مقاله ترجمه شده جدایی والدین و درگیری زودهنگام با مواد : نتایج از دوقلوهای وابسته به الکل و حشیش

مشخصات محصول
قیمت:48000تومان
دسته بندی: ,

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:  ۷

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۱  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول: R41

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  جدایی والدین و درگیری زودهنگام با مواد : نتایج از دوقلوهای وابسته به الکل و حشیش

عنوان انگلیسی:

Parental separation and early substance involvement: Results fromchildren of alcoholic and cannabis dependent twins

چکیده فارسی:

پیش زمینه : در تحقیق درباره کودکان والدین با اختلالات استفاده از مواد، توجه محدودی به خطرات مربوط به جدایی والدین شده است. ما درگیری اولیه با مواد را به عنوان تابعی از جدایی والدین طی کودکی و وابستگی والدین به الکل، بررسی کردیم.

روش کار : داده ها از ۱۳۱۸ نوجوان فرزند والدین دوقلوی استرالیایی مونوزیگوت (MZ) یا دی زیگوت (DZ) جمع آوری شدند. آنالیزهای رگرسیون خطرات متناسب Cox برای پیش بینی سن در زمان اولین استفاده از الکل، اولین مسمومیت با الکل، اولین استفاده و اولین استفاده منظم از سیگار، و اولین مصرف حشیش، بر اساس جدایی والدین و هر دو مورد وابستگی والدین و دوقلوی دیگر به مواد انجام شدند.  الکل و حشیش از ابتدا جداگانه مدل سازی شدند، سپس تست های تعقیبی برای بررسی برابری اثرات انجام شدند.

نتایج : به جز استثناهای معدود، ریسک مربوط به الکلی بودن والدین و وابستگی آنها به حشیش را می توان مساوی فرض کرد، و نتایج تا حد زیادی انتقال ژنتیکی ریسک وابستگی والدین به مواد (الکل یا حشیش) را پیشنهاد می دهند. وقتی داده ها را از نظر وابستگی والدین به این مواد کنترل نمودیم، جدایی والدین یک فاکتور پیش گویی قوی برای تمام متغیرهای مصرف مواد به ویژه از سن ۱۳ سالگی بود.

نتیجه گیری : درکل، یافته ها، اهمیت بیشتر جدایی والدین به عنوان عامل خطری برای درگیری زودهنگام با مواد را درمقایسه با اثرات ژنتیکی و محیطی ویژه وابستگی والدین به الکل و حشیش، نشان می دهند.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد