مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده بررسی تاثیر عوامل توصیه گر در رفتار خرید برنامه ریزی نشده مصرف کنندگان آنلاین

مشخصات محصول
قیمت:10000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۱

تعداد صفحه انگلیسی

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۰ صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی)

کد محصول:M416

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت  ترجمه شده بررسی تاثیر عوامل توصیه گر دررفتار خرید برنامه ریزی نشده مصرف کنندگان آنلاین

عنوان انگلیسی:

Assessing the impact of recommender agents on on-line consumer unplanned purchase behavior

چکیده فارسی:

عوامل توصیه گر به وسیله بسیاری از کسب و کار های اینترنتی مثل آمازون و نت فلیکس استفاده می شده است.با این حال معدودی نویسندگان چگونگی تحت تاثیر قرار گرفتن رفتار مصرف کننده به وسیله کسانی که به مصرف کنندگان آنلاین بر اساس رفتار خرید اخیرشان پیشنهاد میدادند را مورد مطالعه قرار داده اند.هنوز کمتر کسی به بررسی نقش عوامل توصیه گر در تاثیر تصمیم گیری خرید آنلاین پرداخته است. مطالعه ما از یک مدل نظری برای نشان دادن تاثیر عوامل توصیه گر در رفتار مصرف کننده آنلاین گسترش یافته است. این مدل از طریق شبیه سازی خرید آنلاین که با استفاده مشترک از فیلتر مبتنی بر نتیجه عوامل توصیه گر مورد آزمایش قرار گرفت.توجه ویژه ای روی تاثیر عوامل توصیه گر بر رفتار مصرف کننده شده بود، ما متوجه شدیم که آن، اثر بخشی نتیجه محصول و ترویج، رضایت کاربران با وب سایت و خریدهای برنامه ریزی نشده را، افزایش میدهد.نتایج نشان میدهد که مدل ما تاثیر عوامل توصیه گر بر رفتار مصرف کننده آنلاین را بررسی  و سپس پیشنهادهایی برای سیستم های موثر پیاده سازی ارائه کرده است.

کلمات کلیدی:عوامل توصیه گر، خرید مصرف کننده،خرید برنامه­ریزی نشده،رفتار مصرف کننده آنلاین،تجارت الکترونیکی،رضایت کارکنان وب سایت

۱٫مقدمه

تجارت الکترونیکی B2C  به یک بخش بزرگ و مهمی از اقتصاد دیجیتال جدید تبدیل شده است. خرده فروشان آنلاین مانند  Amazon.com  و ارائه دهندگان خدمات مانند Netflix.com  برای تسلط بر بخش های آنلاین بازار خود آمده اند. یکی از ابزاری که در موتور خانه وب سایت آنها ارائه شده، عوامل توصیه گر است: آن تجربه خرید آنلاین سفارشی را فراهم می کند. بسیاری از محققان بر این باورند که عوامل توصیه گر فرصتی را برای تجار آنلاین برای تاثیر گذاشتن بر رفتار مشتریان فراهم کرده است.

مطالعات متعدد راه هایی را نشان داده اند که در آن عوامل توصیه گر ممکن است رفتار مصرف کننده آنلاین را تحت تاثیر قرار دهد.

Felfernig   و Gula  پیشنهاد داده اند که عوامل توصیه گر ممکن است مشتری را متقائد کند که برخی از ویژگی های محصول، مهم تر از برخی دیگر هستند و یا مصرف کننده را با تجربه خرید آنلاین بیشتر راضی نگه میدارد.

 

جریان مکمل پژوهش از  تحقیقات  بازاریابی فرایندی را توسط مصرف کنندگانی که برای فروشگاه خدمات و کالاها خریداری میکنند، بررسی کرده است. مدل های مختلفی در توصیف رفتار خرید مصرف کننده در طول سال پدید آمده است. اکنون که مصرف کنندگان به خرید آنلاین محصولات از طریق اینترنت اقدام میکنند، محققان و پژوهشگران علاقه مند به جنبه های تکنولوژیکی تاثیر خرید آنلاین بر رفتار مصرف کننده شده اند. نقطه خرید آنلاین، استفاده از عوامل نرم افزاری هوشمند و نظریه رفتار مصرف کننده گرد هم می آیند، بنابراین تمرکز اصلی در مطالعه ما هستند.

 

مطالعات قبلی یک بنیان نظری جهت شناسایی عواملی که در اندازه گیری تاثیر عوامل توصیه گر مهم هستند، ارائه میکند. در حالی که محققان چند ناحیه از نظریه رفتار مصرف کننده که در آن عوامل توصیه گر به طور منطقی برای فرایند خرید مناسب به نظر می رسد را شناسایی کرده اند ،هیچکدام تلاشی برای پیوند یا بررسی تاثیر استفاده عوامل توصیه گر در مراحل مختلف مدل رفتار خرید مصرف کننده نکرده است. مطالعات اندکی به بررسی تاثیر عوامل نرم افزار هوشمند بر انتخاب محصول و فرآیندهای انتخاب بازرگان شده پرداخته است اما تحقیقات کمی در مناطق دیگر انجام شده است.

 

یک بخش بسیار مهم که چگونگی تاثیر ارزیابی عوامل نرم افزار بر مصرف کنندگان را درطی مرحله اولیه فرایند خرید شامل می شود مانند زمانی که آنها متوجه شدند که به یک محصول خاص نیاز دارند.بیشتر تحقیقات به مراحل آخر در فرایند خرید جایی که مصرف کننده سعی میکند یکی از مجموعه گزینه های خرید را انتخاب کند میپردازد. تعداد بسیار کمی از مطالعات به بررسی نقش انگیزش خرید میپردازد، اگرچه چنین فعالیت هایی بخش بسیار بزرگی از رفتار خرید را نشان داده اند. کمتر نقش عوامل توصیه گر موثر بر رضایت با تصمیمات خرید وب سایت و انگیزش مورد بررسی قرار گرفت.

هدف این تحقیق این بود که تاثیر استفاده عوامل توصیه گر بر رفتار خرید برنامه ریزی نشده مصرف کننده آنلاین بررسی کند همچنین واکنش تاثیر مصرف کننده بر ارتقا محصول، جستجوی محصول و رضایتش با وب سایت.اگر استفاده عوامل توصیه گر میتواند تولید یک تاثیر مثبت مهم روی متغیرهای مهم تجاری نشان دهد، شرکت ها باید تلاش خود را روی استفاده بیشتر عوامل توصیه گر موثر افزایش دهند.علاوه براین درک تاثیرات فناوری وب هوشمند روی رفتار آنلاین مصرف کننده برای موفقیت در همه کسب و کارهای براساس  وب  ضروری است.

برای رسیدن به اهدافمان، ما تاثیر استفاده عامل پیشنهادی و خلق یک محیط خرید آنلاین شبیه سازی شده در بعضی داده ها که برای مطالعه تاثیر استفاده عوامل توصیه گر در یک محیط جزیی جمع آوری شده، بررسی کرده ایم.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد