مقاله انگلیسی ترجمه شده مدیریت دانش در عصر پردازش ابری و وب ۲٫۰: تجربه قدرت نوآوری های برانداز

مشخصات محصول
قیمت:8000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۱ صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول:M344

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده مدیریت دانش در عصر پردازش ابری و وب ۲٫۰: تجربه قدرت نوآوری های برانداز

عنوان انگلیسی:

Knowledge management in the age of cloud computing and Web 2.0: Experiencing the power of disruptive innovations

چکیده فارسی:

انواع مختلف سازمان ها، در جهان به طور فزاینده ای پویا زندگی می کنند. بخش عمده ای از این پویایی از تحولات و نوآوری در فن آوری، به ویژه فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ایجاد می شود. بعضی از سازمان ها از امتیازات این پویایی استفاده می کنند و محصولات و مدل های جدید کسب و کار ایجاد می کنند و پیشرفت می کنند. دیگران آن را نادیده می گیرند و یا زمان طولانی در تلاش برای انطباق با آن هستند و، اغلب با عواقب منفی آن مواجه می شوند. برخی از این نوآوری ها، با استفاده از اصطلاحات کریستنسن، طبیعت «برانداز» دارند از قبیل تلفن، وب و به تازگی پردازش ابری. این مقاله به بررسی پدیده نوآوری پردازش ابری و وب ۲٫۰ می­پردازد و به طور خاص تاثیر آنها را بر دانش سازمانی بررسی می کند.

کلمات کلیدی: شبکه های اجتماعی مدیریت دانش (KM)، وب ۲٫۰ پردازش ابری، نوآوری برانداز.

  1. ۱. مقدمه

استفاده بیشتر از دانش همواره جام مقدس سازمان است. برخی از این سازمان ها روش های خود را برای رسیدن به این هدف طراحی میکنند و بعضی دیگر به منظور استفاده از پیشرفت های تکنولوژیکی در فناوری اطلاعات (IT)به کارشناسانی که دارای ابزار (اغلب تکنولوژیکی) هستند متوسل میشوند. گزینه دوم اغلب نیازمند تعهدات زیادی است و معمولا توسط سازمان های بزرگ که دارای ابزارهای اقتصادی برای سازگاری با پیامدهای منابع خود هستند به کار گرفته می¬شود. از این رو، بسیاری از سیستمهای مدیریت دانش سازمانی فعلی (KMS) اغلب برای سازمان های بزرگ توسعه داده شدند که استطاعت خرید آنها و مقابله توانایی تعمیر و نگهداری و عملیات خود را دارند. میزان تلاش مورد نیاز برای انجام فعالیت های هسته ای KMS، مانند طراحی طبقه بندی، طبقه بندی اطلاعات، و نظارت بر عملکرد، با توجه به نظر Nunes، Annansingh، Eaglestone و Wakefield (2006) میباشد که اغلب نامتناسب با ظرفیت منابع بیشتر شرکت های کوچک و متوسط (SME) است. علاوه بر این، نمونه KMS تاکید بر گردش کار از پیش تعیین شده و روشهای “جریان اطلاعات” نامنعطف که منعکس کننده فلسفه اقدامات کاری در شرکت های بزرگ است، دارد. در مقابل، اغلب SME ها بر ارتباطات رسمی فرد به فرد و فعالیتهای فرد محور برای KM تکیه می کنند که اغلب در روشهای موقتی و غیر استاندارد رخ میدهد. این دیدگاه بیشتر توسطReichental (2011) انعکاس یافته که او نیز یک بعد رفتاری به چالش های سازمانی KMS می افزاید. او استدلال می کند که سازماندهی اطلاعات به شیوه درست، قابل جستجو کردن اطلاعات، و سپس ارائه آن به طوری که مرتبط ترین پاسخ ها در بالاترین نتایج جستجو قرار داده شود (به عنوان یک مورد با موتورهای جستجوی عمومی) به طور قابل توجهی دشوار است. با توجه به نظر این نویسنده، سیستم های داخلی، چنین اطلاعاتی معادل و سازمانی که به سختی نمونه ای از ساختار بکر است را ندارد. در حالی که محتوای بدون ساختار پادشاه وب سایت عمومی است، اغلب برای یک بنگاه زهر است. این سیستم همچنین می تواند برای پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربران نهایی و مدیران شرکت های بزرگ انعطاف ناپذیر باشد.

این وضعیت نیز زمانی که کارکنان با اثربخشی و تلاش مورد نیاز برای استفاده از KMS دلسرد شدند و ممکن است به عادات قدیمی مانند درخواست همکاران و بداهه کاری در فقدان راهنما (در نتیجه تکرار اشتباهات یا از دست رفتن بهترین الگوها) متوسل شده اند،ترکیب شود. در چنین شرایطی، سیستم اغلب با شکست مواجه میشود در پذیرش – و یا در بهترین حالت توسط بخش کوچکی از سازمان مورد استفاده قرار می گیرد – و هیچ مقدار از عملیات احیاء برای برگرداندن آن به زندگی دوباره کافی نخواهد بود. این دیدگاه بیشتر توسط کاپلان (۲۰۱۰) به اشتراک گذاشته شده است که او نیز اضافه می کند که بسیاری از سازمان ها متوجه شدند که یا کارکنان خود را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات به منظور محافظت از شغل خود آماده نکرده اند و یا برای پمپاژکردن اطلاعات به چنین سیستمی بیش از حد شلوغ است.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد