مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده احیای مجدد ادغام عمودی : انتخاب استراتژیک و تاثیرات آن بر عملکرد شرکت

مشخصات محصول
قیمت:12000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:۱۴

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۱ صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول:M359

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده احیای مجدد ادغام عمودی : انتخاب استراتژیک و تاثیرات آن بر عملکرد شرکت

عنوان انگلیسی:

The Revival of Vertical Integration: Strategic Choice and Performance Influences

چکیده فارسی:

در چند سال گذشته، چندین شرکت بزرگ اقداماتی را جهت به دست آوردن کنترل بیشتر بر زنجیره های تأمین خود صورت دادند. بر خلاف گرایش غالب برون سپاری، آنها تمایل به کسب سطح بالاتری از ادغام عمودی به عقب داشته اند. بنابراین همان گونه که زمانی باعث ایجاد چالشهایی در مدیریت جهانی شده بود، احیای ادغام عمودی نیز مطمئناً در بردارنده منافع و همچنین چالشهای جدید می باشد. با توجه به این پدیده جدید، این مقاله به بررسی تاثیرات انتخابهای استراتژی بر تغییرسطح ادغام عمودی و مفهوم عملکرد چنین تغییراتی، می پردازد. یافته ها تأیید کننده نگرانی مربوط به هزینه تغییرات این تصمیمات در سطح ادغام عمودی و مزایای عملکردی خاصی دارد که این تغییرات باعث بوجود آمدن آنها در شرکت ها می باشند.

کلمات کلیدی : ادغام عمودی، برون سپاری، هزینه های معامله

  1. ۱. مقدمه

عنوان شد که بعضی از شرکتهای بزرگ، در بردارنده یک فصل از گذشته می باشند. بر خلاف عملکردهای برون سپاری، آنها سعی در کسب یک سطح بالاتری از ادغام عمودی دارند. اوراکل، در سال ۲۰۱۰  به سان دسترسی پیدا نمود و از آن زمان اوراکل به سازنده نرم افزار، کامپیوترها، اجزای کامپیوتر تبدیل شد- یک شرکت  بیشتر شبیه به شرکتهایی  با سطح ادغام عمودی بالای دهه ۱۹۶۰، و بالاتر از صنعت فناوری قطعات در سال های اخیر این مسئله بطور خاص شگفت آور بوده است. چرا که در صنعت فناوری اتفاق می افتد، جاییکه تخصصی کردن و برون سپاری، سالها رایج بوده است. اَپل، بعنوان مثال دیگری از سازمان ادغام عمودی بالا در بخش فناوری اطلاعات می باشد. شرکت مالک طرحهای سخت افزار کامپیوتری، لوازم فرعی، سیستم اجرایی و اکثر نرم افزارهای مربوط به خود می باشد. در اکثر تجارتهای دیگر همانند صنعت نفت، بسیاری از شرکتهای چند ملیتی، همانند اکسون موبیل، شل  و بی پی غالباً مالک تمام زنجیره تأمین کل می باشند، که شامل هر چیزی یعنی حفاری نفت، انتقال نفت خام، و فرآیندهای تصفیه و توزیع به مراکز خرده فروشی خود شرکت در جوامع محلی می باشد. دیگر فعالیت های ادغام عمودی، اخیراً (در پنج سال گذشته) شامل شرکتهای بزرگی چون پپسی، جنرال موتور و بوئینگ می باشد. هر یک از شرکتها دارای دلایل استراتژیک خودشان برای حرکت جلو برنده این جهت گیری دارند. شرکتها، تمایل به کسب کنترل بیشتر مواد خام، توزیع یا تولید در سطح زنجیره تأمین را دارند. این گرایش و پدیده حرکت برگشتی به ادغام عمودی از برون سپاری، محرک این بررسی به سمت تغییرات راهبردی از ادغام عمودی می باشد.

معمولاً ادغام عمودی به عنوان مقدار سطحی در نظر گرفته می شود که یک  شرکت طی آن بر تولید یا فراهم نمودن مواد اولیه و توزیع بازده ها یا محصولات نهایی، کنترل دارد( پویی، ۲۰۰۳، فرناندس و تانگ ۲۰۱۲). این مسئله در بردارنده یک طیف گسترده از تصمیمات می باشد و به این مسئله توجه می نماید که آیا شرکتها دارای مسئولیت محدود باید کالاهای خاص خدمات در خانه یا خرید آنها از شرکتهای خارجی را فراهم می نماید. در طول سالها، ادغام عمودی جهت اجرای اهداف استراتژیک مختلف، مورد استفاده قرار می گرفت. با ظهور شرکت صنعتی مدرن در اواخر دهه ۱۸۸۰ تا دهه ۱۹۷۰، ادغام عمودی، یک بخش مهم از راهکار جمعی برای زمان طولانی گردید. شرکت ها به دنبال سطوح بالای ادغام عمودی جهت کنترل منبع لوازم ضروری جهت شناخت اقتصاد فروش و امکانات و کاهش هزینه های اجرایی بازار، بوده اند ( چندلر، ۱۹۹۰، ویلیام سون، ۱۹۸۵). نقطه عطف در تصمیم ادغام عمودی، در اواخر دهه ۱۹۷۰ روی داد. برخی از شرکت ها، کاهش سطوح  خود را از ادغام عمودی با استفاده از تجزیه عمودی انجام داده اند ( کای تی، ۲۰۰۳).  بعضی از شرکت های دیگر در سطوح مشابه باقی ماندند، در حالی که تعداد کمی از آنها واقعاً به افزایش سطوح خودشان از ادغام عمودی دسترسی یافتن( پویی، ۱۹۹۷، برکلی و همکارانش، ۲۰۱۲). ظهور و رواج دوباره برون سپاری در دو دهه اخیر نیز باعث به زیر سؤال بردن تصمیمات ادغام عمودی گردید ( کوولیس، ۲۰۰۲). بررسی ها در زمینه ی ادغام عمودی، با دو دیدگاه متفاوت آغاز شده. از یک طرف، بعضی از محققان بر این باور هستند که ادغام عمودی هنوز یک پدیده پررونق در اکثر صنایع و شرکتهای ایالت متحده آمریکا بوده است که می تواند از طریق آن، به بالاترین سطح عملکرد دسترسی پیدا نمایند(مک آفی، ۱۹۹۹). از طرفی دیگر، فایده ادغام عمودی تحت تهدید در بعضی از بررسی های استراتژی بوده است و بعضی از محققان توصیه نمودند که شرکت ها باید تجزیه، ادغام زدایی عمودی یا برون سپاری گردد( بارییر، ۱۹۸۸، هاریگان، ۱۹۸۵، کواین و همکارانش، ۱۹۹۰). عملکرد در دیدگاه های نا منسجم ادغام عمودی، باعث می شود که محققان توجه بیشتری را به تغییرات ادغام عمودی در هر دو جهت به جای یک جهت، مبذول دارند. به عنوان مثال پویی و بالینگتون (۲۰۰۴)، یک بررسی را جهت ارزیابی تأثیر تغییرات در سطوح ادغام عمودی بر هزینه ها، صورت دادند. آنها دریافتند که تغییرات در سطوح ادغام عمودی، منجر به کاهش هزینه های تولید می گردد. به هر حال، تحقیق آنها تنها رابطه بین تغییرات ادغام عمودی و یک بعد از عملکرد را ایجاد نمود که هزینه می باشد. اما هنوز بسیاری از سؤالات در این موضوع وجود دارد که نیازمند پاسخ می باشد. این تحقیق یک تلاش جهت ارزیابی سؤالات انتقادی و حساس در این حوزه می باشد، اینکه چه عواملی ممکن است بر تغییرات سطح ادغام عمودی تاثیر بگذارد و آیا استراتژیهای تجاری مختلف دارای تاثیر برابر بر آنها می باشد و آیا شرکت ها آنچه را که از تغییرات سطوح ادغام عمومی می خواهند بدست می آورند، آیا تغییر سطوح ادغام عمودی، منجر به عملکرد بهتر در کنار هزینه کمتر می شود؟ برای ارائه این موارد، تحقیق حاضر به صورت تجربی به بررسی تاثیر استراتژی های تجاری مختلف بر تغییر سطوح ادغام عمودی و رابطه بین تغییرات سطح ادغام عمودی و عملکردی، می پردازد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد