مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده میزان پویایی قیمت گذاری آنلاین در خرده فروشی اینترنتی

مشخصات محصول
قیمت:13000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۱

تعداد صفحه انگلیسی:۱۰

تعداد صفحه ترجمه فارسی:     ۳۳    صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول:M293

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی مدیریت ترجمه شده میزان پویایی قیمت گذاری آنلاین در خرده فروشی اینترنتی: مطالعه موردی بازار DVD

عنوان انگلیسی:

Online pricing dynamics in Internet retailing: The case of the DVD market

چکیده فارسی:

رشد انفجاری خرده فروشی اینترنتی یک فرصت عالی برای جمع آوری قیمت های آنلاین در سطح انفرادی (به عنوان مثال، قروشگاه شخصی و / یا محصولات شخصی منحصر به فرد) در طول زمان و به منظور بررسی تکامل بازار اینترنت فراهم می کند. در این مقاله، ما نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل استاتیک موجود را تعمیم داده و دو مدل رگرسیون ضریب تصادفی را برای بررسی پویایی قیمت ها در بازار آنلاین DVD در ایالات متحده آمریکا توسعه می دهیم. بر اساس این مدل ها، فرضیه هایی را برای مقایسه میزان تغییر در سطح قیمت و در پراکندگی قیمت در هر دو شعب آنلاین و تجاری خرده فروشان چند کانالی در بازار DVD آزمایش می کنیم. نتایج به دست آمده، بر اساس تجزیه و تحلیل برگرفته از ۶۷۵۹ قیمت در بیش از یک دوره ۱۲ ماهه، نشان می دهد که خرده فروشان چند کانالی به طور موثر خود را از شرکتهای اینترنتی خالص در ابعاد غیرقیمتی متمایز ساخته اند به طوری که آنها قیمت های بالاتری داشته و در طول مدت زمان مطالعه تفاوت سطح قیمت ها را حفظ کرده اند. تمایل به رقابت قیمت سر به سر با شرکتهای خالص، شدید تر است. همچنین این نتایج نشان می دهد که در حال حاضر نشانه ای از بلوغ بازار آنلاین DVDدر ایالات متحده وجود دارد.

کلید واژه ها: ناهمگنی مقطعی، Dotcom، شعبه آنلاین خرده فروش چند کانالی، پراکندگی قیمت ها سطوح قیمت ها

۱– مقدمه

اگر چه در سال های اولیه خرده فروشی اینترنتی، به طور گسترده ای پیش بینی شده بود که بازاریابی آنلاین، منجر به اصطکاک در تجارت الکترونیک می گردد (Alba و همکاران ۱۹۹۷، Bakos 1997)، تعداد قابل توجهی از مطالعات اخیر، نشان داده اند که این مساله غالبا درست نیست (به عنوان مثال، نگاه کنید به Lal و Sarvary 1999، Brynjolfsson و Smith 2000، Pan همکاران ۲۰۰۴). این مطالعه نقطه تمرکز تحقیقات را تغییر می دهد و با بررسی رفتار قیمت گذاری در نظر دارد، درک بهتری از چگونگی رقابت انواع مختلف خرده فروشان با یکدیگر در بازارهای آنلاین به دست آورد.

موضوع قیمت گذاری آنلاین از اهمیت ویژه ای در تحقیقات بازاریابی آنلاین برخوردار است. به دلیل این که شرکتهای اینترنتی خالص تمایل دارند تا خود را از انواع دیگر خرده فروشان از طریق انعطاف پذیری در قیمت گذاری محصولات خود متمایز سازند. علاوه بر این، رقابت میان شرکتهای اینترنتی نیز تمایل به ابعاد قیمت دارد. چنین رقابتی منجر به پراکندگی قیمت قابل توجهی در بازار اینترنت می گردد. بنابراین برای محققان بسیار مهم است که ویژگی های رفتار قیمت گذاری آنلاین و چگونگی تکامل آن را در طول زمان درک کنند. نتایج به دست آمده در مورد این موضوع همچنین دارای پیامدهای مهم مدیریتی است.

بسیاری از مطالعات تجربی اولیه، یک تجزیه و تحلیل استاتیک انجام می دهند که در آن رقابت قیمت در سطوح قیمت و پراکندگی قیمت اندازه گیری می گردد. از چشم انداز تحقیقات بازاریابی، هر دو مورد سطوح قیمت و پراکندگی قیمت خلاصه ای از توزیع قیمت در بازار هستند که منعکس کننده چگونگی تعامل فروشندگان با یکدیگر می باشند. در این مطالعات تجربی، سطوح قیمت و پراکندگی قیمت بین آجر و ملات (سنتی) و خرده فروشان آنلاین (Bailey 1998، Brynjolfsson و Smith 2000، Erevelles و همکاران ۲۰۰۱، Clay و همکاران ۲۰۰۲) مقایسه می گردد. مطالعات دیگری نیز بر روی مقایسه کانال های مختلف خرده فروشی متمرکز شده است. آنها با خرده فروشان اینترنتی خالص (از این پس شرکتهای اینترنتی) و شعب آنلاین خرده فروشان چند کانالی (از این پس چند کانالی) (Tang و Zing 2001) ؛ و یا فروشندگان سنتی، شرکتهای اینترنتی و خرده فروشان چند کانالی (Ancarani و shankar 2004) مورد مقایسه قرار میگیرند. این مطالعات منجر به برخی یافته های جالب توجه شده است که نشان می دهد تفاوت های قابل توجهی در رفتار قیمت گذاری در میان کانال های خرده فروشی متفاوت وجود دارد.

همچنین این شناخته شده است که قرار داشتن در چه مرحله ای از توسعه خرده فروشی اینترنتی، تاثیر قابل توجهی بر رفتار قیمت گذاری فروشندگان دارد. به عنوان مثال، در مراحل اولیه، خرده فروشان آنلاین محصولات را در سطح بالاتری از خرده فروشان سنتی (Bailey 1998، Erevelles و همکاران ۲۰۰۱) قیمت گذاری می کنند. همانطور که بازارهای اینترنتی در سالهای اولیه این قرن رشد کردند، خرده فروشان آنلاین قیمت های خود را در حد قابل ملاحظه ای کاهش دادند. در طول دوره گذار ترکیبی از یافته ها، که برخی از آنها در تضاد با یکدیگر بودند وجود داشت. به عنوان مثال، Clay و همکاران (۲۰۰۲)، هیچ تفاوت قابل توجهی در قیمت بین خرده فروشان سنتی و خرده فروشان آنلاین پیدا نکردند، در حالی که Brynjolfsson و Smith (2000) قیمت سی دی و کتاب را مقایسه کردند و نشان دادند که خرده فروشان آنلاین سطح قیمت پایین تری از خرده فروشان سنتی ارائه کرده اند. نتایج متناقضی در مورد پراکندگی قیمت نیز وجود داشت. برای بررسی جامع تر Pan و همکاران (۲۰۰۴) را ببینید.

بازار اینترنت در حال حاضر بالغ تر شده است. در نتیجه موضوع مورد علاقه برای بررسی این است که کدام یک از یافته های قبلی در مورد خرده فروشی اینترنتی می تواند به بازارهای آنلاین کنونی تعمیم داده شود. علاوه بر این، از آنجا که اکثریت تحقیقات موجود در زمان ثابتی انجام شده است، موضوع مورد علاقه دیگر برای بررسی این است که کدام یک از یافته ها در این تجزیه و تحلیل های استاتیک را می توان به مدت زمان طولانی تعمیم داد بگونه ای که تکامل قیمت های آنلاین در طول زمان بتواند مورد بررسی قرار گیرد.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد