مقاله ترجمه شده : حفره های سیاه در حسابداری

مشخصات محصول
قیمت:13000تومان
دسته بندی:

سال نشر: —-

تعداد صفحه انگلیسی:  ۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۰  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: H370

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  حفره های سیاه در حسابداری

عنوان انگلیسی:

Black Holes In Accounting

بخشی از ترجمه

حفره های سیاه در سازمان ها را می توان این گونه تعریف نمود : حوزه ای از سازمان که در آنجا  یکسری فعالیت های نامطلوب بدون اطلاع مدیریت رخ می دهند یا فعالیت های مطلوب به اندازه کافی وجود ندارد، که هر دو مورد باعث تخریب سازمان ها می شوند .

تعریف بالا حاوی سه مشخصه مهم می باشد :

۱ – سازمان باید در حال نابودی باشد

۲- در این حوزه بایستی فعالیت های نامطلوب به صورت گسترده انجام شود یا فعالیت های مطلوب به اندازه کافی انجام نشود و صرفا یک رخداد تصادفی نباشد .

۳- مدیریت بایستی در مورد علت اصلی نابودی سازمان آگاهی نداشته باشد .

سازمان باید در حال نابودی باشد. سود های ناخالص ناچیز ، کمبود های نقدینگی ، کم شدن فروش ها ، زیاد شدن هزینه ها از جمله مثال های نوعی هستند که هر کسی می تواند در سازمان ها مشاهده نماید.

حوزه مشترک برای شکل گیری تمامی حفره های سیاه در عملکرد گزارش دهی می باشد . نظر به این که حسابداری به شدت به سمت گزارش دهی تمایل دارد ، در آنجا چندین فرصت عالی برای حفره های سیاه برای شکل گیری وجود دارند . برای مثال ، اگر سود های ناخالص گزارش شده به مدیریت از داده های نادرست باشند ، پس سود های ناخالص گزارش شده چه ارزشی خواهند داشت ؟

در آنجا بایستی یک نوع فعالیت نامطوب یا فقدان فعالیت مطلوب به اندازه کافی وجود داشته باشد و صرفا رخداد تصادفی نباشد . برای نابودی فعالیت های اساسی سازمان به گونه ای که  تاثیر منفی بر عملکرد سازمان داشته باشد ، فعالیت های مخرب باید به صورت گسترده رخ دهند . صدور چک حق کمیسیون دلال به صورت نادرست در یک ماه،  یک آیتم خلق حفره سیاه نیست . از اینرو ، صدرو چک های حق کمیسیون دلال به صورت نادرست برای ۲۲ دلال در ماه برای هفت ماه متوالی می تواند حفره سیاه باشد . به طور مشابه اعمال تخفیف غلط برای فاکتور مشتری باعث ایجاد حفره های سیاه نمی شود ؛ از اینرو اعمال تخفیف غلط برای ۳۰۰ فاکتور مشتری می تواند حفره سیاه باشد .

بعلاوه ، دامنه وسیعی از آیتم های خلق کننده حفره سیاه که نقش موثری دارند بر احتمال شکل گیری حفره های سیاه تاثیر داشته اند . احتمال شکل گیری حفره سیاه زمانی افزایش می یابد که تعداد بیشتری از فعالیت های اساسی سازمان به صورت نادرست انجام شوند . مدیریت بایستی در مورد علل ریشه ای نابودی سازمان اطلاع نداشته باشد . این چیزی است که حفره های سیاه را خطرناک تر می کند و به همین دلیل شرکت ها اغلب دلایل واقعی ورشکست شدنشان را نمی دانند.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد