مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده : رفتارهای شهروندی سازمانی و هویت سازمانی معلمان شاغل

مشخصات محصول
قیمت:18000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۵

تعداد صفحه انگلیسی:  ۷

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۲  صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی )

کد محصول: M584

عنوان فارسی:

مقاله  انگلیسی مدیریت ترجمه شده :  رفتارهای شهروندی سازمانی و هویت سازمانی معلمان شاغل  در  پیش دبستانی های دولتی و خصوصی

عنوان انگلیسی:

Teachers’ organizational citizenship behaviors and organizational identification in public and private preschools

چکیده فارسی:

هدف از این پژوهش، مقایسه ی هویت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی معلمان شاغل در پیش دبستانی های دولتی و خصوصی است. شرکت کنندگانی که مورد مطالعه قرار گرفتند، شامل ۱۵۹ معلم از مدارسی با زمینه های مختلف بودند و طیف گسترده ای از تجربیات و سوابق آموزشی را با خود همراه داشتند. داده های این تحقیق، با استفاده از مقیاس های “رفتار شهروندی سازمانی” و “هویت سازمانی” جمع آوری شدند. تفاوت در رفتارهای شهروندی سازمانی و هویت سازمانیِ معلمان مدارس دولتی و خصوصی، با استفاده از تحلیل چند متغیره ی واریانس مورد بررسی قرار گفت. نتایج این پژوهش نشان داد که تفاوت قابل توجه و بامعنایی در رفتارهای شهروندی سازمانی و هویت سازمانی معلمان، بر اساس وضعیت کاری آنها، وجود دارد.

کلیدواژه ها: رفتارهای شهروندی سازمانی، هویت سازمانی، وضعیت کاری، معلمان پیش دبستانی

۱٫مقدمه

رفتار شهروندی سازمانی و هویت سازمانی، بر محیط اجتماعی و روانشناختی مدارس تاثیر دارد؛ زیرا این عوامل، برداشت افراد از وحدت  بین مدرسه و رفتارهای معلمان در نقش های اضافه ای که در مدرسه ایفا می کنند، را در بر می گیرند. معلمان، با امکانات موجود در کلاس به دانش آموزان کمک می کنند، در زمینه های جدیدی که به ارتقای کار آنها کمک می کند کسب تجربه می کنند، تکالیف خاصی را برای دانش آموزان سطح بالاتر یا پایین تر تهیه می کنند، برای عضویت در کمیته های مختلف مدرسه داوطلب می شوند،  به کلاسهای همکاران غایب رسیدگی کرده و برای دانش آموزان آنها تکالیفی تعیین می کنند، و با دیگران مشارکت دارند ( بوگلر و سومچ، ۲۰۰۴؛ مائل و اشفورت، ۱۹۹۲). “رفتار شهروندی سازمانی” ، توسط اورگان (۱۹۸۸) به این ترتیب تعریف شده است : ” رفتاری  فردی که اختیاری بوده و به طور غیر مستقیم توسط سیستم های پاداش رسمی ، به رسمیت شناخته می شود و در مجموع، عملکرد موثر سازمان را تقویت می کند” . این تعریف، در مجموع بر سه ویژگی اصلی رفتار شهروندی سازمانی تاکید دارد. اولا، این رفتار باید اختیاری و داوطلبانه باشد؛ یعنی، نه باید نقشی باشد که برای فرد مقرر شده و نه بخشی از وظایف رسمی وی باشد. ثانیا، این رفتار، باید از دیدگاه سازمانی، به نفع سازمان باشد. نکته ی مهمی  در اینجا مطرح می شود و آن عبارت است از اینکه رفتارهای شهروندی سازمانی به صورت تصادفی و به سادگی در یک سازمان شکل نمی گیرد، اما به سمت منفعت رسانی به سازمان هدایت شده یا به این عنوان مورد توجه قرار می گیرند. ثالثا، رفتار شهروندی سازمانی ،  ماهیتی چندبعدی دارد ( بوگلر و سومچ، ۲۰۰۴؛ سومچ و ران، ۲۰۰۷؛ بلوگولووسکی و سومچ، ۲۰۱۰؛ پادساکوف، پادساکوف، مک کنزی و ماینس، ۲۰۱۴).

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد