مقاله ترجمه شده تجزیه و تحلیل الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO)

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه انگلیسی:۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:      ۱۱   صفحه word

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی)

کد محصول:CM11

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۵۰۰۰  تومان

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده تجزیه و تحلیل الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO)

 

عنوان انگلیسی:

An Analysis of Particle Swarm Optimizers

چکیده فارسی:

شما با صدای ساعتتان بیدار می شوید. ساعتی که توسط شرکتی ساخته می شود تا سود خود را با مد نظر قرار دادن تخصیص بهینه منابع تحت کنترلش به حداکثربرساند. شما کتری را روشن می کنید تا قهوه ای درست کنید، بدون اینکه در مورد مدت زمان طولانی که شرکت برق برای بهینه سازی ارائه برق وسایل تان صرف می کند، فکر کنید. هزاران متغیر در شبکه برق تلاشی را به منظور به حداقل رسانی اتلاف در شبکه به منظور به حداکثر رساندن بازدهی تجهیزات برقی تان انجام می دهد. شما وارد اتومبیلتان شده وموتور را بدون درک پیچیدگی های این معجزه کوچک مهندسی شده، روشن می کنید. هزاران پارامتر توسط سازندگان مد نظر قرار داده می شود تا وسیله نقلیه ای را تحویل دهند که متناسب با انتظارتان بوده، که شامل  زیبایی بدنه تا شکل آینه بغل اتومبیل می باشد تا از تصادف جلوگیری شود. زمانی که در ترافیک گیر می کنید، به این می اندیشید که آیا برنامه ریزان شهری می توانند به بهینه سازی طرح جاده بپردازند تا تنها در طی یک ساعت به محیط کار خود برسید؟

  1. ۱٫ مقدمه

بهینه سازی بخش مهمی از زندگی روزمره ما را شکل می دهد. بسیاری از مسائل علمی، اجتماعی، اقتصادی و مهندسی دارای پارامترهایی می باشد که می تواند برای ایجاد نتایج مطلوب تر تنظیم گردد.

با گذشت سال ها، تکنیک های بی شماری ایجاد شده است تا چنین مشکلات مربوط به بهینه سازی را حل کند. این مقاله به بررسی عملکرد تکنیک های نسبتا چدید شناخته شده به نام بهینه سازی اشکالات ذرات می پردازد، و این تکنیکی می باشد که به حل مشکلات از طریق شبیه سازی رفتار گروهی می پردازد.

۱٫۱ انگیزه

واضح است که همیشه نیازی برای الگوریتم های بهینه سازی بهتر وجود دارد، از این رو پیچیدگی مسائلی که ما تلاشی را به منظور حل آن ها انجام می دهیم همیشه رو به افزایش می باشد. بهینه سازی گروهی ذرات در سال ۱۹۹۵ معرفی شد، با این وجود تحلیل های رسمی خیلی کمی از الگوریتم منتشر شده است. اکثر کارهای منتشر شده در ارتباط با نتایج تجربی حاصل شده از تغییر بعضی از جنبه های الگوریتم اصلی بوده است.

بدون اینکه مدل رسمی وجود داشته باشد که چرا الگوریتم کار می کند، غیرممکن است تا مشخص کنیم رفتار الگوریتم در موارد کلی چه می باشد. اگر نشان داده شود که الگوریتم قادر به حل ۱۰ مسئله بهینه سازی پیچیده می باشد، در مورد تعداد محدودوی از مسائلی که تا به حال از نظر تجربی مورد بررسی قرار نگرفته اند، چه می توان گفت؟

در حالی که نتایج حاصل شده از مقایسه های تجرلی ، بینش موثری را در مورد ماهیت الگوریتم PSO نشان می دهد، واضح می باشد که توصیف کلی و نظری رفتار الگوریتم مورد نیاز می باشد. این مقاله چنین مدلی را مطرح می کند، که متعاقبا برای تجزیه تحلیل رفتار همگرای الگوریتم POS موزد استفاده قرار می گیرد.

چندین الگوریتم جدید مبتنی بر PSO متعاقبا به کمک مدل های نظری الگوریتم PSO ایجاد شده است. این الگوریتم ها برای مد نظر قرار دادن نقطه ضعف های خاص الگوریتم PSO ایجاد می گردند و تنها زمانی مشخص می گردند که رفتار همگرای نظری PSO مشخص گردد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد