مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده بررسی بهره وری شعب بانکی میان منطقه ای با استفاده از تحلیل پوششی داده های فازی

مشخصات محصول
قیمت:17000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۰۶

تعداد صفحه انگلیسی:۱۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۴  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول:M399

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده بررسی بهره وری شعب بانکی میان منطقه ای با استفاده از تحلیل پوششی داده های فازی

عنوان انگلیسی:

Efficiency analysis of cross-region bank branches using fuzzy data envelopment analysis

چکیده فارسی:

در اقتصاد و جامعه امروز ، تجزیه و تحلیل عملکرد در صنایع خدمات، توجه بیشتر و بیشتری را بخود اختصاص میدهد .روش سنتی تجزیه و تحلیل پوششی داده ها (DEA)، نیاز به یک محیط عامل سازگار دارد . با این حال، در واقع، نیاز به ارزیابی واحد های متعلق به محیط های مختلف وجود دارد که این واقعیت روش های سنتی رابه  استفاده از نظریه DEA در دنیای واقعی به چالش می کشد که در آن تعیین معیار در سراسر منطقه می تواند یک کار بسیار مهم باشد . این مقاله منطق فازی را  به فرمول DEA برای مقابله با متغیرهای محیطی معرفی میکند به طوری که عملکرد شعب بانک از مناطق مختلف را می توان ارزیابی کرد . مقایسه درون استانی و بین استانی بر اساس نتایج DEA فازی داده شده است. این نتایج با نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل DEA سنتی مقایسه شده اند .

۱.مقدمه

صنعت بانکداری برای هر یک از ما از اهمیت زیادی برخوردار است . با در دسترس بودن فن آوری های جدید و اینترنت، سازمان های بیشتر و بیشتری در حال ورود به برخی از جنبه های کسب و کار بانکی هستند و این نتایج در رقابت شدید در بازار خدمات مالی قرار دارد . بانک های عمده داخلی همچنان به دنبال فرصت های موجود به منظور افزایش رقابت خود میباشند . در نتیجه، تجزیه و تحلیل عملکرد در صنعت بانکداری به بخشی از شیوه های مدیریت آنها تبدیل شده است. مدیریت های برتر بانکی خواهان شناسایی و از بین بردن علل ناکارآمدی و  در نتیجه کمک به شرکت های خود برای به دست آوردن مزیت رقابتی، یا، حداقل، دیدار با چالش ها ی دیگران هستند . به طور سنتی، بانک ها در مورد اقدامات مختلف سود دهی برای ارزیابی عملکرد خود متمرکز اند . معمولا نسبت های مختلف به منظور  تمرکز بر روی جنبه های مختلف عملیات انتخاب می شوند. با این حال، تجزیه و تحلیل مقدار نسبتا ناچیزی از اطلاعات  را فراهم می کند که با توجه به اثرات اقتصاد مقیاس، شناسایی سیاست های تعیین معیار و برآورد اندازه گیری عملکرد کلی شرکت است . به عنوان جایگزین هایی برای ابزارهای مدیریت بانک های سنتی، تجزیه و تحلیل بهره وری مرزی اجازه میدهد مدیران بطور عینی بهترین شیوه ها در محیط های پیچیده عملیاتی را شناسایی کنند . پنج روش مختلف، یعنی، تجزیه و تحلیل پوششی داده ها (DEA) و غیره، free disposal hull(FDH) روش مرزی تصادفی (SFA)، همچنین رویکرد مرز اقتصادسنجی (EFA) ، رویکرد مرز ضخیم (TFA) رویکرد و توزیع آزاد (DFA) ، در مقالات  به عنوان روشی برای ارزیابی بهره وری بانک گزارش شده است.

این روش ها  عمدتا در مقدار محدودیت ها در مشخصاتی است  از بهترین مرز عمل و فرض بر خطای تصادفی و ناکارآمدی تحمیل متفاوت است. در مقایسه با روش های دیگر، DEA راه بهتری برای سازماندهی و تجزیه و تحلیل داده هاست  از آن جا که اجازه می دهد تا بهره وری در طول زمان تغییر کند و نیاز به هیچ فرض قبلی در مشخصات بهترین مرز عمل ندارد .

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد