مقاله انگلیسی ترجمه شده تاثیر ملاحظات راهبردی، تصمیم گیری بر روی برنامه های کاربردی مدیریت منابع انسانی الکترونیک

مشخصات محصول
قیمت:10000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه انگلیسی

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۳ صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول:M365

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده چگونه ملاحظات راهبردی، تصمیم گیری بر روی برنامه های کاربردی مدیریت منابع انسانی الکترونیک (e-HRM) را تحت تاثیر قرار می دهد

عنوان انگلیسی:

How strategic considerations influence decision making on e-HRM applications

چکیده فارسی:

اگرچه بررسی های بیشماری نشان می دهد که ارزش افزوده مدیریت منابع انسانی، زمانی قوی تر می باشد که تصمیم گیری ها در زمینه مدیریت منابع انسانی در پیوند با استراتژی سازمانی می باشد، دانش تجربی در این زمینه که چگونه ملاحظات راهبردی تاثیری بر روی فرایندهای تصمیم گیری مرتبط به مدیریت منابع انسانی الکترونیک دارند، محدود می باشد. بنابراین هدف این بررسی این می باشد تا ۱) به مطالعه سه بررسی موردی بپردازد که چگونه ملاحظات راهبردی، فرایند تصمیم گیری را در محدوده معرفی برنامه های کاربردی مدیریت منابع انسانی الکترونیک تحت تاثیر قرار می دهد، ۲) پیشنهاداتی را برای تحقیقات آینده ارائه دهد، و ۳) پیشنهاداتی را ارائه دهد که چگونه می توان ملاحظات راهبردی را به صورت بهتری در فرایند تصمیم گیری مد نظر قرار داد. سه بررسی موردی گسترده در مورد شرکت هایی که به اجرای مدیریت منابع انسانی الکترونیک می پردازند با استفاده از مدلی در مورد تدوین استراتژی مدیریت منابع انسانی الکترونیک، انجام شد. بررسی های موردی نشان می دهد که زمانی که محرک های کسب و کار خاصی، از فرایند تصمیم گیری جدا می شوند، نقش اصلی مدیریت منابع انسانی الکترونیک، ایجاد زیرساخت هایی با تمرکز بر روی جلوگیری از نارضایتی ها می باشد. برای اینکه مدیریت منابع انسانی الکترونیک به صورت راهبردی مورد استفاده قرار گیرد، کسب و کار و مدیریت منابع انسانی می بایست تنظیم گردند. بر مبنای این یافته ها، ما پیشنهادات تحقیق را برای بخش های علمی که به بررسی این رشته نوظهور از ارتباط متقابل بین استراتژی، مدیریت منابع انسانی و سیستم های فناوری اطلاعات می پردازند، ارائه می دهیم. علاوه بر این پیشنهاداتی را برای کارشناسان منابع انسانی در مورد چگونگی بهینه سازی تطبیق بین کسب و کار و مدیریت منابع انسانی ارائه می دهیم.

کلیداواژه: مدیریت منابع انسانی الکترونیک، مدیریت منابع انسانی، فناوری اطلاعات، استراتژی

ا. مقدمه

در حال حاضر، سیستم های فناوری اطلاعات (IT) در حوزه منابع انسانی (HR) در درجه اول حمایتی را از سطح اجرایی می کنند، در حالیکه حمایت فناوری اطلاعات برای اهداف راهبردی کم می باشد. اگرچه موارد کاربردی الکتریونیک (مدیریت منابع انسانی الکترونیک) در رشته های مختلف مدیریت منابع انسانی همانند استخدام، گزینش، مدیریت عملیات، و مدیریت پرداخت مورد استفاده می باشد، سازمان ها هنوز به این درک نرسیده اند که سیستم های مدیریت منابع انسانی الکترونیک می تواند به آن ها کمک کند تا تصمیمات بهتری درحوزه منابع انسانی بگیرند. تحقیق کنونی تنها یافته های ادغام شده و بعضی از نکته های مجزا را در این مورد که مدیریت منابع انسانی الکترونیک می تواند سهمی در نقش راهبردی تر مدیریت منابع انسانی داشته باشد، نشان می دهد.

طبق نظر ما، پیش شرطی که مدیریت منابع انسانی الکترونیک می تواند بصورت موفقیت آمیزی برای اهداف راهبردی مورد استفاده قرار گیرد در فرایند تصمیم گیری در مورد پیاده سازی مدیریت منابع انسانی الکترونیک، مد نظر قرار گیرد. به هر حال تنها شواهد تجربی محدودی در مورد این مسئله وجود دارد. بر اساس ۲۰ بررسی منتشر شده اخیر، ( از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹) ، مارلر و فیشر (۲۰۱۰) به این نتیجه گیری رسیده اند که تعداد کمی از بررسی های تجربی مدیریت منابع انسانی الکترونیک، مشخصا به ارزیابی موضوعات راهبردی پرداخته اند. بنابراین، هدف این بررسی، مد نظر قرار دادن نقش ملاحظات راهبردی در ارتباط با فرایند تصمیم گیری در حول و حوش کاربردهای مدیریت منابع انسانی الکترونیک بوده، و پیشنهاداتی را برای مد نظر قرار دادن بهتر این ملاحظات ارائه می دهد.

ص ۲

در ابتدا، به تعریف مدیریت منابع انسانی الکترونیک پرداخته و به این بحث می پردازیم که چگونه مدیریت منابع انسانی الکترونیک متفاوت از مفاهیم مربوطه دیگر همانند برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) و سیستم های اطلاعات منابع انسانی (HIRS) می باشد. بعد از آن، به توضیح نقش استراتژی و تصمیم گیری مرتبط با پذیرش مدیریت منابع انسانی الکترونیک در سازمان می پردازیم. در نهایت، مبنای مدل نظری مارلر که کمکی به تحلیل داده می کند، مورد بحث قرار می گیرد.

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، اشاره ای به هر سیستم نرم افزاری طراحی شده برای پشتیبانی و مکانیزه کردن فرایندهای کسب و کار متوسط و بزرگ دارد. بنابراین برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) محدوده بسیار گسترده تری را از منابع انسانی تحت پوشش قرار می دهد. فروشندگان اصلی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) امروزی عبارتند از شرکت SAP AG، اوراکل/ PeopleSoft و مایکروسافت. به هر حال، درحالیکه شرکت های بزرگ اساسا این بسته های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) جهانی را انتخاب می کنند، شرکت های متوسط و کوچک (SMEs)، بسته های ERP محلی را می پذیرند، و این به دلیل هزینه های پایین تر و پیچیدگی یکپارچه سازی پایین تر در پیاده سازی این سیستم ها می باشد.

tHRIS سیستم الکترونیکی برای اجرای فعالیت ها در حوزه منابع انسانی، همانند نگهداری سوابق پرسنل، اطلاعات شغلی، اطلاعات در زمینه آموزش شغلی، ابزارهای مدیریتی در حوزه منابع انسانی ( برای مثال برنامه ریزی توسعه شغلی)، مدیریت/ برنامه ریزی حقوق، مدیریت عملیات، و تراکنش های مالی در حوزه منابع انسانی می باشد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد