مقاله ترجمه شده کاهش آستانه شنوایی صداهای خالص در افراد افسرده مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه

مشخصات محصول
قیمت:15000تومان
دسته بندی: ,

سال نشر: ۲۰۱۰

تعداد صفحه انگلیسی:  ۸

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۵  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول: R13

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  کاهش آستانه شنوایی صداهای خالص در افراد افسرده مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه

عنوان انگلیسی:

Pure-tone auditory thresholds are decreased in depressed people with post-traumatic stress disorder

چکیده فارسی:

تاریخچه: افسردگی با تغییر حسی و مخصوصا تغییرات شنوایی نظیر پتانسیل وابسته به رخداد شنوایی، الگوهای غیرهنجار از خوگیری شنوایی، افزایش فعالیت قشر اولیه و ثانویه شنوایی و آستانه بالاتر شنوایی دو جانبه همراه است. با این حال مطالعات اندکی در مورد بررسی سیستم شنوایی در افسردگی انجام شده است. هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی آستانه شنوایی در فرکانس های بالاتر نسبت به گذشته که در مورد بیماران مبتلا به اسفردگی بررسی شده بود، می باشد تا میزان تغییر در آستانه این افراد در مقایسه با گروه کنترل و اینکه تغییر صورت گرفته در چه فرکانسی است، مشخص شود.

روش: ۲۵ صدای خالص از فرکانس هایی از ۱۲۵ Hz تا ۸KHz برای سنجش نحوه رسانش هوایی و رسانش استخوانی (به ترتیب معادل AC و BC) آستانه شنوایی مورد استفاده قرار گرفت. ۱۳ بیمار مبتلا به افسردگی و اختلال استرس پس از سانحه از نظر سن، جنسیت و میزان تحصیلات و همچنین ۱۳ آزمودنی سالم همتاسازی شده و مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج: در این مطالعه معلوم شد آستانه شنوایی در افراد افسرده برای فرکانس هایی از ۲٫۷۵ Hz تا ۸KHz در BC و از ۰٫۵, ۰٫۷۵, ۰٫۸۷۵, ۲٫۰, ۸٫۰ KHz  در فرکانس های صدای خالص AC به نحو قابل ملاحظه ای ضعیف تر از گروه کنترل است.

محدودیت ها: با توجه به اینکه بیماران افسرده، به صورت همبودی مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه نیز بودند، باید این نکته بررسی میشد که آیا تغییر در شنوایی سنجی صدای خاصل صرفا مرتبط با افسردگی است.

نتیجه گیری : سنجش آستانه شنوایی صدای خاصل AC و BC باعث ارائه بینشی جدید و متفاوت نسبت به سبب شناسی و رشد افسردگی می شود.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد