مقاله لاتین حسابداری ترجمه شده : قوانین حسابداری در شرکت های در حال توسعه در لیبی، چالش های گذشته و پیش رو

مشخصات محصول
قیمت:19000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۴

تعداد صفحه انگلیسی:  ۳۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۶۰  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: h189

عنوان فارسی:

مقاله لاتین حسابداری ترجمه شده :  قوانین حسابداری در شرکت های در حال توسعه در لیبی، چالش های گذشته و پیش رو

عنوان انگلیسی:

Developing corporate accounting regulation in Libya past and future challenges

چکیده فارسی:

هدف: هدف از این مقاله بررسی قوانین حسابداری شرکتی و توسعه ی آن ها در کشور لیبی می باشد.

طرح/ اصول/ رهیافت: جهت جمع آوری داده از پرسش نامه و مصاحبه های نیمه ساختارمند استفاده شده است.مصاحبه های نیمه ساختارمند با ممیزین حسابداری خارجی، مدیران مالی، اساتید و تنظیم کنندگان قوانین حسابداری انجام شده است.

نتایج: این مقاله دریافت که قوانین حسابداری حاکم بر شرکت های دولتی و بانکها به شدت تحت تأثیر قانون تجاری لیبی[۱]و قانون دریافت مالیات[۲] است. هر چند شرکت های مذکور و بخش بانکداری لیبی باید با استانداردهای بین المللی حسابداری[۳] مطابقت داشته باشند، اما هنوز بر اساس اصول حسابداری عمومی و پذیرفته شده در آمریکا[۴] عمل می کنند. نتیجه ی دیگری که می توان از این مطالعه بدست آورد این است که اجرای استانداردهای بین المللی حسابداری توسط حسابداران، انجمن ممیزان و حسابداران لیبی[۵]، حسابداران محلی و بازار بورس لیبی هنوز به نتیجه ی مطلوب نرسیده است. همچنین نتایج بدست آمده نشان می دهد حرفه ی حسابداری در لیبی هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می برد و دچار کمبودهای مشخصی در راستای انجام عمل حسابداری شرکتی می باشد، آنچه که مسلم است قوانین و ساختارهای مذکور نقش اساسی در حفظ نفوذ خارجی در عمل حسابداری دارند. نتایج تجربی در این تحقیق نشان می دهد بر اساس معیار سالتر و نیزواندر[۶] (۱۹۹۵) (آزمون طولانی مدت و تنظیم کننده به همراه ایده ی ممیزین حسابداری در گزارشات مالی شرکت ها) سطح حرفه ای شغل حسابداری در لیبی از سطح استاندارد آن پایین تر است.

میزان ابتکار/ ارزش: در این مقاله قوانین حسابداری شرکت ها، اجرای قوانین و نقش انجمن ممیزان و حسابداران[۷]در توسعه ی حسابداری شرکتی در لیبی مورد توجه قرار گرفته است. هدف این مقاله سهیم بودن در مقالات مربوط به بررسی مقررات حسابداری شرکت ها در لیبی و پر نمودن خلأ تحقیق درباره ی حسابداری بین المللی است.

واژگان کلیدی: مشارکت، کشورهای در حال توسعه، قوانین حسابداری، مقررات استانداردهای حسابداری، حسابداری لیبی

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد