مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده بهتر بودن در مقابل متمایز بودن: تمایز، رقابت و استراتژی های قیمت در صنعت هتلداری اسپانیا

مشخصات محصول
قیمت:13000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۳ صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول:M335

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده بهتر بودن در مقابل متمایز بودن: تمایز، رقابت و استراتژی های قیمت در صنعت هتلداری اسپانیا

عنوان انگلیسی:

Being better vs. being different: Differentiation, competition, and pricing strategies in the Spanish hotel industry

چکیده فارسی:

ما در این تحقیق، اثرات عمودی و افقی سیاست قیمت گذاری را در نمونه ی بزرگی از هتل های اسپانیا، مورد مطالعه قرار می دهیم. ما نشان می دهیم که هتل هایی با ستارهای بیشتر (مثلاً متمایز از لحاظ عمودی) ، علاوه بر این که قیمت بالاتری دارند تخفیف کمتری را در لیست قیمتها ارایه می کنند. به صورت مشابه هتل های زنجیره ای با برندهای معروف (متمایز از لحاظ افقی) نیز قیمت های بالاتر و تخفیف کمتری ارایه می دهند. نشان می دهیم که چطور میزان رقابت محلی، اختلاف در سیاست قیمت گذاری را تنها برای تمایز افقی، تعدیل می کند. در حقیقت، این تمایزها، هتل ها را از فشار برای کاهش قیمت با افزایش رقابت، مصون نگه می دارد. اما بهتر بودن موثر تر از متمایز بودن است.

کلمات کلیدی: تمایز، رقابت، قیمت ها، صنعت هتلداری

۱-مقدمه

ایجاد تمایزها به صورت گسترده به عنوان یکی از راههای تحکیم ایزوله کردن خود از فشار رقابت مورد ملاحظه قرار می گیرد، بنابراین عملکرد بهتری خواهند داشت. (بین ۱۹۵۶، دیکسون و ژانت ۱۹۸۷ و پروتر ۱۹۸۰) . این مفهوم بحرانی از مدتها قبل توسط اقتصاددان خوشنام ادوارد چمبرلین مورد توجه قرار گرفته است که: اگر تفاوت چشمگیری برای متمایز کردن کالای یک فروشنده نسبت به دیگری وجود داشته باشد رتبه ی عمومی محصول متفاوت خواهد بود و یک برتری را برای انتخاب یک محصول نسبت به محصول دیگر ایجاد می کند. (چابرلین ۱۹۳۳:۵۶) . هر چند با وجود این مهم، تحقیقات تجربی کمی وجود دارد که انواع تفاوت محصول را بررسی می نماید که مؤسسات تجاری را مؤثرتر از فشارهای رقابتی ایزوله می کند. (پروتر ۱۹۸۰) . در این تحقیق ما سعی کردیم که با آنالیز اثر این دو استراتژی اختلاف متمایز، یعنی عمودی و افقی در سیاستهای قیمت گذاری صنعت هتلداری این شکاف را پر کنیم.

چندین تحقیق تجربی در زمینه ی صنعت هتلداری مزایای این تمایزها را ثبت کرده است. (بام. مزیاس ۱۹۹۲، گریگوس سیمون و پالاسیوس مارکوس ۲۰۴) . که به عنوان یک مانع ورود و به صورت عامتر به عنوان یک منبع عمومی مزیت رقابتی، در تقابل آشکار با هزینه ی رهبری است. برخی نویسندگان اعتقاد دارند که گاهی اوقات، استراتژیهای رقابتی، شامل هزینه رهبری، تمایز آشکار محصولات مؤسسات تجاری و سرویس دهی آنها را، در مقابل رقابت آنها ایجاد می کند. (مینسبرگ ۱۹۸۸) . تحقیقات موجود اساساً روی تقابل بین هزینه رهبری و تمایزها تمرکز کرده اند. معمولاً کشف اینکه آیا آنها به عنوان راهکار های انتخاب برای استراتژی مؤسسات تجاری و دلالت ضمنی برای عملکردشان وجود دارد. (کمبل هانت ۲۰۰۰) . اثرات مثبت تمایزها برای حفظ مؤسسات تجاری از رقابت از زمان پروتر در ۱۹۸۰ به صورت گسترده ای مورد قبول قرار گرفته است، اما شرایطی که آنها تحت آن قرار دارند هنوز به صورت تجربی مورد بررسی قرار نگرفته است.

ما اثر ایزوله کردن استراتژیهای تمایز از فشارهای رقابتی را دز زمینه ی صنعت هتلداری اسپانیا مطالعه می کنیم. بر اساس آمار سازمان توریسم جهانی، اسپانیا بعد از کشور آمریکا، یکی از مقصدهای مهم جهان در سال ۲۰۱۰، بوده است. بر حسب دستورالعمل جهانگردی بین المللی به عنوان کشور مقصد یا کشوری که از آن عبور شده است. (سازمان توریسم جهانی ۲۰۱۱) . توزیع جهانگردی در اسپانیا، تراکم محصولات خانگی (GDP) را ۱۰% تخمین زده است. در حالیکه در سطح جهان حدود ۵% است و همچنین توزیع جهانگردی اظهار کرد که اشتغال در اسپانیا ۱۰٫ ۸% تعداد کل شغلها است در حالیکه در سطح جهان به ترتیب ۶ تا ۷ % تخمین زده می شود. (سازمان جهانی توریسم ۲۰۱۱) . صنعت هتلداری اسپانیا به صورت ویژه این تحقیق را به خودش اختصاص داده است زیرا آنها تعداد زیادی تور سیاحتی را برای موقعیت های جغرافیایی متعدد، در سطوح مختلف رقابتی فراهم می کنند که عموماً آمارهایی از لیست قیمتها، تخفیف ها و ویژگیها، برای متمایز کردن هتل ها از هم وجود دارد.

با نگاهی به نوشته های موجود در می یابیم که اطلاعات ما هنوز محدود است به اینکه در بنگریم که چه راهکار هایی می تواند هتل ها را از اثرات منفی رقابت روی قیمتها مصون نگه دارد هرچند تأثیر ویژگیهای هتل روی قیمت اتاق ها موضوع اکثر تحقیقات تجربی می باشد. (بال ۱۹۹۴، اسپینت، سز، کاندرز و فلوویا در ۲۰۰۳ و، هاروتانیان، میتسیز و پاشاردز ۲۰۵، رگال ال تورنت و فلوویا ۲۰۱۱ ؛ ترین ۲۰۵) . ما نمی دانیم که گسترش کدام یک از انواع راهکار های تمایز می تواند هتل ها را از فشار برای کاهش قیمت در زمان افزایش رقابت در ناحیه ی جغرافیایی مربوط به آنها، مصون نگه دارد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد