مقاله انگلیسی با ترجمه: پیش بینی استراتژیک با استفاده از یک روش دلفی تعدیل شده با مشارکت کاربران نهایی

مشخصات محصول
قیمت:17000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه انگلیسی:۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۷   صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول:M341

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی با ترجمه پیش بینی استراتژیک با استفاده از یک روش دلفی تعدیل شده با مشارکت کاربران نهایی : یک مطالعه موردی از تأثیر iPad در اکوسیستم کامپیوترهای شخصی تایوان

عنوان انگلیسی:

Strategic foresight using a modified Delphi with end-user participation: A case study of the

چکیده فارسی:

تایوان یک مرکز تولید کامپیوتر های شخصی است و کامپیوتر های رومیزی، نوت بوک، و نت بوک ها را تولید میکند. اگرچه ظهور تبلت هایی مثل آی پد اپل رونق بازار های پی سی را به خطر انداخته و به صورت چشمگیری بر اکوسیستم پی سی تایوان تاثیر گذاشته است. این تحقیق یک دلفی تعدیل شده با مشارکت کاربران نهایی را برای آینده نگری راهبردی برای شرکتهای موجود در اکوسیستم پی سی تایوان را پیشنهاد میکند. این نتایج نشان میدهد که این شرکتها میتواند این سه استراتژی را در پاسخ به تاثیر مثبت تبلت ها اعمال کند. ۱)نوآوری خدمات و برند ۲) تمرکز بر تکنولوژی ابری (cloud) و بازار تولیدات در چین ۳) مشارکت درصنعت تفریحات و سرگرمی های دیجیتال. ما معتقدیم که این روش دلفی تعدیل شده با مشارکت کاربرنهایی، ابزاری ارزشمند برای آینده نگری راهبردی در باب تولیدات با عمر کوتاه مانند وسایل الکترونیکی مصرف کننده و تولیدات مد است.

کلمات کلیدی: آینده نگری راهبردی، روش دلفی با مشارکت کاربران نهایی، اکوسیستم پی سی تایوان، آی پد

  1. ۱. مقدمه

در سال ۲۰۰۷ موسسه ی مشاوره و اطلاعات بازاریابی گزارش داد که ۹۰درصد نوت بوک های جهان توسط تولید کنندگان مهندسی اصل OEM در شرکتهای تایوانی تولید شده است. اما استراتژی هایی که شرکتهای اکوسیستم پی سی تایوان بکار میبرند، استراتژی تولیدات در مقیاس وسیع و هزینه ی کمتر، نسبتا استراتژی های جذابی نیستند. با یک حاشیه سود بسیار کم شرکتهای این اکوسیستم نمیتوانند نوآوری ارزش آفرین زیادی را در تحقیقات و پیشرفتهای خود بکار برند. اخیرا شرکتهای OEM تایوانی با چالش های دیگری نیز روبرو شده اند این چالش ناشی از ظهور تبلت هایی مثل آی پد است که منجر به کاهش شدید فروش شرکتها و حاشیه سود آنها میشود. در گزارشی که توسط گلدمن ساکس ارائه شد پیش بینی شده که آی پد ها ۴۰ در صد بازار پی سی را به خطر میاندازند.

در پاسخ به این چالش، این تحقیق آینده نگری راهبردی را برای پی سی های تایوانی که مربوط به شرکتهای است که از روش دلفی تعدیل شده با مشارکت کاربر نهایی استفاده میکنند، پیشنهاد میکند. عملکرد مهم آینده نگری راهبردی تحلیل واقعیتهای ممکن و متعدد آینده، یعنی استفاده از شرایط مفروض برای پیش بینی آیندهآینده نگری راهبردی به صورت گسترده ای در تحلیل اثرات ممکن عدم اطمینان در آینده بکار میرود. دولتهای محلی و ملی از آینده نگری راهبردی اندیشی استراتژیک برای حمایت از مزایای رقابتی موسسه های اقتصادی محلی استفاده میکنند. در حال حاضر کاربرد آینده نگری راهبردی برای بهبود مزایای رقابتی در حال افزایش است و مطالعات بسیاری درباره¬ی اینکه چگونه آینده نگری راهبردی به صورت کارآمدی هدایت کنیم، صورت پذیرفته. با تحلیل اثرات میان مدت و طولانی مدت یک واقعه ی خاص ظهور یافته، موسسه های اقتصادی میتوانند تصمیمات مناسبی بگیرند. یک تحقیق گزارش داد که یک موسسه ی اقتصادی بزرگ اروپایی از آینده نگری راهبردی برای تحلیل بازار فروش بالقوه استفاده کرده است. تحقیق دیگری اینگونه بیان کرد که کشورهای امریکای لاتین از آینده نگری راهبردی برای تعیین پیشرفتهای علمی و تکنولوژیکی آینده استفاده میکنند. این تحقیق از کلمبیا، برزیلو مکزیک به عنوان مطالعات موردی استفاد کرده است. تا استفاده از آینده نگری راهبردی برای تقویت رقابتی بودنشان افزایش یابد

رایج ترین رویکرد آینده نگری راهبردی شامل ایجاد یک سناریو ی مشخص و سپس بدست آوردن داوری کارشناسان برای واقعیتهای آینده است در این باب رویکرد دلفی برای پیش بینی احتمال و زمان وقایع آینده توسط بدست آوردن نظرات گروههای کارشناسی استفاده میشود و همچنین برای همگرا بودن نتایج از طریق گمنامبودن و بازگوکردن باز خورد های کنترل شده و پاسخ های گروه های آماری است. رویکرد دلفی به صورت گسترده ای در زمینه های مختلفی بکار میرود که شامل دوراندیشی تکنولوژیکی و دوراندیشی استراتژیکی است. به علاه رویکرد دلفی نیز میتواند در شرایط مختلفی نیز بکار رود مانند شرایطی با وجود اطلاعات تاریخی کم و یا شرایطی با وجود عوامل متعدد. یک بررسی متعارف از دلفی نیازمند کارشناسانی است که به عنوان یک عضو هیئت مشاوره ی گمنام فعالیت میکند. کارشناسان پیش بینی ها را که درباره ی مطالب خاص است را که توسط میانجی هایی راهنمایی و هدایت میشود. این میانجی ها پاسخ های کارشناسان را جمع آوری میکنند و بازخوردهای آنها را در دوره های ادامه داری فراهم میکنند، تا یک نتیجه ی پیش بینی را توسط نظرات کارشناسی همگرا بدست آید.

به هر حال به صورت گسترده ای برای فراهم کردن پیش بینی ها انجام میشود، روش دلفی موضوع بسیاری از نقدها نیز قرار گرفته است. مطالعه نشان میدهد که نظرات کارشناسان بسیار خوش بینانه است. این پدیده تنها در زمینه ی اکادمیک نیست بلکه در زمینه ی مدیریت صنفی نیز وجود دارد کارشناسان متخصص گرایش به پیش بینی های خوش بینانه دارند. یک نحقیق نشان میدهد که رابطه ای بین مهارت متخصصان ومیزان خوش بینی آنها وجود دارد، این نتایج نشان داد که کارشناسان خبره در المان و استرالیا خوش بین تر از کارشناسان دیگر بودند. Geelsو Smith پیشنهاد میکند که پیش بینی های ساده گرایانه در روش دلفی عملی شده نتایج پیش بینی شده را افزایش میدهد در تحقیقی در صنعت بانکداری به این نتیجه رسیده است که کارشناسان مالی در یک تیم مدیریتی خبره قطعاعملکرد کارایی بهتری را در محیط های باثبات ارائه میدهند؛ اگرچه در طول یک بحران مالی، کارشناسان مالی ممکن است به صورتی منفی بر عملکرد تاثیر بگذارند و این به خاطر عدم وجود ناهمگنی و نظرات مختلف در تیم های مدیریتی خبره است. یک تحقیق نظرات کارشناسان و مصرف کنندگان را از طریق یک دلفی ادغام میکندو پیشنهاد میکند که یک استراتژی بدون استفاده از منابع خارجی میتواندبرای از بین بردن رکود موثر واقع شود.

به طور خلاصه؛ چهار مشکلی که در دلفی بوجود میاید در اینجا آمده است: اول: گروه های کارشناسی فشارهای اجتماعی را بر اعضای گروه وارد میکنند تا با اکثریت موافق باشند. دوم: پرسشنامه هایی که به گونه ی مناسبی طراحی نشده ممکن است به نتایج دلفی مبهمی منجر شود. سوم: پرسشنامه شاید شامل متغییرها پاسخی و عبارات اضافی باشدو پرکردن پرسشنامه هایی با سوالات طولانی و پیچیده برای کارشناسان کارشناسان دشواری است، که باعث مشکلاتی در توضیح نتایج دلفی از دیدگاه جاری میشود.

با این وجود دلفی برای پیش بینی نیازهای بالقوه رویکرد بسیار مفیدی است، به خصوص زمانی که در آینده نگری راهبردی و تکنولوژیکی بکار میرود. علاه بر این کارشناسان از ژاپن کره المان و هند از این رویکرد برای پیش بینی ملی استفاده میکنند. یک تحقیق از یک دلفی اینترنتی برای جمع آوری حجم بیشتری از نظرات کارشناسان برای بهبود میزان انعطاف پذیری استفاده کرده است به علاوه یک تحقیق مدل دلفی تحلیل سناریو و یک مدل جایگزین برای پیش بینی پیشرفت های مدل تلوزیون های OLED ادغام کرده است. در یک تحقیق دیگر رویکرد دلفی با یک فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) برای شناسایی منطق کلیدی در صنعت فناوری اطلاعات (IT) ترکیب شده است.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد