مقاله ترجمه شده :تاثیر عوامل کلیدی موفقیت برنامه ریزی منابع انسانی در عملکرد کسب و کار

مشخصات محصول
قیمت:14000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۵

تعداد صفحه انگلیسی:  ۸

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۰  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: M688

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  تاثیر عوامل کلیدی موفقیت برنامه ریزی منابع انسانی در عملکرد کسب و کار: یک مطالعه تجربی روی ادراک کاربران

عنوان انگلیسی:

The effect of ERP implementation CSFs on business performance: an empirical study on users’ perception

چکیده فارسی:

این مطالعه بر روی   ۲۲۰نفر از کارکنانی که در پروژه پیاده سازی ERP در یک شرکت کالای مصرفی چند ملیتی به منظور بررسیCSF ها(عوامل کلیدی موفقیت) و اثر آنها بر موفقیت اجرای ERP  از نقطه نظرکاربران انجام شده است. یافته ها نشان می دهد تفاوت هایی که در CSF  ها هستند مهم هستند و در واقع در موفقیت اجرایERP اثر دارند .با این وجود، “انتخاب دقیق نرم افزار ERP”، “نرم افزار تجزیه و تحلیل”، “تست و عیب یابی”، و حمایت فروشنده”، نتایج پروژه ERP را توضیح می دهد.

۱-مقدمه

در دنیای امروزه، محیط کسب و کار درحال تغییر سریع است، ماندن در این فضای رقابتی به یک موضوع مهم تبدیل شده است. به منظور ماندن در رقابت، شرکت ها باید فعالیت ها و عملکردهایشان را ساده و موثر کنند. موفقیت اجرای سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP)   شیوه ها و روش های کسب و کار را بهبود می دهد (باتی، ۲۰۰۵).

سیستم های  مجموعه ای از ماژول های نرم افزار یکپارچه و یک پایگاه داده مرکزی است که به سازمان برای مدیریت استفاده بهینه و مؤثر از منابع (مواد، منابع انسانی، مالی و غیره) با اتوماسیون و ترکیب فرآیندهای کسب و کار، به اشتراک گذاری داده در سراسر شرکت و امکان دسترسی اطلاعات در زمان واقعی امکان می دهد (لاودن و لاودن، ۲۰۱۳؛ نه، لاو و کنگ ،۲۰۰۱)

ERP مزایایی را در طیف گسترده وعده می دهد: افزایش کارایی، بهبود کیفیت، بهره وری و سودآوری از طریق افزایش قابلیت، همچنین تولید و انتقال اطلاعات دقیق و به موقع (باتی، ۲۰۰۵؛ راگوسکای و سامرز، ۲۰۰۲).

با وجود این مزایا، همه پیاده سازیهای ERP موفق نمی شوند (مگوایر، اوجیک و سی،۲۰۱۰ ؛ ژانگ و همکاران،۲۰۰۵) :گزارش نشان می دهد که ۹۰  درصد از پروژه های اولیه ERP بیش از بودجه بودند، و تنها ۳۰ درصد از مزایای وعده داده شده محقق شد (پلنت و ویلکاک ، ۲۰۰۷؛ ژانگ و همکاران، ۲۰۰۵)  علاوه بر این پیاده سازی  ERP نیاز به مقدار قابل توجهی سرمایه گذاری دارد (دزدار و سلیمان،۲۰۰۹؛ کریمی،سومرس و بتاچرجی،۲۰۰۷). با توجه به هزینه های بالا و میزان موفقیت کم، علل این شکست نیاز به درک دارد.

راکارت(۱۹۷۹)  روش های عوامل موفقیت حیاتی (CSFs)  در سال ۱۹۷۹معرفی کرده است از آن زمان CSF ها  برای شناسایی عوامل موثر بر موفقیت و شکست اجرای ERP استفاده می شود.  و CSF ها هستند “چند زمینه کلیدی از فعالیت که در آن نتایج مطلوب مورد نیاز برای یک مدیر خاص برای رسیدن به اهداف خود است “(بولن و راکارت، ۱۹۸۱، ). همانطور که می توان از تعریف دید  CSF ها نه تنها جذابند برای محققان بلکه برای مدیران بنابراین برای سازمان. CSF قابل دسترسی و قوی هستند بعلاوه شناسایی و اولویت بندی عواملی که می تواند بر موفقیت پیاده سازی تاثیر بگذارد (برون و هه،۲۰۰۷).

 

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد