دانلود مقاله ترجمه شده حسابداری تئوری خالص بهبود یافته برای بررسی اثر ضخامت کششی در صفحات مدرج عملیاتی

سال نشر: ۲۰۱۴

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۳ صفحه فایل WORD

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی) 

کد محصول:h85

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده حسابداری تئوری خالص بهبود یافته برای بررسی اثر  ضخامت کششی در صفحات مدرج عملیاتی

عنوان انگلیسی:

Improved refined plate theory accounting for effect of thickness stretching in functionally graded platesn

چکیده فارسی:

در این مقاله تئوری صفحه خالص برای بررسی اثر  ضخامت کششی در صفحات مدرج عملیاتی  بهبود می یابد. نظریه صفحه تصفیه شده دارای تعداد کمتری از مجهولات و معادلات حرکتی نسبت به  تئوری تغییر شکل برشی مرتبه اول می باشد. اما محاسبات اثر تغییر شکل برشی عرضی به عوامل اصلاح برشی نیازی ندارد. زمینه جابه جایی  نظریه سطح خالص با فرض تنوع سهمی وار  جابه جایی عرضی ضخامت،  اصلاح شده، و در نتیجه، اثر  ضخامت کششی در نظر گرفته شده است. راه حل هایی با فرم بسته که با صفحات مستطیل شکل به سادگی پشتیبانی می شوند ارائه گردیده اند  و نتایج به دست آمده با راه حل های ۳D  شده و  با تئوری تغییر شکل برشی مرتبه بالاتر پیش بینی شده اند. مطالعات امنیتی نشان می دهند که نظریه  ارائه شده نه تنها دقیق تر از نظریه صفحه خالص است بلکه علاوه بر این  با تئوری های تغییر شکل برشی مرتبه بالاتر که شامل تعداد بیشتری از مجهولات است قابل مقایسه می باشد.

مقدمه:

مفهوم صفحات  مدرج عملیاتی (مواد FGM) برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ توسط دانشمندان مواد در منطقه سندای ژاپن معرفی شد .- ۱ـ  FGM  یک طبقه از مواد کامپوزیت است که دارای تنوع مداوم از خواص مواد از یک سطح به دیگری می باشد  و در نتیجه تنش غلظت موجود را از  مواد مرکب چند لایه حذف می کند. به طور معمول، FGM مخلوطی از سرامیک و فلز ساخته شده است. هنگامی که   استفاده از مواد FGM  افزایش می یابد ، نظریه دقیق تری  برای پیش بینی پاسخ های انها مورد نیاز است.

از آنجا که اثر تغییر شکل برشی در ورق های ضخیم یا صفحات ساخته شده از مواد مرکب پیشرفته مانند مواد FGM برجسته تر می باشد، تئوری تغییر شکل برشی مانند تئوری تغییر شکل برشی مرتبه اول  (FSDT) و تئوری تغییر شکل برشی مرتبه بالاتر (HSDTs) باید به  منظور تحلیل صفحات درجه بندی شده (FG) عملیاتی  استفاده شود. FSDT نتایج قابل قبولی را ارائه می دهد ، اما نیاز به یک ضریب تصحیح برشی دارد. در حالی که HSDTs [ـ۴-۱۶] به یک ضریب تصحیح برشی نیاز ندارد، اما معادلات حرکتی ان، پیچیده تر از انهاییست  که از FSDT استفاده می کنند. بنابراین، Shimpi [ـ۱۷]    نظریه صفحه تصفیه شده (RPT) را که  برای استفاده ساده است،  توسعه می دهد. RPT  توسط Shimpi [ـ۱۷]  برای تنوع سهمی وار گونه های برشی عرضی از ضخامت محاسبه می شود ، و از این رو، یک ضریب تصحیح برشی مورد نیاز نمی باشد. زمینه جابه جایی RPT [ـ۱۷] بر اساس پارتیشن  جابجایی عرضی از قطعات برشی و خمشی انتخاب می شود. در واقع،  ایده جزبندی جابجایی عرضی به خمشی و قطعات برشی  برای اولین بار توسط هافینگتون [۱۸] مطرح شد و بعد توسط کریشنا مورتی  [۱۹] و سنتیلناتون و همکاران به تصویب رسید . جالب ترین ویژگی های RPT [ـ۱۷] این  است که در آن  مجهولات  و معادلات کمتری  از انهایی  که از FSDT  استفاده می کنند حاکم است  و یک ضریب تصحیح برشی نیاز ندارند. بنابراین این نظریه کارامدتر است. RPT برای اولین بار صفحات همگرا را  [۱۷،۲۱-۲۳] توسعه داد، و به تازگی  صفحات ارتوتروپ [۲۴-۲۸]،  صفحات کامپوزیت ورقه ورقه  [۲۹،۳۰]،  پرتوهای کامپوزیت ورقه ورقه  [۳۱،۳۲]، صفحات FG [ـ۳۳ -۴۰]، صفحات ساندویچی FG [41-43]، پرتوهای نانو [۴۴]، و صفحات نانو را نیز توسعه داد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد