مقاله انگلیسی ترجمه شده شبیه سازی مبتنی بر برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) به عنوان یک محیط آموزشی برای کسب و کار بنگاه های کوچک و متوسط (SME)

مشخصات محصول
قیمت:15000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه انگلیسی:۱۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۲ صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول:M339

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده شبیه سازی مبتنی بر برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)  به عنوان یک محیط آموزشی برای کسب و کار بنگاه های کوچک و متوسط (SME)

عنوان انگلیسی:

ERP-based simulation as a learning environment for SME business

چکیده فارسی:

از زمانی که آموزش دانشگاه ها به طور عمده بر ایجاد شرکت های بزرگ و بر اورده کردن نیاز های آنها متمرکز شده، بنگاه های کوچک و یا متوسط با فقدان نیروی کار و مدیران خبره و ورزیده روبرو شده اند. مهارت های مکمل که نیاز اساسی کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME ها) است و در نگرش ها، متدها و محیط های گوناگونی میتواند مورد استفاده باشد دارای سودی بسیار اندک است. برای مثال: سیستم برنامه ریزی شرکت مبدا، بازی های شبیه سازی شده بازرگانی و مدل های علمی شرکتی همه از مهارت های علمی و اموزش های مکمل که SME ها به طور مجزا نیازمند آن است حمایت می‌کند. اما هنوز هم اینگونه محیط های آموزشی غامض و گیج کننده است. چرا که افراد با دیدی کوته فکرانه به پدیده های تجاری می نگرند. در این مقاله ما به معرفی یک محیط آموزشی که از ادغام ۳ محیط که مکمل یکدیگرند و اجازه یادگیری روزانه مدیریت را به SME هامی دهد پرداخته ایم. در این مسیر کارمندان اینده با ورود به بازار کار ورزیده واماده مشارکت با تجارت SME ها می شوند.

کلمات کلیدی: آموزش کسب و کار، شبیه سازی کسب و کار، محیط آموزشی، ERP، SME

  1. ۱. مقدمه

شرکت های متوسط و کوچک SME ها از بیشترین میزان کارفرما و شرکت کننده در اقتصاد بازار برخوردار است. (کمیسیون اروپا، ۲۰۱۰; مک گیبون و موترا۲۰۰۹) تجارت های کوچک همواره با اختراع و تغییر و تحول همراه است. (کلی، بوسما، آمورس، ۲۰۱۰) تحت این شرایط بخش SME ها به طور قطع در اینده موفقیت های بی شمار را برای اقتصاد اروپا به بار می اورد. (کمیسیون جامعه اروپا، ۲۰۰۸; رجوع شود به رابرستین، ۲۰۰۳) این موفقیت در چین نیز دیده شده و رشد فوق العاده ای را از طریق SME ها به دست اورده است. (لی، زانگو ماتلی، ۲۰۰۳)

بسط و توسعه بخش SME ها نیازمند مدیریت لایق و شایسته است. مدیران اینده و کارکنانSME نیازمند داشتن (مهارتهای از قبیل: نوسنجی، عام که به طور تصاعدی به بازار کار بها دهد، مهارت حل مشکل، مهارت تحلیلی، مدیریت فردی و مهارت ارتباطات، توانای کار دسته جمعی و تیمی، مهارت های زبان شناختی و صلاحیت دیجیتال) می باشد.

مدرسان رشته مدیریت در برنامه تحصیلی مدرسه بازرگانی به نیاز های که باعث یکپارچگی فعالیت متقابل میشنود توجه دارند. (کریتندن و ویلسون، ۲۰۰۶;سیتامراجو۲۰۰۷،) اما هنوز این بحث بر سر زبان هاست که مراکز تحصیلی عالی رتبه فارغالتحصیلان خود را به مهارت های کافی که شرکت ها علی الخصوص SME ها از مدیران خود می خواهند مجهز نمی کنند. (هلدن، جامسون و والمسی، ۲۰۰۷;مارتین و چاپمن، ۲۰۰۶)

براساس گفته های گرابینگر و دانلب (۱۹۹۵) ، یادگیری موثر و عمیق مستلزم داشتن اطلاعات وسیع با محتوای بسیار است که مشکلات پیچیده و نحوه سخنرانی یادگیرنده را رفع کند، آنان همچنین بر این باورند که انتقال یادگیری میان مردم چندان اسان نیست. در عوض، انتقال یادگیری زمانی به وقوع می پیوندد که اولاانتقال در موقعیت پیچیده و گرانبها باشد و ثانیا فراگیران نقش فعالی را در ایجاد ادراک جدید داشته باشند. این نوع فراگیری یک پروسه مشارکتی است که در آن هر فرد احتیاجات و تجربیات خود را به اشتراک می گذارد. بنابراین مهارت ها و علوم از مفاهیم واقعی به دست می آید جایی کهیادگیرنده، تمرین می‌کند و انتظار می رود از آن شرایط درس بگیرد.

محیط آموزشی امیخته ای است از محیط فیزیکی، شرایط روحی و احساسی، برتری اجتماعی و فرهنگی که بر دانش‌آموزان یک موسسه آموزشی تاثیر می گذارد. (هیمسترا، ۱۹۹۱) گرابرانگیر و دانلوب (۱۹۹۵) تعریفی از (محیط غنی برای یادگیری فعال) دارند و آن این است که محیط غنی یک سیستم آموزشی مفهومی است که مطالعات و کنکاش ها را درزمینه های صحیح و قابل اعتماد بسط و گسترش می دهدو به ترویج فضای علمی در جامعه یادگیری می پردازد. چنین اماکنی از فعالیت های آموزشی پویا و رشتههای گوناگون و مرتبط برای ارتقا سطح تفکر افراد برای آنجام وظایف و نقش خود در دنیای واقعی نیز استفاده می کنند.

در این مقاله، ما به معرفی یک محیط آموزشی می پردازیم که از فراگیری مهارت های کاربردی مدیریت که لازمه SME ها است حمایت می‌کند. این مهارت ها بر پایه تیوری یادگیری تجربی است، تئوری که می پندارد علم نمی تواند از معلم به دانش آموز منتقل شود اما در عوض یادگیری پروسه اجتماعی پویا و محرکی است اجتماعی که در آن دانش اموختگان علم و معنا را از طریق تعبییر و تجربه هایشان از دنیا و تعاملشان با دیگر انسآنها خلق می کنند. یادگیری تجربی از سوی دیگر اموختن را پروسه ای مدور و پیوسته می داند که ۴ مرحله دارد: ۱) تجربه منسجم. ۲) مشاهده و انعکاس تجربه. ۳) شکل دادن به مفاهیم انتزاعی و کلیت بخشیدن از طریق مشاهدات. ۴) آزمایش و ایجاد فرضیات جدید. (کلب، ۱۹۸۴)

در اموزش بازرگانی از محیط های یادگیری بسیار برای اماده سازی مهارت هایممارستیواز سیستم های برنامه ریزی شرکت مبداء (RPE) به طور گسترده برای پشتیبانی از یادگیری تجربی استفاده می شود. (دیویس و کومو، ۲۰۰۴ و هاین و آندرا، ۲۰۰۶; جنسن و فینک، مولر، ریچاردسون، کرامرگارد، ۲۰۰۵; جانسون، لورنس، مورگان، عزمان، ۲۰۰۴; تارگفسکی و تارن، ۲۰۰۶) . بازی های شبیه سازی شده بازرگانی، هم در اتصال با سیستم های ERPو هم محیط های آموزشی منفصل به کار می رود. (فاریا، هاتکینسون، ولینگتن و گلد، ۲۰۰۹) . همچنین یک محیط یادگیری تجربی دیگرمانند یک مدل آزمایشیمهارت های کارافرینی را در یک شبکه تجاری درست جایی که دانش‌آموزان یک شرکت شبیه سازی شده، SME را دنبال می کنند ارزیابی می شود. (کالیو، جرلاندر و کولان، ۲۰۰۶) . در این مقاله پیشنهاد میشود که این ۳ محیط آموزشی با یکدیگر ادغام شوند تا از توسعه مهارت های کاربردی که پیش نیاز مدیریت فرایند های تجاری SME است حمایت به عمل اید.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد