مقاله ترجمه شده تعویق زمان خواب : معرفی حوزه ی جدید تعویق

مشخصات محصول
قیمت:56000تومان
دسته بندی: ,

سال نشر: ۲۰۱۴

تعداد صفحه انگلیسی:  ۸

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۸   صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول: R51

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  تعویق زمان خواب : معرفی حوزه ی جدید تعویق

عنوان انگلیسی:

Bedtime Procrastination:introducing a new area of procrastination

چکیده فارسی:

سوابق : تعویق زمان خواب پدیده ی شایع و دردسر سازی که بیش تر در حوزه ی رفتار آکادمیک مطالعه شده است . مطالعه ی کنونی نشان می دهد که تعویق نیز منجر به نتایج زیان باری در حوزه ی  در حوزه ی رفتار بهداشتی می شود و تعویق زمان خواب را به عنوان عامل مهمی معرفی می کند که به داشتن خواب کافی و در نتیجه ، تاثیرگذاری بر سلامت فردی مربوط می شود . تعویق زمان خواب به عنوان به رختخواب نرفتن در زمان مورد نظراست ، در حالی که هیچ شرایط بیرونی مانع شخص از انجام این کار نمی شود .

روش ها : برای حمایت تجربی از مقدمه ی مفهومی تعویق زمان خواب ، بررسی به شیوه انلاین در میان نمونه ی جامعه (N = 177) انجام شد . ارتباط بین تعویق زمان خواب و متغیرهای تفاوت فردی به خود تنظیمی مربوط می شد و تعویق کلی ارزیابی شد . علاوه بر این ، ارزیابی شد که ایا تعویق زمان خواب پیشگوی نتایج خواب گزارش شده ای (تجربه ی خواب ناکافی ، ساعات خواب ، خستگی در طول روز) بود.

نتایج : تعویق زمان خواب از نظر منفی به خود تنظیمی مربوط می شد: افرادی که نمرات پایینی در خود تنظیمی به دست آوردند، تعویق زمان خواب بیش تری را گزارش کردند . علاوه بر این ، تعویق زمان خواب گزارش شده به گزارش های کلی خواب ناکافی بالاتر و فراتر از جمعیت شناسی و خود تنظیمی بود .

نتیجه گیری : معرفی حوزه ی جدیدی که در آن تعویق ورزان مشکلاتی را تجربه می کنند ، و تعویق زمان خواب مسئله ی شایع و مرتبطی است که به داشتن خواب ناکافی مربوط می شود .

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد