مقاله ترجمه شده : ریسک در بانکداری اسلامی و حاکمیت شرکتی

مشخصات محصول
قیمت:29000تومان
دسته بندی: ,

سال نشر: ۲۰۱۸

تعداد صفحه انگلیسی:  ۲۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۴۳ صفحه WORD

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: H328

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده حسابداری ۲۰۱۸ :  ریسک در بانکداری اسلامی و حاکمیت شرکتی

عنوان انگلیسی:

Risk in Islamic banking and corporate governance

چکیده فارسی:

ما تفاوت های ریسک در بین بانک های اسلامی و بانک های متعارف را با توجه خاص به نقش شورای نظارت بر شریعت (SSB) در مورد ریسک در بانک های اسلامی مورد بررسی قرار می دهیم. با استفاده از نمونه ای از بانک ها از ۲۸ کشور، دریافتیم که بانک های اسلامی دارای ریسک نقدینگی بالاتر، ریسک اعتباری پایین تر، خطر ورشکستگی پایینتر،  اما در مقایسه با بانک های متعارف با ریسک عملیاتی یکسانی دارند. ریسک عملیاتی و ورشکستگی در بانک های اسلامی   با افزایش در اندازه SSB و سطح تحصیلی اعضای SSB کاهش می یابد، اما  با افزایش تعداد دانشمندان مشهور شریعت در SSB  ، ریسک عملیاتی و ورشکستگی بانک های اسلامی   افزایش می یابد. ویژگی های SSB تأثیر قابل توجهی بر ریسک نقدینگی و اعتباری ندارد. یافته ها برای اندازه گیری های ریسک احتمالی و استفاده از سیستم تخمین GMM  قوی و محکم می باشد.

کلیدواژگان: بانکداری اسلامی، شورای نظارت شریعت،تمرکز مالکیت، ریسک

مقدمه

صنعت بانکداری اسلامی از اوایل دهه ۲۰۰۰ رشد چشمگیری داشته است. کل دارایی ها در صنعت بانکداری اسلامی از ۱۹۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ به ۱۴۵۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است انتظار می رود این میزان تا سال ۲۰۲۱ به ۲۷۱۶ میلیارد دلار افزایش یابد (Thomson Reuters، ۲۰۱۶). رشد سریع صنعت بانکداری اسلامی علاقه محققان را در زمینه ی مقایسه ریسک بانکداری اسلامی با بانکداری متعارف  برانگیخته است (Čihak and Hesse، ۲۰۱۰؛ Abedifar et al. 2013؛ Beck et al.، ۲۰۱۳؛ Kabir et al. ، ۲۰۱۵؛ Mollah et al.، ۲۰۱۷). تحقیقات تجربی پیشین، اقدامات حسابداری مبتنی بر ریسک  ورشکستگی و ریسک اعتباری را برای بانک های اسلامی و متعارف مورد بررسی قرار داده است . یافته ها نتایج متفاوتی دارند.

عابدی فر و همکاران (۲۰۱۳) و مولاه و همکارن. (۲۰۱۷) دریافتند که ریسک بانکداری اسلامی با بانک های متعارف تفاوتی ندارد. در مقابل، چیاک و هس (۲۰۱۰) و بک و دیگران. (۲۰۱۳) دریافتند که بانک های اسلامی با ریسک ورشکستگی بالاتری مواجه هستند.  با توجه  به ریسک اعتباری، عابدی فر و همکاران (۲۰۱۳) در بانک های اسلامی ریسک اعتباری کمتری را گزارش می کند در حالی که کبیر و همکاران (۲۰۱۵) نشان می دهند بانک های اسلامی در مقایسه با بانک های  متعارف ، دارای ریسک بالاتری هستند. این یافته های متنوع ممکن است به دلیل استفاده از نمونه های غیر مشابهی از بانک ها، نمونه های مختلف یا مدل های مختلف ریسک بانکی باشد. همچنین این مطالعات محدود به بررسی ریسک ورشکستگی و ریسک اعتباری است. پژوهش ما ادبیات را به روش های مختلف مورد بررسی قرار می دهد.

اول، یک اصل کلیدی در امور مالی اسلامی، ممنوعیت ریسک پذیری بیش از حد است. زیرساخت های قانونی فعلی برای کنترل آسیب های ریسک بانک های متعارف طراحی شده است. بر خلاف بانک های متعارف، بانک های اسلامی تحت ممنوعیت های اخلاقی در اسلام، از جمله ریسک کردن بیش از حد، معاملات مبتنی بر نزول و انجام معاملات با شرکت هایی که فعالیت اصلی آنها در اسلام غیرقانونی است، عمل می کنند. این ممنوعیت های اخلاقی همراه با عدم وجود مقررات کافی بانکداری اسلامی، می توانند منجر به اختلاف در ریسک پذیری بین بانک های اسلامی و متعارف شوند. همانند پیشینیان، ما ریسک اعتباری و ریسک ورشکستگی بانک های اسلامی و متعارف را بررسی می کنیم، اما بر خلاف آنها، ما به بررسی ریسک نقدینگی و ریسک عملیاتی می پردازیم. ما این ریسک ها را اندازه می گیریم و عوامل تعیین کننده آنها را برای هر دو گروه بانک ها بررسی می کنیم. این روش تحقیق برای سپرده گذارانی که بین بانک های اسلامی و متعارف انتخاب می کنند، مدیران بانک که محرک های اصلی ریسک بانک را شناسایی می کنند، قانون گذاران که یک چارچوب ارزیابی ریسک منسجم برای سیستم بانکی دوگانه شامل بانک های اسلامی و متعارف طراحی می کنند، مهم می باشد.

Abstract

We examine the differences in risk between Islamic and conventional banks with specific attention to the role of Shariah supervisory board (SSB) composition on risk in Islamic banks. Using a sample of banks from 28 countries, we find that Islamic banks have a higher liquidity risk, lower credit risk, lower insolvency risk, but encounter similar operational risk in comparison with conventional banks. Operational and insolvency risks in Islamic banks decline with an increase in SSB size and SSB members’ academic qualifications, but increase with an increase in the number of reputed Shariah scholars on the SSB. The SSB attributes do not have significant influence on liquidity and credit risks. The findings are robust to alternative risk measures, and the use of a system GMM estimator.

Keywords: Islamic banking,Shariah supervisory board,Ownership concentration,Risk

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد