مقاله انگلیسی حسابداری ترجمه شده گزارش مالی اینترنتی در مالزی: ادراکات فراهم کنندگان و کاربران

مشخصات محصول
قیمت:21000تومان
دسته بندی:

سال نشر:  ۲۰۱۵

تعداد صفحه انگلیسی: ۸

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۱۳      صفحه  WORD

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: h170

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی حسابداری ترجمه شده  گزارش مالی اینترنتی در مالزی: ادراکات فراهم کنندگان و کاربران

عنوان انگلیسی:

Internet Financial Reporting in Malaysia: Preparers’ and Users’ Perceptions

چکیده فارسی:

بورسا مالزی[۱] را بررسی کند. آیتم­ها در این ابعاد از منظر فراهم ­کنندگان و کاربران هستند. بر اساس یافته­های این پژوهش، سطح IFR از ۵۶٫۴۳ درصد شروع و به ۸۷٫۱۴ درصد رسید. این نتایج با فراهم کردن بینشی مفید در مورد دانشمان از شیوه­های جاری IFR بویژه در مورد بازارهای در حال ظهور همچون مالزی، مشارکتی افزایشی را در مبانی نظری ایجاد می­کنند. استلزامات یافته­های این پژوهش و پژوهش­های آتی مورد بحث قرار گرفته­اند.

کلمات کلیدی: محتوا؛ ارائه؛ فراهم کنندگان؛ کاربران؛ گزارش مالی اینترنتی (IFR)؛ مالزی

  1. مقدمه

استفاده از اینترنت بعنوان کانالی برای انتشار اطلاعات شرکت­ها، پدیده­ایست که رشد قابل ملاحظه­ای را در طی سالیان اخیر تجربه کرده است (مرادی و دیگران، ۲۰۱۱؛ اندریکوچولوس و دیگران، ۲۰۱۳). حرکت انقلابی تکنولوژی اینترنت، موجب افزایش تعداد شرکت­هایی شده است که اطلاعات حقوقیشان را از طریق وب­سایت انتشار می­دهند و سیستم اقتصادی دیجیتال شده است (شیری و دیگران، ۲۰۱۳). اینترنت این امکان را برای شرکت­ها فراهم می­سازد تا شیوه­های سنتی ارتباطات سهام­داران و سرمایه گذاران را تکمیل، جایگزین و تسهیل کند (مارستون و پولی، ۲۰۰۴). اینترنت این پتانسیل را به شرکت­ها ارائه می­دهد تا بخاطر در دسترس بودن اطلاعات گزارش­های مالی بر روی وب­سایت بدون محدودیت زمانی یا مرزها، به محدوده وسیع­تری از کاربران دست یابند (خان، ۲۰۰۷). علاوه بر آن، اغلب شرکت­ها ترجیح می­دهند تا از وب­سایت بعنوان یک واسطه استفاده کنند تا اطلاعاتشان را افشاء[۱] کنند، زیرا در سراسر جهان دارای صرفه اقتصادی است، پویاست و انعطاف­پذیر می­باشد. وب­سایت­های شرکت­ها بعنوان یک واسطه مهم برای گزارش حقوقی عمل می­کنند (ترابلسی، لابل، و لارین، ۲۰۰۴). بطور نمونه، از وب­سایت­ها برای تحویل اطلاعات حقوقی به سرمایه­گذاران و سهام­داران استفاده شده­اند (عبدالسلام و استریت، ۲۰۰۷؛ الی، سیمون، و حسینی، ۲۰۱۰). علاوه بر آن، شرکت­ها از طریق وب­سایت­ها می­توانند شخصیت حقوقی را ترویج دهند (پوون، لی و یو،۲۰۰۳؛ توپالین، ۲۰۰۳) و اطلاعات را با توجه به سازمان و فعالیت­هایش تحویل دهند (چان و ویکرامانسین، ۲۰۰۶؛ سریرام و لاکسامانا، ۲۰۰۶).

پژوهش­های پیشین نشان داده­اند که بسیاری از شرکت­ها در سراسر جهان، اطلاعات حقوقی­شان را از طریق اینترنت انتشار و افشاء کرده­اند (لیمر، دبرسنی، گری و رحمان، ۱۹۹۹؛ FASB، ۲۰۰۰؛ اویلری، لسواد و فیشر، ۲۰۰۳؛ مارستون و پلی، ۲۰۰۴).در اغلب کشورهای غربی، گزارش مالی اینترنتی (IFR) برای شرکت­ها بجای اینکه یک استثنا باشد، تبدیل به یک هنجار شده است (گوتروپ، ۲۰۰۴). بنابراین در زمینه حسابداری، وب­سایت یک سیستم جایگزین است که برای انتشار اطلاعات حقوقی که شامل گزارش سالیانه می­شود، ضروری است (خان، ۲۰۰۶؛ چان و ویکراماسین، ۲۰۰۶؛ سریرام و لاکسامانا، ۲۰۰۶).

اغلب پژوهش­هایی که در مالزی، موضوع IFR را مورد توجه قرار داده­اند، بشکل توصیفی هستند که موضوعاتی را از قبیل انواع اطلاعات گزارش شده (اسماعیل و طیب، ۲۰۰۰)، دسته­بندی تشکیلات وب بر اساس افشای مالی (کلیوون وعزیز، ۲۰۰۵)، شیوه­های مختلف IFR میان مالزی و سنگاپور (خادارو، ۲۰۰۵a)، اطلاعات در مورد رابطه میان سرمایه­گذاران (عبدالحمید، ۲۰۰۵)، اهمیت استفاده از اینترنت برای سرمایه­گذاران مالزی و سنگاپور (عبدالحمید و دیگران، ۲۰۰۶)، و محتوا و کاربردهای گرافیکی وب­سایت­های پیشین (محمد و دیگران، ۲۰۰۶)، سطح IFR (علی خان و اسماعیل، ۲۰۱۱)، شاخص­های IFR (علی خان و اسماعیل ۲۰۱۲)، و جنبه­های گزینش­شده IFR (علی خان و اسماعیل، ۲۰۱۳) را پوشش می­دهند. علاوه بر این، مطالعات روشنگرانه اندکی صورت گرفته­اند همچون عوامل تعیین کننده­ای که بر IFR تاثیر می­گذارند (حسن و دیگران، ۱۹۹۹؛ عبدالحمید و صالح، ۲۰۰۵؛ هنیفه و اب. رشید، ۲۰۰۵؛ علی خان، ۲۰۱۰؛ علی خان و اسماعیل، a2014)، آیتم­های دارای اهمیت افشای IFR (علی خان و اسماعیل، b2014) و عوامل تعیین کننده برای محیط اینترنت و گزارش­های مالی شرکت­های فهرست شده­ی مالزی بورسا (علی اروسی و دیگران، ۲۰۰۹).

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد