاش کنند که پاسخ‌های خود را برای سؤالات دانش‌آموزان بیابند، از آن‌ها می‌خواهند پاسخ سؤالشان را از کامپیوتر بیابند و به دیگران بگویند. مدرسه هوشمند مدرسه‌ای از سیستم‌های تحصیلی با فناوری‌های مدرن و بخش دیجیتالی هوشمند برای تسریع فرایند یادگیری، آموزش و بهبود مدیریت سیستم است که پس‌ازآن انسانِ عصر اطلاعات قادر به پردازش و طبقه‌بندی و استفاده بهینه از دانش روز فنی برای یافتن طیف وسیعی از استعداد و خلاقیت است[۶].

Abstract

General Education in schools in the country is a traditional education or audio only. The maximum of multimedia action about training issues is installation of some colored posters on the classroom’s blackboard .In The visual – auditory training, we are trying to present training with film, animation, video clips and … . In this method, Survival of Subject is almost 20 years, while the survival time of this transfer is less. In general schools, teacher’s lesson plans include a set of guidelines, curriculum, extra practice questions, and class exams and… . But in multimedia schools in addition to these, the teacher uses multimedia training materials including films, photos, audio, slides, to improve education quality and Survival of training. This is the first step toward to the smart schools. There are two different approaches about the impact of ICT on the educational system (and especially in schools). Some believe that the effect of new technologies is simply the gradual and makes efficient transfer of the traditional school program and in fact, information access is faster. Another approach is that new information and communication technology in schools changes the education and tools substantially. In This view, information technology surpasses on the borders of traditional education system. This change should be step by step and with tact and thought.

KEY WORDS: smart schools, educational system, information and communication technology.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد