مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده : تحلیل مقایسه‌ای ERP و EAI

مشخصات محصول
قیمت:14000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۳  صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی )

کد محصول:M526

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده :  تحلیل مقایسه‌ای ERP و EAI

عنوان انگلیسی:

A Comparison Analysis between ERP and EAI

چکیده فارسی:

امروزه روش‌های مدیریت سنتی جای خود را به طرز فکر مدرن داده است. قابلیت‌های ساخت‌یافته سنتی با درک سیستم کل سازمان، تکامل یافته‌اند. رویکرد سیستم برای حل مشکلات سازمان استفاده می‌شود. سلاح‌های استراتژیک که برای مدیریت این سازمان به عنوان یک کل لازم است، «سیستم‌های اطلاعات» می‌باشند. نقاط بحرانی در مورد مدیریت منطقی سازمان‌ها و اخذ مزایای رقابتی، اطلاعات و استفاده از اطلاعات می‌باشند. یک راه‌حل سازمانی مبتنی بر نرم‌افزار برای اطمینان از یکپارچگی سازمان و یکپارچه‌سازی عناصر مورد نیاز است. برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) که از دهه ۱۹۶۰ توسعه‌یافته، یک نرم‌افزار کل‌گرا است که از نظر سازمان نسبتاً معتبر می‌باشد. معایب ERP باعث جستجوی نرم‌افزارهای مختلف برای سازمان‌ها شده است. در این راستا، یکپارچه‌سازی برنامه‌های سازمانی (EAI) به عنوان راه‌حل ظهور کرده است. در این مطالعه، توضیح نحوه ایجاد کل‌گرایی در سازمان‌ها و تضمین یکپارچه‌سازی با تمرکز بر ERP و EAI در یک روش مقایسه‌ای تحلیل می‌شود.

  1. مقدمه

ساختار کل‌گرا و حالت میان رشته‌ای عملیات برای تضمین جریان اطلاعات در داخل سازمان مورد نیاز می‌باشند که شامل فرآیندهای کسب و کار است که هر یک بر دیگری تاثیر می‌گذارد و بیشتر به روابط تاثیرگذار بستگی دارند. اطلاعاتی که خروجی یک فرایند کسب و کار هستند، ورودی فرایند کسب و کار دیگری می‌باشند. بسیاری از نرم‌افزارها برای ارائه جریان دقیق، کامل و بدون وقفه از اطلاعات، زمانی که آنها فعالیت‌های سازمان را انجام می‌دهند، توسعه یافته‌اند. این نرم‌ افزارها که در تعاملات فرآیندهای کسب و کار مهیا هستند، برای ایجاد یکپارچگی در داخل سازمان و حالت میان رشته‌ای عملیات و پوشش کل سازمان طراحی شده‌اند. یکی از نرم‌افزارهایی که گردش اطلاعات در داخل سازمان را ارائه می‌کند برنامه ریزی منابع سازمانیERP است، مانند یکپارچه‌سازی سبک‌های مختلف مدیریت و فرآیندهای کسب و کار. نرم‌افزارهای ERP به عنوان یک بسته آماده ارائه شده‌اند و ساختاری دارند که تغییرات خودشان و فرآیندهای کسب و کار موجود، زمانی که آنها در یک سازمان هماهنگ باشند، یک حالت است. علاوه بر مزایای استفاده از یک ساختار کل‌گرا، معایبی نیز مانند فرآیند کسب و کار غیر قابل انعطاف و هزینه بالا دارند، چرا که ساختار فرآیندهای عملیاتی را تغییر می‌دهند. سازمان‌ها فرآیندهای کسب و کار سفارشی را در بخش‌های مختلف دارند که با مشکلات بسیاری از یکپارچه‌سازی ERP برخورد می‌کند. یکپارچه‌سازی برنامه‌های سازمانی (EAI) راه‌حل‌هایی برای مشکلات ERP ارائه می‌کند که منشا فرایندهای انعطاف پذیر و خاص است. EAI، تنها ارتباط فرآیندهای کسب و کار به یکدیگر نیست بلکه با ERP یکپارچه شده و انعطاف‌پذیری را با هزینه کمتر نسبت به ERP ارائه می‌کند. در این مطالعه، فرایند تکامل ERP، تحلیل و عوامل تکامل ERP و EAI، و برتری در برابر یکدیگر مورد بحث قرار گرفته شده است.

  1. تفکر سیستم و رویکرد سیستم

نظریه سیستم و تفکر سیستم به زیربنایی در علوم طبیعی، علوم اجتماعی و رشته‌های مهندسی تبدیل شده است، همچون نیمه دوم قرن بیستم که شاهد طلوع عصر علوم سیستم‌ها بودیم. در همین حال، در طول ۶۰ سال گذشته، کامپیوترها و شبکه‌ها به طور فزاینده ای به بسیاری از برنامه‌های کاربردی کسب و کاراعمال شده، و در همه بخش‌های مختلف صنعتی استفاده می‌شوند. این روند با نوآوری‌های مستمر در فن‌آوری اطلاعات سرعت یافته است. در این فرایند توسعه یافته، به عنوان یکی از پایه‌های رشته سیستم‌های اطلاعاتی، سیستم‌های نظری نه تنها به تحقیقات کاربردی سیستم‌های اطلاعاتی اعمال شده‌اند، بلکه تا حد زیادی به فن آوری اطلاعات و ارتباطات کمک می‌کنند (ICT) (‌Wang و Jones، ۲۰۱۲).

سیستم متشکل از زیرسیستم‌های بسیاری است که ویژگی‌های خود را دارند و آن یک کل بوده و در آن زیرسیستم‌ها در تعامل با یکدیگر هستند. تحلیل رویکرد سیستم این بخش‌ها و ارتباطات آن‌ها با یکدیگر کل را تشکیل و بخش‌های تشکیل دهنده کل را تحت تاثیر قرار می‌دهند. هنگامی که یک نقص در هر یک از زیر‌سیستم‌ها رخ ‌دهد، آن به کل منعکس خواهد شد. بنابراین، درک یک حالت (شرایط) در سیستم، ممکن است امکان بررسی زیرسیستم و ارتباطات آنها با یکدیگر را بدهد. (Gökşen، ۲۰۰۹). همه زیرسیستم‌ها برای این که سازمان‌ها بتوانند به اهداف خود دست یابند، نیازمند همکاری با هم بر اساس اهداف می‌باشند.

برای رسیدن و حفظ حالت رقابتی، شرکت نیازمند یک سیستم اطلاعاتی قابل اعتماد برای ارائه چارچوبی است که در آن تحلیل بازار انجام شود. سیستم مدیریتی با تمام رابط‌های خارجی باید یکپارچه شود و به اندازه کافی برای انجام تخمین دوره‌ای اثرات بازار و تغییرات محصول انعطاف‌پذیر باشد (Tiller، ۲۰۱۲).

رویکرد سیستم با «درک سیستم به عنوان مجموعه‌ای از فرآیندها» به عنوان یک اصل، «تحلیل رفتار سیستم و تعیین سیاست‌های مناسب» به عنوان هدف، «طراحی سیستم» به عنوان روش شکل گرفته است (Erkut، ۱۹۸۹). طراحی منطقی و مدیریت فرآیندهای کسب و کار لازم است تا سازمان بتواند به هدف به عنوان یک کل دست یابد.

بنابراین، فرآیندها می‌توانند به صورت تعدادی مراحل مرتبط به یکدیگر از آغاز تا پایان به منظور دستیابی به یک هدف خاص شرح داده شوند، از جمله به صورت دنباله‌ای از عملیات و فعالیت‌ها که به یک پایان خاص و یا تغییر تدریجی حرکت می‌کنند. این فرایند، مجموعه‌ای از کسب و کارها و گروهی از فعالیت‌ها است که برای تولید برخی کالاها و خدمات در شرکت‌ها، مورد نیاز می‌باشد (Koçyiğit، ۲۰۰۶). نکته‌ی مهم چنین ساختاری تضمین «یکپارچگی» کل سازمان بر اساس فرآیندها می‌باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد