مقاله ترجمه شده دلبستگی به همتایان و هوش هیجانی کلاس به عنوان پیش بینی کننده سلامت روانی نوجوانان

مشخصات محصول
قیمت:25000تومان
دسته بندی: ,

سال نشر: ۲۰۱۶

تعداد صفحه انگلیسی:  ۹

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۴  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: R105

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  دلبستگی به همتایان و هوش هیجانی کلاس به عنوان پیش بینی کننده سلامت روانی نوجوانان: رویکرد چند مرحله ای.

عنوان انگلیسی:

Peer attachment and class emotional intelligence as predictors of adolescents’ psychological well-being: A multilevel approach.

چکیده فارسی:

هدف این مطالعه بررسی این مساله است که آیا جنس، سن، دلبستگی به همتایان و هوش عاطفی سطح کلاس می تواند پیش بینی کننده رفاه روانی نوجوانان باشد یا نه. در این راستا یک رویکرد چند سطحی را به کار بردیم. نمونه متشکل از ۲۱۸۲ دانش آموز دبستانی از ایالت باسک (شمال اسپانیا) (از ۱۱۸ کلاس درس، ۶/۵۱٪ دختران) بین ۱۲ تا ۱۸ سال بود. یک مدل دو سطحی (با دانش آموزان در کلاس ها) برای تحلیل تاثیر سه متغیر سطح یک (جنسیت، سن و دلبستگی به همتایان) و یک متغیر سطح دو (هوش هیجانی در کلاس درس) روی مولفه تاثیر مثبت رفاه روانی به کار رفت. نتایج نشان دهنده کاهش کلی رفاه با افزایش سن نوجوانان و افزایش رفاه ناشی از دلبستگی بیشتر به همتایان بود. علاوه بر این، هوش عاطفی سطح کلاس نشان دهنده رابطه مثبت با رفاه دانش آموزان بود. این متغیر سطح گروهی همچنین تقویت کننده تاثیر دلبستگی به همتایان روی رفاه بود. مزیت های استفاده از یک رویکرد چند سطحی برای پیش بینی سلامت روانی و تطبیق روانی مورد بحث قرار گرفته است.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد