مقاله انگلیسی ترجمه شده رویکردی بر: بازیابی اطلاعات XBRL بر روی نسل جدید سیستمEDGAR

مشخصات محصول
قیمت:14000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۵

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۸ صفحه  WORD

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی )

کد محصول: M534

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده رویکردی بر: بازیابی اطلاعات XBRL بر روی نسل جدید سیستم EDGAR (سیستم جمع آوری، تحلیل و بازیابی اطلاعات )

عنوان انگلیسی:

RETRIEVING FINANCIAL INFORMATION IN XBRL ON THE NEXT-GENERATION EDGAR

چکیده فارسی:

امروزه کمیسیون بورس و اوراق بهادار اقدام به ارتقا و بروز رسانی سیستم جمع آوری، تحلیل و بازیابی داده ای خود (EDGAR) نموده است و پلت فرم اپلیکیشن های داده ای تعاملاتی (IDEA) و یا به عبارت دیگر نسل جدید EDGAR را جایگزین آن نموده است. در ژانویه ی سال ۲۰۰۹ میلادی، SEC مصوبات نهایی خود را در رابطه با بکار گیری xbrl و داده های مربوط به تبدیل  را از تمامی شرکت ها منتشر نمود. این پروسه ی تبدیل به کاربران اجازه ی بازیابی شرکت هایی که در اطلاعات صورت های مالی در هر دو سطح سند و المان داده ای وجود داشتند را میداد. در این مقاله قصد داریم مفاهیم پایه ای مربوط به XBRL را مورد بازبینی قرار داده و وضعیت فعلی مصوبات مکالمات XBRL را گزارش دهیم. نقش اصلی که در این مقاله ایفا کرده ایم این بوده که چگونگی بازیابی داده ها از EDGAR جدید را به همراه پردازش داده ها در مایکروسافت اکسل ۲۰۱۳ به اثبات رسانیده ایم.

واژگان کلیدی: EDGAR، XBRL، IDEA، اکسل ۲۰۱۳

۱.مقدمه

از زمان صدور بیانیه ی  تبدیل XBRL  توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار حدود ۴ سال است که میگذرد که بسیاری از متقاضیان آن نیز به صورت موفقیت آمیز توانسته اند گزارشات ۱۰K، ۱۰Q و سایر گزارشات مالی خود را از یک فرمت مستند و تحت سیستم بازیابی، تحلیل و جمع آوری داده ای مرسوم (EDGAR) به یک فرم المان داده ای جدید تحت عنوان IDEA یا EDGAR نسل جدید منتقل کنند. این قابلیت باعث شده تا بتوان به یک منبع داده ای کارآمد ترو ارزان تری برای تحلیلگران مالی، سهام داران، دانشجویان و سایر کاربرانی که نیاز به اطلاعاتی در خصوص گزارش های مالی سالیانه یا فصلی دارند فراهم شود. اگرچه به دلیل فعالیت ها و فرصت هایی که بر حسب آموزش و تحصیل وجود دارد (کابل و هرلی ۲۰۱۳)، بسیاری از CPA ها و کاربرانی که در بالا مطرح گردیدد، دانش یا مهارت ضروری و مورد نیاز برای بهره بردن از این منبع داده ای جدید را در اختیار ندارند (فنگ ۲۰۱۳، پروست ۲۰۱۳). در این مقاله، قصد داریم دستور تبدیل SEC XBRL را مورد بازبینی قرار دهیم. در این مطالعه، وضعیت انطباق فایلر را گزارش خواهیم داد و نگاهی به کل پروسه ی بازیابی داده های مالی از سیستم EDGAR جدید خواهییم انداخت  و یک مثال نمونه و کاربردی را به صورت آموزش  مرحله به مرحله همراه با تصاویر به شما ارائه خواهیم داد. جزئیات کامل   نیز نه تنها چگونگی جستجوی شرکت ها و داده های مربوط به آنها را بر روی IDEA نشان میدهد، بلکه چگونگی ایجاد تراز نامه هایی به منظور وارد کردن و پردازش داده های XBRL در اکسل ۲۰۱۳ را نیز نشان خواهد داد.

  1. دستور تبدیل SEC XBRL

در سی ام ژانویه ی ۲۰۰۹میلادی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، مصوبه ی نهایی خود را برای بکار گیری زبان گزارش گیری شغلی توسعه پذیر (XBRL) و داده های هدف تبدیل را منتشر نمود (SEC 2009). این مصوبه یا دستور نیاز داشت تا شرکت های عمومی بزرگ و بزرگترین شرکت های داخلی، از اصول حسابدارای پذیرفه شده در ایالت متحده (GAAP) استفاده کرده تا صورت های مالی خود را در فرمت XBRL بایگانی کند (در ۱۵ ژوئن ۲۰۰۹ میلادی)؛ فایلر هایی با اندازه ی متوسط نیز باید اینکار را تا ۱۵ ژوتن ۲۰۱۰ و سایر فایلر هایی که از GAAP ایالت متحده و یا استاندارد های گزارش گیری مالی بین المللی (IFRS) استفاده می¬نمودند نیز باید تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۱ میلادی این کار را انجام میدادند (فنگ ۲۰۱۰).

قوانین جدیدی را باید به منظور آسان تر نمودن  تحلیل اطلاعات مالی توسط سهام داران تصویب کرد تا بتواند کمکی به خودکار سازی منظم بایگانی ها و پردازش اطلاعات شغلی باشد. سیستم EDGAR جدید ، این اطلاعات را در دو سطح سند(مانند کل مجموعه ی صورت های مالی برای یک شرکت) و سطح المان داده ای (مانند دارائی یا درآمد خالص) فراهم میساخت. داده هایی که در فرمت XBRL قرار دارند و یا داده هایی که در سطح المان داده ای برچسب خورده اند، میتوانند بر روی چندین پلت فرم و/یا لت فرهم های مختلف یا برنامه های کاربردی مختلف بکار گرفته شوند. بنابراین، XBRL میتواند میزان سرعت، صحت و کاربرد افشای مالی را افزایش داده و در نهایت هزینه ی گزارش گیری های مالی و همچنین پردازش تراکنش های شغلی را کاهش دهد(فنگ ۲۰۰۹، بیزارو و گارسیا ۲۰۱۰).

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد