مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده چهارچوب مدیریت کیفیت برای تصمیم گیری مدیریت دولتی

مشخصات محصول
قیمت:10000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه انگلیسی:۲۰

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۲۹ صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی )

کد محصول:M17

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده چهارچوب مدیریت کیفیت برای تصمیم گیری مدیریت دولتی

عنوان انگلیسی:

Quality management framework for public management decision making

چکیده فارسی:

هدف – هدف این مقاله بررسی اجرای چارچوب مدیریت کیفیت به عنوان یک ابزار استراتژیک برای مدیریت دولتی است.

طرح / روش / رویکرد – این مقاله با یک مدل اولیه مبتنی بر فرایند شروع می شود؛ سپس این مدل را با اصول مدیریت کیفیت برای بهبود مستمر بهبود می­دهد. با شناسایی عوامل مربوطه از ادبیات، به بررسی سودمندی آن در سیستم مدیریت کیفیت می پردازد.

یافته ها – تجزیه و تحلیل تجربی چارچوب، هشت عامل را شناسایی می کند: واقع گرایی در تصمیم گیری، استفاده از ابزارهای کیفیت، توجه به مشتری، رهبری، مشارکت افراد، رویکرد فرایند، همکاری سودمند متقابل تامین کننده و نتایج داخلی. چارچوب نشان می­دهد که رهبری و توجه به مشتری از آنچه قبلا برای پیاده سازی موفق سیستم مدیریت کیفیت پیش بینی می شد بسیار مهم تر است.

محدودیت­های تحقیق / مفاهیم – مدیران در سازمان های دولتی باید درک کنند همه سازمان های با کارایی بالا، اعم از خصوصی یا عمومی، اصولا مشتری محور هستند. علاوه بر این، از آنجا که ارتقاء رهبری برای بهبود کیفیت موثر ضروری است بهبود آن برای آنها لازم است.

اصالت / ارزش – در حالی که اثر اتخاذ یک سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد سازمانی به خوبی مستند شده است، سازوکار زیربنایی در مورد اینکه سیستم چگونه کار می­کند هنوز باید به طور تجربی شناسایی شود. این مقاله با پرداختن به این شکاف و ارائه یک مدل علی برای اصول مدیریت کیفیت به تکمیل ادبیات کمک می کند.

کلمات کلیدی ISO 9001، سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر فرآیند، مدیریت تصمیم­گیری دولتی، عملکرد، ISOهای سری ۹۰۰۰، بهبود مستمر

۱٫مقدمه

سازمان  ها از این لحاظ که همه آنها مشتاق به اتخاذ بهترین شیوه ها در تنظیمات کار هستند به هم شباهت دارند. مدیریت کیفیت جامع (TQM) و سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001، استانداردهای تعیین شده برای بهبود عملکرد از طریق مدیریت کیفیت هستند. سازمان بین المللی استاندارد (۲۰۱۰) گزارش می دهد که ۹۸۲،۸۳۲ سازمان در ۱۷۶ کشور و اقتصاد با توجه به ISO 9001 تایید شده اند و تعداد گواهینامه های صادر شده برای سازمان های دولتی به طور مداوم بیش از دو دهه گذشته افزایش یافته است. در واقع اکثر آژانس های دولتی و سازمان های دولتی، امروزه برای قراردادهای کوتاه مدت به دنبال تامین کنندگان مطابق با ISO9001 هستند. مطالعات مربوط به عملکرد سازمانی و پیاده  سازی استانداردهای کیفیت در سازمان های دولتی در ایالات متحده آمریکا (کاپوکو  و همکاران، ۲۰۱۱)؛  میلاکوویچ، ۱۹۹۰) بریتانیا (داگلاس و همکاران، ۱۹۹۹)، هلند ( سینگلز و همکاران، ۲۰۰۱)، استرالیا ( سینگ و منصور-ناهرا، ۲۰۰۶؛ ناواراتنام و هریس، ۱۹۹۴)، تایوان و دیگر کشورهای آسیایی (چو و همکاران، ۲۰۰۱؛ هام و ویلیامز، ۱۹۸۶؛ تو و همکاران، ۲۰۱۱) انجام شده است. نتایج حاصل از مطالعات انجام شده در سازمان های دولتی با سازمان های خصوصی سازگار است (ابراهیم و همکاران، ۲۰۰۰؛ چو- چائو و همکاران، ۲۰۰۳؛ داوسون و پاتریکسون، ۱۹۹۱؛ هندریکس و سینگال، ۱۹۹۷؛ لی، ۲۰۰۵؛ لی و همکاران، ۲۰۰۹؛ لی و همکاران، ۲۰۰۱؛ رید و همکاران، ۱۹۹۶).

متاسفانه، تحقیقات تایید کننده این که سیستم چگونه کار می کند کم است. کاپوکو و همکاران (۲۰۱۱) مشخصاتی از بلوک  های سازنده سازمان با کارایی بالا ارائه می دهند در حالی که کانجی (۲۰۰۸) یک سیستم اندازه گیری تعالی کسب و کار ارائه می کند. با این وجود شواهد تجربی اندکی برای حمایت از این ایده ها در دسترس است. بدون درک کامل در مورد چگونگی ارتباط روابط بین زیر سیستم  های کیفیت (یا اصول مدیریت)، متصدیان به احتمال زیاد در تشخیص مشکلات و تخصیص منابع جهت به حداکثر رساندن عملکرد با مشکلاتی  رو به رو خواهند بود. همچنین ارزیابی اجرای اصول مدیریت کیفیت با توجه به فقدان مقیاس های اندازه گیری استاندارد می تواند یک چالش باشد. برای حل این مشکل، تعدادی از محققان (کونکا و همکاران، ۲۰۰۴) شاخص های بررسی TQM را از آشیر و همکاران. (۱۹۹۶)، گراندزول و گرشون (۱۹۹۸)، و رائو و همکاران (۱۹۹۸) اقتباس کردند، در حالی که دیگران (یحیی وگو، ۲۰۰۱) ۲۰ بند مستند شده در ISO 1994:9001 را برای توصیف وضعیت پیاده  سازی به کار گرفتند. با این حال، آخرین نسخه از ISO 9001 از جمله ISO9001:2000 , 2008 بسیار متفاوت و بر اساس مدل فرآیندی هستند. بنابراین، هدف از این تحقیق بررسی ویژگی های اصول مدیریت کیفیت ISO و ارائه یک مدل علی است که اصول مدیریت کیفیت را به طور منطقی مرتبط کند. مدل علی با استفاده از پاسخ های جمع آوری شده از مدیران و مدیران شاغل در سازمان های دولتی در ماکائو، چین مورد آزمایش قرار گرفت. این مقاله با بحث درباره مفاهیم، محدودیت ها و پژوهش های آینده مطالعه نتیجه گیری می  کند.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد