مقاله انگلیسی حسابداری :حفظ گوناگونی در پژوهش حسابداری محیطی و اجتماعی

مشخصات محصول
قیمت:21000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۵

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۰

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۷  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: H257

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  حفظ گوناگونی در پژوهش حسابداری محیطی و اجتماعی

عنوان انگلیسی:

Sustaining diversity in social and environmental accounting research

چکیده فارسی:

پژوهش در زمینه ی حسابداری محیطی و اجتماعی در مدت عمر ۴۰ ساله اش به عنوان یک حوزه ی پژوهشیSEA (اون، ۲۰۰۸) شاهد جدل هایی در متون حسابداری انتقادی و نیز جریان اصلی بوده است. اخیرا، مجلات دانشگاهی جریان اصلی نخبگان در امریکا کارهای گسترده مرتبط با SEA درباره ی مسئولیت اجتماعی اشتراکی را فهمیده اند و در بیشتر آن کارها، پژوهش های اولیه SEA یا تایید نشده اند (برای مثال الیوت، جکسون، پیچر و وایت، ۲۰۱۴) و یا آنها را نامرتبط با بحث دانسته اند (برای مثال موزر و مارتین، ۲۰۱۲). پژوهش حسابداری انتقادی نسبت به موضوعات SEA پذیراتر است، گرچه تنش های همیشگی بین رهیافت اصلاح گرایانه در بسیاری از پژوهش های SEA و جریان عادی موجود در پژوهش های انتقادی وجود دارد (برای مثال اسپنس، ۲۰۰۹؛ تینکر و همکاران، ۱۹۹۱). در نقاط خاصی از پیشرفت پژوهش SEA، زمینه ی عمومی یافت شده است (تینکر و گری، ۲۰۰۳). پرداختن به این دو گانگی ها به طور خاص برای پژوهش های کمی SEA ضروری به نظر می رس که از سنت پژوهشی عینی گرایانه/ اثبات گرااینه پیروی می کنند و اغلب با مشکلات روش شناختی از جریان اصلی نخبگان و یا رد فرضیات اساسی توسط نظریه پردازان انتقادی مواجه می شوند.

این مقاله هدفی دو گانه دارد. اول این که ما برای حفظ گوناگونی در پژوهش SEA حمایت هایی فراهم می کنیم، به این صورت که درباره ی امکان بالقوه ی پروژه های پژوهش کمی SEA برای به چالش کشیدن مفاهیم جریان اصلی SEA بحث می کنیم. دوم این که برای  ارتقای پژوهش کمی SEA، مروری بر متون را عرضه می کنیم که محققان کمی گرای SEA را از پیشرفت های اخیر در این جریان از پژوهش آگاه ساخته و بر ملزومات روش شناختی موجود در پژوهش های کمی جریان اصلی تمرکز دارد. گرچه ما در این ارائه نسبی و انتخاب عمل می کنیم، اما هدفمان این است که حمایت مستمر از پژوهش کمی SEA را در اجتماع حسابداری انتقادی ارتقا دهیم و به محققان کمی SEA در خارج از جریان اصلی کمک کنیم تا جلوی انتقادات روش شناختی از منابع جریان اصلی نخبگان را بگیرند.

واژگان کلیدی: حسابداری اجتماعی، حسابداری محیطی، مسئولیت اجتماعی شرکت، پایداری، پژوهش کمی

  1. مقدمه

 

با وجود انتشار کم مجلات، (برای شواهد، مرور متون توسط گری[۱]، کوهی و لاورز[۲]، ۱۹۹۵ و اون[۳] ۲۰۰۸ را ببینید)، پژوهش حسابداری کمی محیطی و اجتماعی (SEA) با نمونه بزرگ  که مفاهیم جریان اصلی SEAرا به چالش می­کشد هنوز هم وجود دارد اغلب بین سنگ ضرب المثلی (یعنی پژوهش حسابداری جریان اصلی نخبگان آمریکا) و محل سخت (یعنی پژوهش حسابداری انتقادی) گیر می­کند. استعاره­ی “سنگ” برای پژوهش حسابداری جریان اصلی بکار می­رود، زیرا محققان کمی­گرای SEA که رهیافت نظری یا نتایج تجربی آنها، وضع کسب و کار را برای مسئولیت اجتماعی اشتراکی (CSR) از بین می­برد و به احتمال زیاد یک دیوار غیر قابل نفوذ از بازبین گر بی نام “سنگ” یا سرمقاله بین مقاله و انتشار می­یابد. استعاره­ی “محل سخت” برای پژوهش حسابداری انتقادی مورد استفاده قرار می­گیرد زیرا مفروضات اثبات گرا که از بنیادهای روش شناختی و نظری برای پژوهش کمی نمونه بزرگ حمایت می­کنند، به ندرت متناسب با مفروضات اساسی هستند که از مطالعات انتقادی حمایت می­کنند (بورل و موگان[۴]، ۱۹۷۹). حتی زمانیکه یک نگرانی عملی مشترک بین پژوهشگران کمی گرا و انتقادی گرای SEA وجود دارد (مثلا حفاظت از محیط طبیعی)، تلاش برای یافتن یک روش سازنده برای پروژه تحقیقاتی SEA کمی، همانند پژوهش چند الگویی، برای محققان کمی گرای SEA به شدت سخت شده است، چون آنها نوعا در نظریه اجتماعی انتقادی خوب مطلع نیستند (لوییس و گریمز[۵] ۱۹۹۹ را برای یک بحث عمومی از این چالش­ها مشاهده نمایید).

مشاهدات مشابه مربوط به مشکلات انجام پژوهش حسابداری که بر روی حاشیه مرکزی که قبلا پیشنهاد شده و نیز در جزئیات متقاعد کننده­تر، توسط محققان حسابداری انتقادی (اسپنس[۶] ۲۰۰۹، تینکر، لهمن و نیمارک[۷] ۱۹۹۱) و جریان اصلی (مرچنت[۸] ۲۰۰۸) اجرا می­شوند. نظارت بر آنها به منظور ایجاد هر همدلی دانشگاهی نمی­باشد. با توجه به اینکه اغلب توسط هر دو گروه انتقادی گرا و جریان اصلی فرض می­شود تا پژوهش کمی SEA در “وسط جاده” عمل کند، شگفتی اندکی بوجود می­آید که پروژه SEA کمی خارج از جریان اصلی منجر به “سنگ” یا” مکان سخت” می­شود، یا در برخی نقاط فرآیند انتشار از هریک از دو مسیر مرور می­شود.

مطمئنا، پژوهش SEA در این رابطه منحصر بفرد نیست. مباحثاتی درباره مخالفت یا حمایت از رشته دانشگاهی برای دربرگیری چندین الگو، گواه زمان و مجددا زمان در رشته­های خواهر بوده است، مثلا در جامعه شناسی (بریمن[۹] ۱۹۸۴)، سیستم­های اطلاعات (روبری ۱۹۹۶)، و اخیرا در سال ۲۰۰۷ در حسابداری جریان اصلی (هاپوود[۱۰] ۲۰۰۷). تمام چیزهایی که گفته شد، این مشاهدات ما (و احتمالا خیلی از افراد دیگر) است که نویسندگان دیدگاه های انتقادی در حسابداری (CPA)، پیشینه­ی پسندیده­ای از جامعیت پژوهشی دارند. ما ادعا می­کنیم که این از شروع اولیه درست بوده (به عنوان مثال، کوپر و زف[۱۱] ۱۹۹۲) و می­تواند با بحث موضوعی آن در حسابداری و محیط زیست در اینجا بطور مرتبط ارجاع شود (دیدگاه های انتقادی در حسابداری، جلد ۲۴، موضوع ۶ (۲۰۱۳)). در ارتباط با این تلاش­های صورت گرفته شده توسط CPA، ما تحمل الگوی سردبیران را هنگام توسعه مباحث موضوعی و نیز تمایل مباحث موضوعی CPA را تحسین کنیم که منجر می­شود نویسندگان (یعنی افراد دانشگاهی شجاع) کارهای خود را به تفسیر عمومی توسط محققانی که ممکن است از سایر سنت­های پژوهشی مشتاقانه وارد شوند، ارائه دهند. با این پس زمینه و با این روحیه تحمل و جامعیت، ما تفسیر خود را ارائه می­دهیم. در فضایی که هست، ما حمایت خود را از پژوهش SEA کمی خارج از جریان اصلی در اجتماع حسابداری انتقادی توضیح داده، مبادی اولیه­ای در پژوهش کمی SEA فراهم می­کنیم که به جلوگیری از انتقادات روش شناختی که بطور بالقوه توسط اجتماع حسابداری وارد می­شود، کمک می­کند و نتایج کلی از کار خود ارائه می­دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد