مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده : تنوع محیط کار در ایالات متحده امریکا از دیدگاه پیتر دراکر

مشخصات محصول
قیمت:15000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۰۹

تعداد صفحه انگلیسی:  ۳۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۵۳  صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی )

کد محصول: M245

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده :  تنوع محیط کار در ایالات متحده امریکا   از دیدگاه پیتر دراکر

عنوان انگلیسی:

Workplace diversity in the United States: the perspective of Peter Drucker

چکیده فارسی:

هدف: پیدایش تنوع در سازمانها عموماً به دهه ۱۹۶۰برمی گردد ، آن زمان که قانون ممانعت تبعیض علیه قومیت، جنسیت، ملیت، نژاد و مذهب در آمریکا وضع گردید. پیتر دراکر دریافت تنوع محیط کار، ریشه در وقایع پس از جنگ جهانی اول دارد. در همین راستا، این مقاله قصد دارد به بررسی تکامل تاریخی تنوع در محیط کار از زاویه دبد دراکر بپردازد.

طرح/ روش/ دیدگاه: مقاله حاضرتکامل تاریخی دیدگاه دراکر را پیرامون تنوع محیط کار و شرایطی که او را بسوی حمایت از درک و ارزش نهادن به تنوع در سازمانها سوق داد دنبال می کند. به علاوه از متون منتشر شده توسط پیتر دراکر استفاده می کند تا درک وی را از گرایشهای جمعیتی و نحوه اثرگذاری این گرایشها بر رقابت پذیری سازمان و مدیریت تنوع محیط کار تبیین کند.

یافته ها: تجربیات اولیه دراکر در زندگی اش، در طرفداری سرسخت او از تنوع محیط کار اثر داشت. یکی از بازتابهای این تجربیات آن بود که درک دراکر از مدیریت منابع انسانی، او را به سوی فراخواندن خوانندگانش به استفاده از روشهای منابع انسانی در جهت مهار کردن قدرت گرایشات جمعیتی در حال گسترش سوق داد. دراکر بعدها با بکارگیری برخی فرضیات مدیریت منابع انسانی استراتژیک در تحقیقاتش، پیشنهادات خود را در رابطه با تنوع محیط کار مورد بازنگری قرار داد.

محدودیتها/پیشنهادات تحقیق: تحقیقات آتی پیرامون تنوع محیط کار می تواند از ارزیابی کارهای دراکر در زمینه مهار کردن قدرت گرایشات جمعیتی از طریق روشهای مدیریت منابع انسانی منتفع گردد.

اصالت/ارزش: این تجزیه و تحلیل تاریخی از مجموعه گسترده تحقیقات دراکر، درک عمیقی را نسبت به مباحث کاربردی مطرح شده توسط وی در رابطه با درک و ارزش گذاردن به تنوع محیط کار در سازمانها فراهم می آورد.

کلمات کلیدی: تاریخچه مدیریت، مدیریت منابع انسانی، ایالات متحده امریکا، فرصتهای برابر

 

زمانیکه پیتر فردیناند دراکر  در سن ۹۵ سالگی دار فانی را وداع گفت، کمکهای فراوان وی در زمینه سازمانهای مدرن و مدیریت آنها، در بسیاری از نشریات توسط متخصصین برجسته مورد بحث قرار گرفت (از جمله بنیس ، ۲۰۰۶؛ بیرن ، ۲۰۰۵؛ کالینز ، ۲۰۰۵؛ لانر ، ۲۰۰۵؛ مدیریت باربری ، ۲۰۰۵؛ آموزش ، ۲۰۰۵). یکی از این مقالات، انتقادهایی از سوی متخصصان دانشگاهی، به همراه مروری مختصر بر نظم گسترده کمکهای دراکر به اجرای مدیریت را دربرداشت (بیرن، ۲۰۰۵). مخصوصاً بیرن معتقد است در جامعه دانشگاهی، دراکر غالباً بیش از آنکه یک محقق سازمانی باشد، به عنوان یک نویسنده پرکار در نظر گرفته می شود. دیگر آنکه بسیاری از محققان سازمانی به دلیل آنکه او را سطحی نگر می دانند، از خواندن متون دراکر امتناع می کنند. در مقدمه کتاب دراکر با عنوان مدیریت، جیم کالینز  یادآور می شود زمانیکه او به همکارش گفت پیتر دراکر شخصیتی اثرگذار در مقالات علمی اش است، همکارش پاسخ داد: «اما او زیادی عملگراست» (دراکر و ماشیاریلو ، ۲۰۰۸، ص: xii). کالینز بیان می کند ممکن است دراکر از این انتقاد همکار او بسیار خشنود شود زیرا نظریه های دراکر، کاربردهای اساسی در دنیای کنونی کسب و کار دارد. نقل قول ذیل از دراکر نشان می دهد که وی بطور واضح، اثر دروازه بانان را در تحقیقات مدیریت و سازمان درک کرده است، بدین صورت که آنان تصمیم می گیرند چه چیزی مورد توجه قرار گیرد و چه چیزی مورد بی توجهی یا غفلت باشد. آنچه برای بسیاری از محققان ژرف نگر پیشین در مدیریت اتفاق افتاد می تواند مثال خوبی باشد: ماری پارکر فولت  (۱۹۳۳-۱۸۶۸). از آنجا که فرضیات وی با واقعیاتی که نظام ابتدایی مدیریت در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ متصور بود همخوانی نداشت، او حتی تا پیش از فوتش در سال ۱۹۳۳، تبدیل به یک فرد بی هویت شده بود، بطوریکه اقدامات او عملاً برای ۲۵ سال و یا بیشتر بدست فراموشی سپرده شد. و اکنون ما می دانیم که فرضیات اولیه وی در رابطه با جامعه، افراد و مدیریت نسبت به فرضیاتی که صاحبنظران مدیریت برای خود بوجود آورده بودند و هنوز هم بطور گسترده برای خود ایجاد می کنند، به مراتب به واقعیت نزدیکتر بود (دراکر، ۱۹۹۹الف، ص: ۳).

به منظور اطمینان بخشیدن به اینکه کوششهای وی می تواند برای نسلهای آینده قابل درک و استناد باشد، دراکر (۱۹۹۹ب) مطالب آورده شده در جدول ۱ را نوشت.

پس از کاوش در مقالات و کتابهای بی شمار در زمینه کوششهای دراکر طی ۷۵ سال و ارزیابی نظرات منتقدان وی در مجامع دانشگاهی، آنها را در برنامه های دکتری مدیریت خود منتقل نمودیم. مخصوصاً همکارانمان، متخصصان الهام بخش به ما، مطالعات شبانه روزی و تئوری پردازان اصلی مدیریت که در کلاسهایمان از آنها صحبت می شد را به یاد داریم. با این حال یک نام به ندرت در سمینارهای ما به زبان می آید و آن نام پیتر دراکر است. در حالیکه به نظر می رسد اقدامات دراکر بیشتر برای مطالعات مدیریت اجرایی مناسب باشد تا پایان نامه های به شدت انتزاعی دکتری، لازم است یادآوری کنیم که گاهی از طریق نظریه سازه ای پس واقع ، «… یک نثر بهم پیچیده می تواند به یک پرسشنامه گزاره ای واضح و منطقی تبدیل شود.» (دی ماگیو ، ۱۹۹۵، ص: ۳۹۶) نویسندگان مختلفی بحثهای مشابهی را پیش کشیده اند و اصرار داشته اند که کار دراکر توجه درخور خود را دریافت نداشته است (مراجعه کنید به اتول  و دیگران، ۱۹۸۵؛ هایز  و راس- سلرز ، ۲۰۰۰؛ تارانت ، ۱۹۶۷). این زمینه سازی و برآشفتگی از زمانی که بسیاری از مدیران، متخصصان مدیریت و محققان سازمانی (شامل خود دراکر) تدعا کرده اند دراکر پدر مدیریت مدرن است مشاهده کردیم (بومن  و ویتمر ، ۲۰۰۰؛ دراکر، ۱۹۹۹ب؛ رومار ، ۲۰۰۴؛ شوارتز ، ۲۰۰۷).

جنبه گیج کننده تر دیگر می تواند کوتاهی محققان سازمانی و تاریخ شناسان مدیریت در دریافتن این مسئله باشد که دراکر بر اهمیت تنوع محیط کار تأکید داشت. بطور مشخص دراکر در مقاله اش با عنوان «نقش جدید مدیریت» اظهار می دارد:

مدیریت همچنین یک فرهنگ و سیستمی از ارزشها و اعتقادات است. مدیریت می تواند به درستی به عنوان پلی میان تمدن که به سرعت در حال جهانی شدن است و فرهنگ که بیانگر سنتها، ارزشها و میراث واگرایی است قرار بگیرد. مدیریت باید ابزاری باشد که از طریق آن تنوع فرهنگی بتواند برای خدمت رسانی به اهداف مشترک انسانها بوجود آید (دراکر، ۱۹۶۹، ص: ۵۳).

از آنجا که برخی تحقیقات دانشگاهی دراکر جنبه های مختلفی از محیط کار را نشان می دهد، نویسندگان و محققان معدودی را می توان یافت که مفاهیم دراکر را در پیشینه شان پیرامون تنوع محیط کار وارد کرده باشند. در حقیقت بازنگری اخیر در متون اصلی نوشته شده در زمینه تنوع محیط کار (از جمله مک کینی  و اویلر ، ۲۰۰۹) که هیچ کس سهم مجموعه وسیع نوشته های مدیریتی دراکر را در راستای درک و ارزش نهادن به تنوع در سازمان مورد توجه قرار نداده است. دیگر آنکه، محققان مدیریت همچنین محدوده ای را که دراکر پیشنهاداتی را برای ادراک و ارزش بخشیدن به تنوع ارائه می کند بررسی نکرده اند (مراجعه کنید به شور  و دیگران، ۲۰۰۹). با توجه به مقابله پیشین دراکر با محققان اقتصادی و روانشناسی پیشرو و همچنین با مدنظر قرار دادن تجربیات مختصر او پیرامون (و متون مرتبط با) تاکتیکهای تبعیض آمیز حکومت نازی و پیشنهادات اکید وی در رابطه با اهمیت جهت گیریهای جمعیتی، ما متوجه این عدم یکپارچگی دلسردکننده میان پیشینه مدیریت تنوع و اقدامات دراکر شدیم.

برای کمک به خوانندگان این مقاله در جهت درک توجه دراکر به تنوع به عنوان بخش جدایی ناپذیر از شخصیت وی و آنچه به عنوان مدیریت در نظر داشت، ما در ابتدا نگاهی کلی به زندگی گذشته او و تجربیاتی که به عقاید، شخصیت و ارزشهای وی شکل داد می اندازیم. سپس به بررسی ادراک وی از مدیریت منابع انسانی و چگونگی بهم تنیدگی تنوع محیط کاری با فلسفه های ذهنی او در گذشته می پردازیم. پس از آن سهم مدیریت منابع انسانی و برنامه ریزی استراتژیک را در زمینه مدیریت منابع انسانی استراتژیک برجسته می کنیم. در عین حال، محدوده ای را که دراکر در پیشینه مدیریت منابع انسانی استراتژیک را در کار خود با هدف اصلاح طرز تفکرش پیرامون تنوع محیط کار بکار برد توضیح می دهیم. سپس گفتگویی مطرح می گردد که مسئله دراکر را با تنوع محیط کار منطبق می کند. نهایتاً به جمع بندی نقطه نظرات این تجزیه و تحلیل می پردازیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد