مقاله ترجمه شده :  آموزش عالی در رشته مهندسی صنایع در کشور پرو: در جهت یک مدل جدید بر مبنای مهارت‌ها

مشخصات محصول
قیمت:15000تومان
دسته بندی: ,

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۷  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول: M646

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  آموزش عالی در رشته مهندسی صنایع در کشور پرو: در جهت یک مدل جدید بر مبنای مهارت‌ها

عنوان انگلیسی:

Higher education in industrial engineering in Peru: towards a new model based on skills

چکیده فارسی:

در این مقاله، پیشرفت مهندسی صنایع در کشور پرو ، ارتباط آن با  گرایشات  اصلی اروپا و آمریکای شمالی، و یک چشم انداز پیش بینی شده از آینده ، مورد تجزیه و تحلیل  قرار می گیرد. مشخص است که دلیل نیاز به این رشته مهندسی ،  مدیریت منابع در یک سطح استاندارد و سازماندهی مهندسان از طریق آموزش ، نه فقط تحصیل و تقویت دانش فنی بلکه افزایش قابلیت هایی  که هم برای کارفرمایان و هم دریافت کنندگان منافع مهندسی ، که جامعه هستند، لازم و ضروری می باشد. نتیجه گیری ها بر اساس آخرین پیشرفت های علمی اروپا و آمریکای شمالی، و تعاریف گرایشات مهندسی ، به دست آمده است.

کلمات کلیدی: آموزش عالی ، مهندسی صنایع، مهارت های حرفه ای، یادگیری زمینه ای.

  1. تاریخچه فعالیت مهندسی در طول زمان

مهندسی امروزی حرفه ای است که در آن دانش علوم پایه برای استفاده کارآمد از مواد و نیروهای طبیعت به کار می رود تا پاسخگوی  نیازهای روبه رشد بشریت باشد. پیشرفت های مهندسی  به تاریخچه ملت ها مرتبط شده است، چون  به بازتاب این مسئله می پردازد ،که چطور بشریت جهان را با نیازهایش تطبیق داده ، و چون در دستاوردهای فنی ساخته شده ، دیده شده است. بنابراین ، با سیری در تاریخچه بشیریت می توان مشاهده نمود که رشته های اولیه، همان حرفه ای بودند که سعی در بهبود کیفیت زندگی مردم داشتند. مراحل توسعه انسانی می تواند با یافته های به دست آمده از فعالیت های فنی طول تاریخ ، مشخص شود. یک مثال روشن ، انقلاب کشاورزی است، که به بشریت کمک کرد با قوه ابتکار خود برای رفع نیازهایش  از طریق به کار گیری  صنایع دستی، فعالیت نظامی ، سیستم آبیاری و ساخت و ساز ها، از سبک زندگی عشایری به یکجانشینی روی آورد. به گفته برخی مورخان، این تحولات در سال  ۸۰۰۰ قبل از میلاد  در سوریه و ایران به چشم می خوردند. این تغییر مهاجرت از عشایری به یکجانشینی ،  نیازها و خواسته های جدیدی را ایجاد کرد. مناطق جدیدی که در طول مسیر زمینی از چین به یک مکان مساعدتر پیدا شدند به همراه سهم قابل توجهی از دانش مهاجران ، که به عنوان حاملان دانش به کار گرفته شدند، باعث شد که آنها ضرورت توسعه را احساس کنند. از جمله این مناطق ،خاور میانه و دریای مدیترانه بود و در تاریخ به عنوان نخستین تمدن ها در توسعه مهندسی: تمدن مصر ، بین النهرین، اروپای شرقی ، و روم و یونان ، نقش برجسته ای داشتند. در میان این تمدن ها دستاوردهای علمی و تکنولوژی به سرعت توسعه داده شدند.

امپراطوری روم سرانجام در سال ۴۷۶ پس از میلاد سقوط کرد. بین سال های ۶۰۰تا ۱۰۰۰پس از میلاد ،سهم  اروپاییان در توسعه مهندسی کم رنگ شد. با این وجود، می توان سابقه تکنولوژی های پیشرفته را در فعالیت صنعتگران ، نظامیان و معماران قرون وسطی ، یافت. جنگ همواره یک محرک برای توسعه نبوغ بشر بوده ، و به این ترتیب ، سهم آسیا از توسعه مهندسی از طریق تهاجمات و جاده ابریشم وارد شد. در زمان اوج قرون وسطی ، تقریبا بین سال های ۳۵۰ تا ۱۰۵۰، هر شهری فرهنگ و تمدن خود را تشکیل داده ، اما هر کدام  از آنها هسته مشترک میراث  مسیحی-رومی را که با فرهنگ نوشته لاتین منتقل شده  ، به رسمیت شناختند.  این زمان ، دوره ای از تجدید حیات فکری و هنری بود که در آن ، موسسات آموزشی رونق گرفتند و علاقه به فرهنگ باستانی از سر گرفته شد. نیاز به پیشرفت های فکری در کشورها و نواحی مختلف  به شکل مدارس پیشرفته و سپس دانشگاه ها، از اولویت خاصی برخوردار شد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد