مقاله ترجمه شده رویه های حسابداری الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط کشور غنا

مشخصات محصول
قیمت:16000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۱

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی:۱۴ صفحه فایل WORD

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی) 

کد محصول:h138

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی حسابداری ترجمه شده رویه های حسابداری الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط کشور غنا

عنوان انگلیسی:

E-Accounting Practices among Small and Medium Enterprises in Ghana

چکیده فارسی:

در این مقاله به جستجو پیرامون رویه های حسابداری الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) کشور غنا می پردازیم و نگاهی هم به انتظارات، واقعیت ها و موانع موجود بر سر راه پذیرش حسابداری الکترونیک می اندازیم. در روش‌شناسی این طرح تحقیق، نمونه ای از SMEها استفاده می شود که بصورت منظمی از سرتاسر کشور غنا انتخاب شده اند. یافته ها نشان می دهد که SMEها برای تولید اطلاعات حسابداری از نرم‌افزارهای حسابداری استفاده می کنند. اهمیت این مقاله بخاطر مباحثی است که در زمینه رویه های حسابداری الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط در کشور غنا مطرح می شود.

مقدمه

امروزه حسابداری نقشی حیاتی در پیروزی و شکست موسسات تجاری دارد. ثبت، تجزیه و تحلیل، کنترل و ارزیابی شرایط مالی شرکت ها، تهیه اسناد لازم برای اهداف مالیاتی، پشتیبانی اطلاعاتی از بسیاری اهداف سازمانی دیگر و … از مسئولیت های سیستم های حسابداری به شمار می رود. شرکت ها پیش از ظهور کامپیوترهای شخصی، برای ردیابی اطلاعات مالی به روش های دستی محدود بودند. بنا به تحقیقات Tavakolian (1995)، اجزای تشکیل دهنده سیستم های حسابداری دستی عبارتند از: دفاتر کل کاغذی، ماشین های تایپ و ماشین حساب ها. در این سیستم ها برای نوشتن فاکتورها و صدور چک از ماشین های تایپ استفاده می کردند و تمام محاسبات را بوسیله ماشین حساب انجام می دادند. احتمال بروز خطا در این سیستم وجود داشت و امکان داشت این خطاها برای مدتی نیز از دیده ها پنهان بماند. اما مثل بسیاری صنایع دیگر، صنعت حسابداری نیز ناگهان با آمدن کامپیوترهای شخصی دگرگون شد. هم اکنون سیستم حسابداری کامپیوتری قادر است اطلاعات مالی را بصورت کارایی مدیریت نماید؛ اما ارزش واقعی سیستم حسابداری علت دیگری دارد؛ ارزش واقعی سیستم حسابداری به این خاطر است که قادر است گزارش های فوری درباره وضعیت شرکت تهیه نماید. حال رویه های حسابداری الکترونیک چیست؟

اصطلاح حسابداری الکترونیک، یک سیستم حسابداری را توصیف می کند که برای ثبت و پردازش اطلاعات مالی یک سازمان بر فناوری های کامپیوتری متکی است. در ادبیات برای توصیف حسابداری الکترونیک دو اصطلاح دیگر مورد استفاده قرار گرفته است: سیستم حسابداری مبتنی بر کامپیوتر و سیستم اطلاعاتی حسابداری (AIS). Stefanou در سال ۲۰۰۶، دریافت علیرغم اینکه عملکرد یک سیستم اطلاعاتی حسابداری مستلزم وجود کامپیوتر نیست و نیازی به کامپیوتری کردن عملکرد حسابداری وجود ندارد، اما اصطلاح AIS عمدتا برای توصیف AIS مبتنی بر کامپیوتر استفاده می شود. در این تحقیق، اصطلاح حسابداری الکترونیک و سیستم اطلاعات مالی به سیستمی اتلاق می شود که برای اجرای عملکردهای سیستم اطلاعاتی‌اش، متکی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است.

در ابتدای ظهور کامپیوتر در سازمان ها، بر خلاف سایر سیستم های اطلاعاتی، حسابداری از اولین حوزه های اجرایی بود که از وجود کامپیوتر بهره جست(Doost, 1999). بعلاوه وی تشریح کرد که بسته نرم‌افزار حسابداری از اولین بسته های اصلی کامپیوتری است که یک شرکت خریداری می کند، بطوریکه این بسته در کنار پردازشگر word، یکی از دو برنامه تجاری پرکاربرد به شمار می رود. این موضوع جای تعجب ندارد، چرا که حسابداری در عملکرد سازمان ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. بنا به تحقیقات Stefanou (2006)، هدف اصلی سیستم اطلاعاتی حسابداری (AIS) بدین شرح است: داده ها و اطلاعات مربوط به رویدادهایی که تاثیر اقتصادی بر سازمان دارد را جمع آوری، ثبت، نگهداری و پردازش نموده و این اطلاعات را به ذینفعان داخلی و خارجی انتقال دهد. این اطلاعات برای ارزیابی جایگاه مالی سازمان و تصمیم‌گیری مورد استفاده قرار می گیرد.

علیرغم اهمیت حسابداری الکترونیک و کاربرد گسترده آن، تحقیقات نسبتا کمی در این حوزه صورت گرفته است. Stefanou (2006) می گوید که شماری از نویسندگان کشورهای مختلف دیدگاه مشترکی نسبت به کمبود تحقیقات در زمینه AIS دارند. به همین خاطر، این تحقیق از طریق بررسی پذیرش و استفاده از حسابداری الکترونیک در کشور غنا می تواند چنین خلائی را پر کند. اهداف ویژه این تحقیق آن است که هنر استفاده SMEها از سیستم های حسابداری الکترونیک در کشور غنا ارزیابی شده و مزایا و معایب بکارگیری این سیستم ها در SMEها بررسی گردد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد