مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده برنامه ریزی سناریو در خط مشی عمومی : درک کاربرد، تاثیر و نقش عوامل نهادی مفهومی

مشخصات محصول
قیمت:10000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۰۹

تعداد صفحه انگلیسی:۱۰

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۰ صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی)

کد محصول:M65

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده برنامه ریزی سناریو در خط مشی عمومی : درک کاربرد، تاثیر و نقش عوامل نهادی مفهومی

عنوان انگلیسی:

Scenario planning in public policy: Understanding use, impacts and the role of institutional context factors

چکیده فارسی:

برنامه ریزی سناریو به یک حوزه رو به رشد جذاب در دانشگاه ها و سیاستگذاری در بخش عمومی و خصوصی تبدیل شده است. در حالی که رویکردهای روشی به خوبی ادبیات علمی را پوشش می دهند ، به مطالعات انجام شده و اثرات برنامه ریزی سناریو بر خط مشی عمومی کمتر توجه شده است. این مقاله ترکیبی از یافته های بررسی ادبیات سناریو ارزیابی کارگاهی سناریو کارکنان، با در نظر گرفتن سیاست های محیطی به عنوان یک مطالعه موردی است . موضوع نوپای ارزیابی ادبیات سناریو ، یافته های اولیه، برنامه ریزی سناریو را برجسته می کند . هنوز اغلب برنامه ریزی سناریو به صورت تک کاره و بصورت جدا اجرا می شود و عمدتاً بصورت غیر مستقیم از تصمیم گیری ها از جمله دستور کار – تنظیم و صدور – شکل دهی پشتیبانی می کند . شواهد نشان می دهد ارزیابی بالقوه از برنامه ریزی سناریو سیاست های عمومی را برای ابهامات ، شگفتی از تحولات آینده و مدیریت بهتر تصمیم های پیچیده شامل منافع اجتماعی متضاد که به طور کامل واضح نیست آماده می کند. لازم است عواملی با زمینه های سیاسی و سازمانی با توجه بیشتری به آینده بررسی شود . تصمیم گیری بهتر تحت شرایط عدم اطمینان شدید، نه تنها نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق ، بلکه بررسی سیاسی دارد و نیاز است تنظیمات نهادی و ظرفیت های سازمانی با ایجاد اعتماد ، حالت تطبیقی و فرمت قابل انعطاف ایجاد شود . تجزیه و تحلیل ما به بحث و تحقیقات بیشتری نیاز دارد .

۱– معرفی

رهبران سیاستگذاری و کسب و کار اغلب با تصمیمات استراتژیک با نتایج نا مشخص روبه رو هستند. این نتایج اغلب به عوامل سخت برای پیش بینی و خارج از کنترل آنها بستگی دارد . تصمیم گیری تحت شرایط عدم اطمینان شدید سخت است . برنامه ریزی سناریو به عنوان روشی برای برخورد با عدم اطمینان شدید توسعه داده شده است . در دهه های اخیر ، برنامه ریزی سناریو به عنوان یک حوزه رو به رشد در دانشگاه ها و سیاست های دولتی و خصوصی شکل گرفته است. شیوه های گوناگون برنامه ریزی سناریو در بسیاری از مطالعات موردی به کار گرفته شده است. بررسی در زمینه هایی همچون، پیش بینی نظارتی نیویورک یا پیش بینی پروژه های دولتی وودرو ویلسون، با تنوع وسیعی در فعالیت ها مرتبط است. واحدهای ویژه یا دپارتمان ها در دولت اجرایی و سازمان های بین المللی نهادینه شده است.

رویکرد کاربردی برنامه ریزی سناریو به خوبی در متون علمی پوشش داده شده است . استفاده و کاربرد آن در عرصه سیاست های عمومی، بنابراین محیط سیاست گذاری مثال خوبی است و به عنوان یک عرصه عمل سیاسی با ویژگی هایی همچون درجه بالایی از مشکلات پیچیده و عدم اطمینان در مورد توسعه بلند مدت در آینده مشخص می شود . مشکلات اغلب نه تنها گشوده است بلکه با کاهش مقیاس منطقه ای تحت تأثیر هزاران نیرو و فشار است . در حالی که قسمتی از سناریو تا کنون انجام شده است ، و در تجزیه و تحلیل سیستماتیک از آن استفاده می شود . اثرات و اثر بخشی سیاستگذاری بر محیط هنوز ناپیدا است .

اهداف این مقاله مشارکت در مباحث از طریق بررسی آنچه ما آن را ارزیابی ادبیات سناریو می نامیم ، معرفی ۵۲ متون است که با یک یا چندین جنبه از استفاده برنامه ریزی سناریو درگیر است . در متن این مقاله یافته هایی از بررسی نتایج سناریو شاغلان و سیاستگذاران آورده شده است . تجزیه و تحلیل ما عمدتاً با تمرکز بر برنامه ریزی سناریو در خط مشی عمومی و دیگر زمینه های سیاسی مرتبط محیطی آورده شده است . و در چهارچوب پروژه شکوفه آژانس محیطی اروپا نوشته شده است . اهداف پروژه ایجاد یک پلن فرم برای بحث و بررسی ، ارزیابی و یادگیری در میان شاغلان سناریو محیطی و سیاستگذاران در مورد شکل جدید سیاستگذاری استراتژیک دراز مدت و شرایط توانمندسازی آنها است .

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد