مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده: آیا قیمت مناسب است؟ راهنمای قیمت گذاری برای افزایش سود آوری

مشخصات محصول
قیمت:15000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۱

تعداد صفحه انگلیسی:۱۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۴ صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول: M336

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده: آیا قیمت مناسب است؟ راهنمای قیمت گذاری برای افزایش سود آوری

عنوان انگلیسی:

The price is right? Guidelines for pricing to enhance profitability

چکیده فارسی:

قیمت گذاری یکی از عناصر کلیدی استراتژی بازاریابی است. این کار نیاز به سرمایه گذاری های قابل توجه و یا منابع بسیار ندارد و می تواند در دسترس ترین اهرم برای مدیریت سود آوری باشد. حتی نوسانات جزئی در قیمت گذاری می تواند تاثیر قابل توجهی هم در درآمد و هم در سودآوری داشته باشد. به این ترتیب، عدم برنامه ریزی دقیق در قیمت گذاری، هدر دادن یک فرصت است. با استفاده از این پیش زمینه، ما دقت در قیمت گذاری را موردی به منظور افزایش سودآوری می دانیم. از آنجا که مصرف کنندگان در اولویت های خود، انگیزه ها، و میل به صرف هزینه متفاوت هستند، آنها با توجه به تاکید خود بر تصمیم خرید، درجات مختلفی از اهمیت را برای قیمت اختصاص می دهند. ما استدلال می کنیم که قیمت گذاری تبدیل به تمرینی خلاق در ریاضی و اقتصاد رفتاری شده است و شرکت ها باید بر سود خود متمرکز شوند. ما همچنین یک سری از دستورالعمل ها برای ایجاد قیمت های پایه موثر، ارائه کرده و سپس به اصلاح آنها برای افزایش سودآوری می پردازیم. در نهایت، نظارت بر قیمت ها در سطح معامله کسری سود را کاهش داده و منجر به افزایش بیشتر خط پایین سود می شود.

کلید واژه ها: قیمت گذاری – سودآوری – استراتژی قیمت گذاری – تحقیق قیمت گذاری – قیمت پایه – اصلاح قیمت – قیمت تراکنش

” اگر شما قدرت بالا بردن قیمت ها را بدون از دست دادن کسب و کار و مشتریان خود به یک رقیب، داشته باشید دارای کسب و کار بسیار خوبی هستید. اگر شما قبل از افزایش قیمت به میزان ۱۰ درصد، باید دست به دعا بردارید، کسب و کار خیلی بدی را پشت سر گذاشته اید. ” Warren Buffet، مدیر عامل شرکت Berkshire Hathway، اهمیت قدرت قیمت گذاری (Blomberg هفته کسب و کار، ۲۸ فوریه – ۵ مارس ۲۰۱۱، ص ۲۲) .

۱- قدرت قیمت گذاری

در قدرت قیمت گذاری نمی توان مبالغه کرد. در بخش بعد، ما مسئله قیمت گذاری را بررسی می کنیم و در مورد راه های بسیاری که در آن قیمت گذاری بر کسب و کار تاثیر می گذارد بحث می نماییم.

۱-۱- قیمت گذاری تاثیر قابل توجهی دارد

از میان تمام ابزارهای در اختیار مدیران بازاریابی، قیمت گذاری است که تاثیر فوری در هر دو خط بالا و پایین دارد. مزایای ارائه شده توسط قیمت گذاری بسیار قدرتمند است. هنگامی که به دقت جست و جو می کنیم، کسب و کار می تواند دستاوردهای قابل توجهی را از طریق قیمت گذاری بدست آورد، و اثرات آن را می توان به راحتی دید. با توجه به مطالعه McKinsey و Company بر اساس ۱۲۰۰ شرکت جهانی، سود عملیاتی میانگین ۹٫ ۱٪، با ۶۶٫ ۴٪ به حساب هزینه های متغیر و ۲۴٫ ۵٪ به حساب هزینه های ثابت است. بنابراین، به طور متوسط، ۱% افزایش در قیمت منجر به ۱۱٪ افزایش در سود عملیاتی و ۱% افزایش در حجم فروش، منجر به ۳٫ ۷٪ افزایش در سود می شود، ۱٪ کاهش در هزینه های متغیر، سود عملیاتی را ۷٫ ۲% افزایش می دهد، و ۱٪ کاهش در هزینه های ثابت، سود را ۲٫ ۷٪ افزایش می دهد (Baker، Marn، و Zawada، ۲۰۱۰) .

جدول ۱ – تاثیر بالای قیمت گذاری

تاثیر روی سودآوری برای ۱% تغییر – درصد تغییر مورد نیاز برای دو برابر کردن سود

افرایش قیمت – افزایش در میزان فروش – کاهش هزینه های متغیر – کاهش هزینه های ثابت

با نگاه کردن به آن از یک زاویه دیگر، برای رسیدن به دو برابر سود، فقط نیاز به حدود ۹ درصد افزایش در قیمت است، بنابراین افزایش ۱۰ درصدی در قیمت می تواند به بیش از دو برابر سود منجر شود. به طور خلاصه، اصلاح قیمت بالاترین اهرم است (جدول ۱ را ببینید) . مسلما، قیمت همچنین در دسترس ترین اهرم جلو برنده است. شرکت ها به طور مداوم برای کاهش هزینه ها کار می کنند، اما از آنجا که ارزیابی قیمت نسبتا دشوار است، تقریب نقش مهمی بازی می کند. تنظیم مناسب قیمت (به عنوان مثال، افزایش) – حتی ۱٪ – می تواند تاثیر فوری و قابل توجهی بر سودآوری داشته باشد.

البته، این مساله، بر این فرض استوار است که افزایش قیمت حجم فروش را کاهش نخواهد داد. در حالی که کاهش فروش قطعا امکان پذیر است، ارزشمند است که توجه داشته باشیم که ۱٪ افزایش در قیمت به ندرت فروش را ۲% کاهش می دهد – هنوز هم در نتیجه ۳٫ ۰۸٪ افزایش در سود عملیاتی خالص حجم فروش۲% کاهش می یابد. البته برعکس آن هم صادق است. به عنوان یک نتیجه، برای اکثر محصولات، نوسانات جزئی در قیمت می تواند تاثیر قابل توجهی در سودآوری داشته باشد. این میزان نیاز به دقت باعث می شود قیمت گذاری تصمیمی جذاب و حیاتی باشد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد