مقاله ترجمه شده ایجاد یکپارچگی سازمانی

مشخصات محصول
قیمت:10000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۰۷

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۰

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۵    صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی )

کد محصول: M238

عنوان فارسی:

مقاله  انگلیس مدیریت ترجمه شده :  ایجاد یکپارچگی سازمانی

عنوان انگلیسی:

Building organizational integrity

چکیده فارسی:

انحرافات اخلاقی کارکنان می تواند سازمان را در معرض خطرات اساسی قرار دهد. اگرچه استفاده از رویه و روش های پیشرفته مراعات و رعایت کردن میتواند این خطر را کاهش دهد، اما تلاش های موفقیت آمیز باید فراتر از رعایت کردن؛ گسترش یابد تا فرهنگ یکپارچگی ایجاد شود. تغییرات اخیر درنیاز های متناوب و رهنمون های قضاوتی سختگیرانه تر، نیازمند رویکردی یکپارچه برای آگاهی اخلاقی است؛ آگاهی و دانایی که خود چهار اقدام سازمانی مثل کنترل، اصول و اهداف واضح و شفاف، ارزش های محوری و فرهنگ می باشند. معمولا مشکل ترین این اقدامات فعالیت های مربوط به ایجاد فرهنگی با استانداردهای اخلاقی بالاست که در فعالیت های روزانه نیز منعکس شده است. لذا برای غبه بر موانع موجود در ایجاد یکپارچگی سازمانی، رهبران باید ضمن آنکه فرهنگی بر اساس رفتارهای اخلاقی ایجاد می کنند؛ اقدامات کلیدی سازمان را مورد پرسش و بررسی قرار دهند.

۱)آسیب پذیری سازمانی

خانم ماری که مشاور ارشد سرمایه گذاری یکی از پر افتخار ترین و سود آورترین بانک هاست؛ به انجام معاملات پر ریسک می پرداخت و همواره بدان عادت کرده بود. پیش بینی او باعث حسادت رقبایش شده بود؛ تا آنجا که توجه مطبوعات هم به موضوع جلب شده بود. هنگامی که بیشتر مدیران بخش کنترل دریافتند که بیشتر موفقیت ماری می تواند به آندسته از معاملات هوشمندانه صف اول معطوف شود؛ باعث متحیر شدن مسئول کار وی گشت. در صف اول بودن ماری شامل خرید سهام در یک شرکت برای ارباب رجوعش بود.پیش از آنکه سهم چیزی به عنوان توصیه قوی خرید را از یک تحلیل گر مشهور دریافت کند. خانم ماری پیش از آنکه سرمایه گذاری عمومی در جمع اعلام شود، اطلاعات درباره توصیه خرید را که خود یک فعالیت غیر قانونی و غیر اخلاقی بود؛ دریافت می کرد.حال اگرچه این بانک بعنوان یکی از بهترین بانک های در کسبو کار شناخته شده بود؛ اما بخش رعایت و قسمت مراعات چگونه می توانست متوجه این مشکل نشده بود؟

این واقعیت که رفتار ماری توسط بخش رعایت مدیران کنترلی نشده بود، حداقل بصورت موقت سازمان ماری را در مخاطره قرار داد. متاسفانه، انحرافات اخلاقی فردی که توسطسازمان ها کشف نشده باقی می مانند، بسیار مرسوم اند. سازمانها با مواجه شدن با قانون گذاری جدید و دید کنترلی و نیز خطوط راهبردهای مجازاتی شدیدتر برای مشکلات رعایت بطور فزاینده ای نسبت به رفتار کارکنانی همچون ماری آسیب پذیر شده اند. ممکن بود موفقیت برای ماری متفاوت باشد و شرکت او سازمانی را دشته باشد که رویکردی جامع را برای اخلاقیات سازمانی به اجرا در آورده بود تا اینکه ترجیحا و به طور شدیدی به صورت پایش انحرافات اخلاقی تمرکز کند.

اگرچه وب سایت کسب و کار برای مسئولیت اجتماعی(۲۰۰۵) که محلی برای بحث و گفتگوی تخصصی در مورد موضوعات خاصی است؛ بیان میکند که ۶۰% تمام شرکت ها و ۹۵% ۵۰۰ شرکت لیست شده در مجله فورچون دارای برنامه اخلاقی و منشور اخلاقی هستند و احتمالا این برنامه ها برای مقابله و نشان دادن واکنش به رسواییبسیار معروف در شرکتها طراحی شده اند و یا از برنامه ی اموزشی اخلاقیلت برای کارکنان بوجود امده اند که در حال اجرا هستند.مقدار فاصله توفق زامثل همین موارد فقط کارها را سختر وبدتر میکند چراکه آنها سازمان ها را به این اعتقاد می رسانند که خودشان را از انحرافات اخلاقی مصون نگه دارند.

ما در این مقاله بینش هایی را به اشتراک میگذاریم که از تجربه های سازمان هایی بدسته آورده ایم که به دنبال کاهش ریسک انحرافات و محدود کردن آنها در رفتار کارکنان هستند.( همچون همیشه برنده بودن ماری)

در این کار ما اساس اقدامات اخلاقی سازمانی را مطالعه نمودیم، پژوهش ها بررسی کردیم، بهترین اقدامات را تشخیص دادیم و در تعدادی از تلاشها برای تغییر سازمانی شرکت کردیم. هدف اولیه این مقاله خلاصه کردن بینش های ما برای کمک به سازمان ها در بهبود آگاهی اخلاقی و محدود کردن ریسک رفتار غیر اخلاقی کارکنان است. ما بطور خاص این مسئله را مورد توجه قرار دادیم که بسیاری از سازمانها نتوانسته اند چارچوب اخلاقی جامعی را برای تلاش هایشان بپذیرند. در عوض، این سازمانها بر اساس فرآیندهای بهبود یافته ی تعهد، تغییرات سریعی را انجام داده اند. هدف دوم ما به رابطه ی بین تجربیات ما با فرضیه سیستماتیک و پژوهش برمیگردد تا چارچوبی ارائه شود که هم کاربردی باشد و هم از لحاظ مفهومی بنا نهاده شده باشد. جایگاه ما می تواند به صورت زیر خلاصه شود: در حالیکه مراحل تعهد بهبودیافته به عنوان اساس تلاش های تغییر اخلاقی به کار می روند،موفقیت آمیزترین تلاش ها فراتر از تعهد حرکت می کنند تا فرهنگ یکپارچگی سازمانی را بسازد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد