مقاله حسابداری ترجمه شده : استرس کار حسابرسان چطور روی کیفیت حسابرسی آنها تاثیر میگذارد

مشخصات محصول
قیمت:22000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۶

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۳  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول:  H248

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  استرس کار حسابرسان چطور روی کیفیت حسابرسی آنها تاثیر میگذارد؟ بر اساس شواهد تجربی بازار بورس چین

عنوان انگلیسی:

How does auditors’ work stress affect audit quality? Empirical evidence from the Chinese stock market

چکیده فارسی:

با رجوع به مدل کنترل تقاضای شغل، به صورت تجربی به ارزیابی تاثیر استرس کار حسابرسان بر کیفیت حسابرسی با استفاده از نمونه کمپانی های دارای سهام A و حسابرسان معتبر آنها از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ پرداختیم. نتایج نشان داد که ۱) هیچ افت فراگیری در کیفیت حسابرسی به دلیل استرس کاری حسابرسان وجود ندارد، ۲) یک رابطه منفی بین استرس کاری و کیفیت حسابرسی در حسابرسی اولیه مراجعان جدید وجود دارد و ۳) مفهوم استرس کاری به ویژگی های شخصیتی و فردی حسابرسان بستگی دارد. حسابرسان شرکت های حسابرسی بین المللی و آنهایی که در نقش شریک بودند از متخصصان صنعت، استرس کاری بیشتری گزارش دادند. حسابرسان زمانیکه با شرکت های دولتی سر و کار دارند عکس العمل های شدید تری از خود نشان می دهند. پیشنهاد ما این است که شرکت های حسابرسی باید اهمیت بیشتری برای استرس کاری حسابرسان قائل شوند و تخصیص منابع حسابرسی آنها را برای اطمینان از کیفیت حسابرسی به روشنی توجیه کنند.

  1. مقدمه

استرس کاری را در این اقتصاد دانش محور میتوان “تب شغلی” در نظر گرفت (لو، ۲۰۰۶). با توجه به ساز و کار رقابتی بازار، متخصصان مختلف مانند وکلا، پزشکان و مدیران همه و همه با درجه ای از استرس کاری همانند حسابرسان مواجه هستند. در امریکا هیئت نظارت بر حسابداری شرکت های عام نگرانی خود را درباره کیفیت حسابرسی اعلام کرده است که ممکن است به دلیل بار کاری حسابرسان و یا فشار زمانی تحت شعاع قرار گیرد. حسابرسان چینی از فشار کاری فراگیر به دلیل محدودیت های زمانی، خطرهای بدهکاری و غیره رنج می برند. بیشترین میزان استرس کاری در فصل شلوغ یعنی ژانویه تا فوریه می باشد که میانگین برنامه کاری حسابرسان بیش از ۱۰ ساعت در روز می باشد. بنابراین منطقی است که از خود بپرسیم ۱) آیا فشار کاری فراگیر بر تصمیم گیری و کیفیت حسابرسی آنها تاثیر میگذارد؟ و این تاثیر گذاری چگونه است؟ و ۲) آیا پاسخ حسابرسان به فشار کاری، از نظریه منازعه پشتیانی می کند یا نظریه قرارداد؟

برخلاف حضور گسترده استرس کاری در کارهای حسابرسی، در مطالعات آکادمیک کمتر به آن پرداخته شده است. در دسترس نبودن نمونه های بزرگ و فقدان مداوم شواهد تجربی نشان میدهد که اکثر مطالعات بر اساس تحقیقات پرسشنامه ای و یا مطالعات آزمایشی می باشد و هنوز محققان به توافق عام با یکدیگر نرسیده اند (جونز و همکارانش، ۲۰۱۰؛ لیو و ژانگ، ۲۰۰۸). خوشبختانه ما به اطلاعات اعلام شده حسابرسان معتبر شرکت های چینی که توسط کمسیون تنظیم مقررات  اوراق بهادار چین (CSRC[1]) اعلام شده است، دستررسی داریم. در نتیجه در این مقاله به طرز تجربی به بررسی تاثیر استرس کاری فردی درمیان حسابرسان بر کیفیت حسابرسی و با استفاده از نمونه های بزرگ از شرکت های لیست شده و حسابرسان معتبر آنها در بازار بورس سهامداران A از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ می پردازیم، و در ادامه چهارچوب مدل کنترل شغل که توسط Karasek (1979) معرفی شده است، ارائه می دهیم. امیدواریم که تحقیقات ما به شفاف سازی مکانیزمی که در آن استرس کاری حسابرسان روی رفتار حسابرسی آنها تاثیر می گذارد کمک کند.

موضوعات اولیه این مقاله بدین شرح می باشد: ۱) برخلاف این حقیقت که استرس کاری حسابرسان در عمل برای ما آشنا می باشد، اما مطالعات آکادمیک کمتر به این موضوع پرداخته اند. این تحقیق به ما کمک می کند این خلا را با ارائه استدلال منطقی و شواهد تجربی در بازار بورس چینی پر کنیم. ۲) نتیجه ما که بیشتر سیستماتیک می باشد تا مبتنی بر ارزیابی وظایف شغلی (تنش زا)، از یک بررسی مفهومی بر گرفته شده است که وظایف شغلی و کنترل شغلی را با هم ترکیب کرده است و در عین حال وظایف خاص حسابرسی را مد نظر قرار داده است. ۳) غنی بودن مقاله ما ازین لحاظ می باشد که فشار و استرس کار حسابرسی را از دیدگاه روانشناسی بررسی کرده است و تفاوت های فردی را نیز مد نظر قرار داده است، در نتیجه به این موضوع رسیدیم که استرس کاری به طرز قابل توجهی از فردی به فردی دیگر متفاوت می باشد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد