مقاله ترجمه شده : یک استراتژی زیست محیطی  برای توسعه پایدار شهر

مشخصات محصول
قیمت:12000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:  ۶

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۷ صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول: M651

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  یک استراتژی زیست محیطی  برای توسعه پایدار شهر

عنوان انگلیسی:

Ecological Strategy of City Sustainable Development

چکیده فارسی:

شهر از ناپایداری ذاتی برخوردار است ، بنابراین، اجرای استراتژی توسعه اکو شهر که موثرترین روش برای دستیابی به توسعه پایدار شهری است، لازم و ضروری است. هسته اصلی  توسعه اکو شهر  دستیابی به  تعادل زیستی و پایداری تعاملات و بازخوردهای بین ابعاد اجتماعی-اقتصادی و بوم شناختی  است. از دیدگاه سیاست و مدیریت ، توسعه و ساخت و ساز بومی شهر متمرکز بر برنامه ریزی و توسعه اکو شهر ، ساخت و ساز شهری با الگوی صرفه جویی، پالایش و مدیریت موثر پسماند های شهری و حسابداری و ارزیابی رد پای بوم شناختی شهری است.

مقدمه:

پیدایش و توسعه شهرهای مدرن زندگی و تولید مردم را راحت تر ساخته است . در عین حال ، با افزایش شدید عوامل شهری  و گسترش اندازه شهر ها مشکلات ترافیکی ، امنیتی و محیطی هم درحال رشد هستند. با توسعه روز افزون شهر مشکلات محیطی هم روز به روز جدی تر می شوند ، که نه  تنها بر توسعه پایدار شهر تاثیر می گذارد بلکه از همه مهمتر  سلامت ساکنان شهر  را به خطر می اندازد.

در واقع شهر یک موجودیت اجتماعی- اقتصادی با تراکم بالایی از تولید است و متشکل از تلفیق متقابل محیط طبیعی ، مصنوعی با محیط اجتماعی-اقتصادی است. این نشان می دهد که  بقا و توسعه شهر وابسته به مصرف مقدار زیادی از مواد و منابع طبیعی است. ضمنا، در این فرآیند ، پسماند های زیادی تولید خواهد شد، که اثر مخربی بر محیط زیست  می گذارد، و در نهایت منجر به توسعه ناپایدار شهر می شود. چگونه این مشکلات حل می شوند؟ موثرترین روش برای تغییر الگوی توسعه شهری سنتی ، و اجرای استراتژی توسعه اکو شهر ، دستیابی به توسعه پایدار شهر است.

Abstract

The city has inherent unsustainability, so the development strategies of eco-city must be implemented, and it is the most effective way to achieve sustainable development of city. The core of eco-city development is to realize organic balance and sustainability of interactions and feedbacks between the socio-economic and the ecological dimensions. In view of policy and management, the policy focus of ecological urban construction and development is on the planning and development of the eco-city, the saving-typed urban construction, the effective treatment and management of urban wastes and the assessment and accounting of urban ecological footprint.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد