مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده مدلی از تجربه خلاق در گردشگری خلاق

مشخصات محصول
قیمت:17000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:۲۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:۲۸ صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی )

کد محصول:M407

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت  ترجمه شده مدلی از تجربه خلاق در گردشگری خلاق

عنوان انگلیسی:

A MODEL OF ‘CREATIVE EXPERIENCE’ IN CREATIVE TOURISM

چکیده فارسی:

این مقاله ماهیت خلاقیت در گردشگری خلاق را از نظر یک گردشگر بیان می کند. با اینکه مفهوم گردشگری خلاق همچنان مبهم باقی می ماند و تحقیق بیشتری برای فهم آن مورد نیاز است اما درحال افزایش میزان توجه است. اطلاعات با استفاده از مصاحبه های دقیق با گردشگران و مشاهدات در چهار مکان زندگی صنعت خلاق در تایوان جمع آوری شد. شیوه ی فرضیه ی بنا شده بکار برده شد و یافته ها نشان می دهد که تعاملات بیرونی و انعکاسات درونی، طرح تجربه ی خلاق گردشگر را شکل می دهد. تعاملات بیرونی به تعاملات گردشگر با محیط، مردم و محصول یا خدمات یا تجربه اشاره دارد، در حالیکه تعاملات درونی به هوشیاری یا آگاهی، مستلزمات و خلاقیت اشاره داشته و این ابعاد متقابلا بطور کلی در تجربه ی درونی خود گردشگر اثر می گذارد. علاوه براین، هوشیاری یا آگاهی، شرط لازم برای تجربه ی خلاق است که آن را از دیگر تجربه ها متمایز می سازد.

کلمات کلیدی : تجربه خلاق، گردشگری خلاق، خلاقیت، نظرات گردشگر

مقدمه

مفهوم گردشگری خلاق در طول چندین سال در کشورهای زیادی شامل نیوزلند، اطریش، اسپانیا، کانادا، ایالات متحده و تایوان توسعه یافته است. اگرچه جاهای مختلف تعریف های مختص خودشان را از گردشگری خلاق دارند اما تعریف های مشترکی همچون اشتراک فعال، تجربه های معتبر، توسعه ی پتانسیل خلاق و توسعه ی مهارت ها وجود دارد. این تجربه ها اساسا به زندگی روزمره مربوط می شود و مبنای خلاقیت گردشگری خلاق شامل حرفه های سنتی، تولید صنایع دستی، هنر آشپزی، عطر سازی، نقاشی ظروف چینی و حرکات موزون است. ولو اینکه خلاقیت به عنوان اساس گردشگری خلاق در نظر گرفته می شود اما عوامل خلاق سیستم های گردشگری خلاق بدون پژوهش باقی می ماند. گذشته از این، تعاریف جاری از گردشگری خلاق همگی منابع هدایت شده هستند، مانند هیئت های گردشگری، ارائه دهندگان خدمات و انواع دست اندرکاران صنعتی، با اینکه نقطه نظرات گردشگران ملاحظه نمی شود اما آنها به عنوان خالقان تجارب در نظر گرفته می شوند.

اگرچه نقطه نظر یک منبع هدایت شده در این متن مهم است، همچنین تجارب گردشگران خلاق توسط افراد خلاق مثل هنرمندان، کارآفرینان سبک زندگی یا خالقان فرهنگی بکار گرفته می شود، نظرات مصرف کنندگان نباید نادیده گرفته شود. هنگامیکه کائوفمن و بائر می پرسند که : چه کسی تصمیم می گیرد که چه چیزی خلاق است؟ در رشته هایی مانند روان شناسی یا طراحی، خلاقیت همیشه از چشم انداز هنرمند دیده می شود. به عنوان مثال چگونگی گسترش آثار هنری هنرمندان، پیشرفت اندازی گیری های خلاقیت هنرمندانه یا فرآیند خلاق طراحی محصولات یا فعالیت های جدید. با این وجود این ارزیابی ها از خلاقیت مبنی بر کارشناسی هستند و ممکن است قابل اجرا برای مردم عادی نباشد، بخصوص از آنجاییکه این مطالعات اغلب ابعاد خلاق هنرمند را مورد آزمون قرار می دهد که توسط افراد غیر حرفه ای دست نیافتی هستند، مانند گردشگران که فقط می خواهند از چیزی لذت ببرند که در ظاهر زندگی عادی بدیع یا معتبر است و مربوط به تعاملات می شود.

اگرچه گردشگران زمانی که در گردشگری هستند به عنوان نقش های فعال بازی در هم آفرینی تجربه هایشان دیده می شوند، دست اندرکاران صنعت وقتی که آن وارد طراحی و آماده سازی چنین فعالیت هایی می شود، باز هم هدایت آن را بدست می گیرند. با مطالعات اندکی ملاحظه می گردد که گردشگران در واقع چه چیزی در این متن می خواهند. برای مثال Maitland نقش های گردشگران را مطالعه می کند و در شهرهای خلاق ساکن می شود، در حالیکه Maisel بیشتر تجارب مطلوب گردشگران را که کوچک، خودمانی و بر اساس یک درجه بندی انسانی هستند تصدیق می کند. بنابراین آنالیزی پیچیده تر برای گردشگری خلاق که از نقطه نظر گردشگری ترسیم می شود نیاز است، بخصوص با در نظر گرفتن اینکه دقیقا چه چیزی گردشگری خلاق را می سازد، چگونه با انواع دیگر گردشگری متمایز می شود، بلوک های ساختمان اصلی تجربه های خلاق چه چیزی هستند و این عناصر چگونه در سیستم گردشگری خلاق تعامل دارند؟ بدین گونه این مقاله به ساخت یک مدل از تجربه های خلاق در گردشگری خلاق از چشم انداز گردشگر کمک کند. با دانستن چگونگی ساخته شدن فرآیند خلاق، گردشگران می توانند تجربه ی خلاق خود را با تحقیق روی اینکه آنها چه چیزی می خواهند از دامنه ی تجربه های گردشگری خلاق بر اساس پیشنهاد، افزایش دهند. بعلاوه دست اندرکاران صنعت همچنین به دانستن بیشتر درباره ی عناصر کلیدی که می توانند سطح خلاقیت را در فرآیند تجربه ی خلاق افزایش دهند، نیاز دارند. از آنجا که مطالعات نسبتا کمی این مسائل را بررسی می کند، تحقیق جاری به بیان شکاف ها در ادبیات جاری کمک می کند.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد