مقاله انگلیسی ترجمه شده : رابطه ارزش نقدی و محافظه کاری حسابداری: نقش کنترل سهامداران

مشخصات محصول
قیمت:28000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۸

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۳

تعداد صفحه ی ترجمه فارسی : ۲۷ صفحه فایل WORD

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: H265

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی حسابداری ۲۰۱۸ :  رابطه ارزش نقدی و محافظه کاری حسابداری: نقش کنترل سهامداران

عنوان انگلیسی:

The relationship between cash value and accounting conservatism: The role of controlling shareholders

چکیده:

در این مقاله نقش سهامداران کنترلی به عنوان  سهامداران اقلیتی که بر رابطه بین شیوه های حسابداری محافظه کار و ارزش وجه نقد نگهداری شده نظارت کرده و یا در آن اعمال نظر می کنند، مورد بررسی قرار می گیرد. این مسئله به ویژه در کشورهایی مانند تایوان که تعداد زیادی از شرکت ها، سهامداران متمرکز شده دارند، اهمیت فراوانی می یابد. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهند که محافظه کاری حسابداری، ارزش وجه نقد نگهداری شده را افزایش می دهد که با یافته های حاصل از کار انجام شده توسط لوئیس و همکاران  (۲۰۱۲)، سازگاری دارد. علاوه بر این، یافته های تحقیق، هر دو فرضیهH2a  و H2b که مربوط به درصد مدیران وابسته به کنترل (درصد وابستگی مدیران به سهامداران کنترل)، مشکلات نمایندگی و بحران های مالی است را  تایید و پشتیبانی می کنند. به طور کلی، اثر انگیزشی سهامداران کنترلی، ( فرضیه H2b) در سطح نسبتاً پایینی از وابستگی مدیران، تایید می شود، در حالی که اثر استحکام سهامداران کنترلی (فرضیه H2a ) در سطح نسبتاً بالایی از وابستگی مدیران، پشتیبانی شده و مورد تایید قرار می گیرد. علاوه بر این، اثر استحکام هنگامی که یک شرکت از مشکلات نمایندگی طی دوره بحران مالی رنج می برد، تشدید می شود. این مطالعه به ادبیات مربوط به تاثیر محافظه  کاری حسابداری بر ارزش وجوه نقد در حضور سهامداران کنترلی یا  درصورت عدم حضور آن ها، کمک شایانی می کند.

  1. مقدمه

این مطالعه تلاش می کند تا نقش سهامداران کنترلی به عنوان سهامداران اقلیت که بر رابطه بین محافظه-کاری حسابداری و ارزش وجه نقد نگهداری شده توسط شرکت نظارت کرده و یا در آن اعمال نظر می کند را مورد بررسی قرار دهد.  به دلیل سطح بالای نوسانات وجوه نقد و یا هزینه های تامین مالی پیش بینی نشده، بسیاری از شرکت ها، رویکرد احتیاطی مدیریت وجه نقد نگهداری شده را سرلوحه عمل خویش قرار داد ه اند (برنشتاین ، ۱۹۹۴). طبق مطالعه صورت گرفته توسط بیتس، کائه و استولز  (۲۰۰۹)، شرکت های آمریکایی که مقدار زیادی وجه نقد نگهداری می کنند، در پروژه ها سرمایه گذاری نکرده و یا این وجوه را بین سهامداران توزیع نمی کنند، بنابراین با در نظر گرفتن احتمال سوء استفاده مدیران اجرایی از این وجوه، سوالاتی در مورد عملکرد افزایش وجوه نقد نگهداری شده مطرح می شود.

 لوئیس  و همکاران (۲۰۱۲) محافظه کاری حسابداری را به عنوان یک عامل موثر در افزایش ارزش وجه نقد شرکت، مطرح ساختند. با توجه به اصول حسابداری محافظه کار، شرکت ها زیان خود را به موقع تشخیص می دهند اما سود را با تاخیر شناسایی نموده و تشخیص می دهند. این روش، به نام زمان بندی نامتقارن  شناخته شده، که اثر محافظه کارانه بر سود دارد. محافظه کار بودن حسابداری به شکل زیان به موقع / سود با تاخیر یکی از آسیب های مشکلات نمایندگی است (واتز ، ۲۰۰۳). این روش، مانع از آن می شود که مدیران زیان های صورت گرفته را  پنهان کنند و همچنین از دستکاری داده های مالی به منظور سلب مسئولیت جلوگیری می کند. در نتیجه، روش های حسابداری محافظه کارانه به عنوان حل مشکلات نمایندگی و افزایش ارزش شرکت از طریق کاهش مقدار وجوه نقد نگهداری شده و انجام سرمایه گذاری از محل این وجوه، مورد توجه قرار گرفت (لوئیس و همکاران ۲۰۱۲). در این مقاله، این موضوع مورد بحث قرار می گیرد: شرکت هایی روش محافظه کاری حسابداری را اتخاذ می کنند کمتر احتمال دارد که در فعالیت های دارای سرمایه گذاری بیش از حد، شرکت کنند، زیرا تشخیص به موقع زیان، مقدار پول نقد در دسترس مدیران را محدود می کند. علاوه بر این، هنگامی که شیوه های محافظه کاری حسابداری مورد استفاده قرار می گیرند، به احتمال زیاد سهامداران و هیئت مدیره هر دو برای شناسایی پروژه های سرمایه-گذاری نامناسب (مثلا سرمایه گذاری بیش از حد یا پروژه دارای ارزش فعلی خالص منفی) اقدام نموده و سعی می کنند تصمیمات مدیریتی بهتری را اتخاذ نمایند (لوئیس و همکاران ۲۰۱۲، واتز، ۲۰۰۳). در این مقاله، ما به تأثیرات خاص سهامداران کنترلی بر ارزش وجوه نقد خواهیم پرداخت. هلدرنس ، ۲۰۰۹ نشان داد که سهامداران کنترلی، در حال حاضر یک پدیده رایج در بازارهای ایالات متحده است (بدچاک و ویزباچ ، ۲۰۱۰): انحراف بین حق رای و حقوق جریان وجوه نقد توسط سهام های دو گانه ای که از سوی سهامداران کنترلی نگهداری  می شود، ایجاد می گردند. در بازارهای تایوان، الگوهای هرمی و سهام داران رواج بیشتری دارد، زیرا سهامداران متمرکز اغلب به افرادی تبدیل شده اند که منافع سهامداران اقلیت را از بین برده اند.. در نتیجه، مشکلات مدیریتی مربوط به ارزش وجوه نقد در شرکت های دارای سهامدار کنترلی و یا بدون وجود آن ها ظاهر می شود. سهامداران کنترلی نقش تعیین کننده ای در تصمیم گیری های سرمایه-گذاری و تصمیم گیری های مربوط به وجوه نقد دارند که البته بیشتر بر مقدار وجوه نقد نگهداری شده اثرگذار هستند. هنگامی که حقوق کنترل فراتر از حقوق جریان نقدی می شود، بیشتر احتمال دارد که سهامداران کنترلی نقش  تثبیت شدگی (استحکام) را ایفا نمایند که منافع سهامداران اقلیت را از بین می برد. با این حال، حقوق جریان وجوه نقدی بالا،  انگیزه لازم برای سهامداران کنترلی در جهت نظارت دقیق بر رفتارهای مدیریتی را فراهم می آورد

Abstract:

This paper analyzes the roles of controlling shareholders as either minority shareholder entrenchers or monitors in the relationship between conservative accounting practices and cash holding value. This issue is especially meaningful in countries such as Taiwan that have large numbers of firms with concentrated shareholdings. Consistent with the findings of Louis et al.(2012),our results indicate that accounting conservatism enhanced the value of cash holdings. In addition, our findings support both hypotheses H2a and H2b depending on the proportion of control-affiliated directors, agency problems, and financial crises. In general, the incentive effect of controlling shareholders, H2b, is supported at a relatively low proportion of control-affiliated directors, whereas the entrenchment effect of controlling shareholders, H2a, is confirmed at a relatively high proportion of control-affiliated directors. Moreover, the entrenchment effect is aggravated when a firm suffers a serious agency problem during a period of financial crisis. This study contributes to the current literature on the influence of a value in the presence or absence of controlling shareholders.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد