مقاله ترجمه شده کامپیوتر: تجزیه و تحلیل پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا (PGM) توسط مدل اوپال (UPPAAL)

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی

تعداد صفحه ترجمه فارسی:     ۶  صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی)

کد محصول:CM14

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده تجزیه و تحلیل پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا (PGM) توسط مدل اوپال (UPPAAL)

 

عنوان انگلیسی:

Analyzing the PGM protocol with uppaal

 

چکیده فارسی:

پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا (PGM) به عنوان یه پروتکل چندبخشی معتبری می باشد که به منظور به حداقل رساندن احتمالات  انفجار تایید منفی (NAK) و ظرفیت شبکه شبکه به دلیل ارسال مجدد بسته های از دست رفته، طراحی می شود. این پروتکل برای کارگروه مهندسی اینترنتی به عنوان یک معیار منبع باز ارائه شده است.

در این مقاله، تمرکزمان را بر روی ویژگی های قابل اطمینانی مهمی قرار می دهیم که پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا (PGM) به تضمین آن می پردازد. گیرنده تمام بسته های داده را از موارد ارسالی دریافت کرده و آن ها را اصلاح می کند یا قادر به آشکارسازی بسته های داده از بین رفته غیر قابل بازیابی می باشد.

ما در ابتدا مدل ( نسخه ساده ای) از پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا (PGM) را از طریق شبکه اتوماسیون زمان مطرح می کنیم. سپس با استفاده از بررسی کننده مدل UPPAAL، به بررسی صحت ویژگی های قابل اطمینان بالا می پردازیم، که همیشه محقق نبوده، اما بستگی به مقادیر چندین پارامتر که مد نظر قرار می دهیم، دارد.

  1. ۱٫ مقدمه

از زمان معرقی فرایندهای اتوماتیک زمانی، فعالیت های زیادی به بررسی های نظری مدل های زمانی و موضوعات عملی برای تجزیه تحلیل آن ها اختصاص داده شده است. الگوریتم های اثباتی طراحی شده و در ارزیاب مدل های زمانی واقعی همانند های تک، کرونوس، یا UPPAAL به اجرا در آمده اند، که نتایج موفقی را برای بررسی های موردی مختلف داشته اند. در این مقاله ما به اثبات دو ویژگی قابل اطمینان برای پروتکل قابل اطمینان پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا (PGM) می پردازیم.

پروتکل قابل اطمینان چند منظوره

پروتکل های قابل اطمینان چندمنظوره برای فعال کردن توزیع اطلاعات چند منظوره از منابع چندگانه به چند دریافت کننده، با در نظر گرفتن شرایط قابل اطمینان طراحی می شوند. نمونه ای از برنامه های کاربردی که از این فناوری مزایایی بدست می آورند شامل پخش ویدئویی، رونوشت پایگاه داده یا دانلودهای نرم افزار می باشند. اطمینان به پروتکل های تک منظوره ( همانند TCP) معمولا از طریق تصدیق مثبت (ACK) بدست می آید که توسط دریافت کننده به منبع ارسال می گردد. توسعه این اصول به سمت پروتکل های چند منظوره با در نظر گرفتن تعداد زیادی از دریافت کننده ها منجر به افزایش ACK می گردد. به این دلیل، بهبود پروتکل های چندمنظوره در درجه اول تمرکزش را بر روی از بین بردن ACKs، قرار داده، در حالی که تصدیق منفی (NAK) را حفظ می کند، که توسط دریافت کنندگان، زمانی که بعضی از بسته ها دریافت نمی شوند، درخواست می گردد. به هر حال، NAK های تکراری چندگانه زمانی می توانند ارسال گردند که بسته ها در زمان ازدحام از دست رفته اند. بعلاوه، NAK از طریق انتقال مجدد موارد تکراری مد نظر قرار می گیرند.

پروتکل پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا (PGM). پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا، مرتبط به پروتکل های انتقال داده های نسل دوم می باشند، که به منظور مد نظر قرار دادن مشکلات ذکر شده بالا طراحی می گردند: می توان احتمالات مربوط به افزایش NAK، و بارگذاری شبکه را توسط ارسال مجدد بسته های از دست رفته، به حداقل رساند. رویکردهای مورد قبول مدیریت حافظه میانجی (بافر) با در نظر گرفتن پایان زمان در مبدا دسته بندی شده، که به همراه انواع بسته های جدید به نام پیام بخش مبدا (SPM) می آیند. این پروتکل به طور مشترک توسط سیستم سیسکو و تیبکو ایجاد شده، و برای سازمان کارگروه مهندسی اینترنتی به عنوان یک معیار منبع باز می باشد. در حال حاضر این مورد معمولا بر روی پروتکا اینترنتی بر مبنای پیش بینی های فناوری پشتیبانی شده که کاربران این موارد را تجربه کرده، و وارد یک فرایند استانداردسازی بلند مدت می گردد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد