مقاله انگلیسی ترجمه شده اخلاق و مالیات مقایسه میان کشوری شرکت های انگلیسی و ترکیه ای

مشخصات محصول
قیمت:15000تومان
دسته بندی: ,

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه انگلیسی:۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۶ صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول:M300

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده اخلاق و مالیات مقایسه میان کشوری شرکت های انگلیسی و ترکیه ای

عنوان انگلیسی:

Ethics and taxation: A cross-national comparison of UK and Turkish firms

چکیده فارسی:

این مقاله به دنبال یافتن پاسخ هایی به مسایل مالیاتی مربوط به اخلاق در مواجهه با شرکتها است، زمینه ای که در آن تحقیقات کمی از قبل وجود داشته است. همانطور که برداشت ها ممکن است با پاسخ به سیستم ها و قوانین و مقررات مختلف حقوقی تعیین شوند، ما پاسخ ها را با یک سری از سوالات اخلاقی مطرح شده برای هر دو گروه شاغلین مالیاتی بررسی می کنیم، یک گروه شاغل در شرکت های انگلستان و گروه دیگر شاغل در شرکت های ترکیه ای. این امر هم امکان بررسی پاسخ ها را در هر کشور و هم مقایسه ی میان کشوری از اخلاق و مالیات فراهم می آورد. اگرچه مشابهتی از درک اهمیت تعداد مسایل مالیاتی وابسته به اصول اخلاقی میان کشوری (ملیتی) ترکیه ای و انگلیسی وجود دارد، اما به لحاظ آماری چند تفاوت معنادار نیز بین دو گروه وجود دارد. این مقاله، سهمی قابل توجه در پیشینه تحقیق از طریق بدست آوردن و تحلیل کردن داده ها از متخصصان مالیاتی در انگلیس و ترکیه به وجود می اورد تا یک مطالعه میان کشوری از طرز کار و اصول اخلاقی مالیات بر شرکت های سهامی فراهم آورد. این مقاله از این لحاظ بدیع است که هیچ کدام از مطالعات قبلی، مطالعات میان کشوری را که مسایل مالیاتی مربوط به شرکت ها را مورد بررسی قرار داده باشند، گزارش نکرده اند.

کلید واژه ها: مقایسه میان کشوری، اخلاق، مالیات، ترکیه، انگلستان

۱٫مقدمه

مسایل اخلاقی مربوط به تصمیم گیری های مالیات بر شرکت سهامی در پیشینه تحقیق تجارت و مدیریت تحت مطالعه قرار گرفته است. این امر شگفت انگیز است چرا که معضلات اخلاقی درگیر در مسایل مالیاتی که مخصوصا چند وقت پیش بوسیله ی اعضای موسسه ی امریکایی Certified Public Accountants با ارائه ی سخت ترین مسئله برای آن ها تعیین شده بودند. اخیرا رسوایی های Profile بالایی مثل مورد مالیات shelter fraud KPMG وجود داشته که مشکلات ناشی از تفاوت ها در قضاوت اخلاقی بین تصمیم گیرندگان شرکت را پررنگ کرده است. با این حال، مطالعاتی که به بررسی سیستماتیک فرآیندهای تصمیم گیری مالیاتی پرداخته اند بسیار نادر هستند و تا انجایی که دانش ما اجازه می دهد، هیچ مطالعات قبلی که چنین مسایلی را از یک چشم انداز میان کشوری بررسی کرده باشند وجود ندارد. هدف این مقاله مشارکت از طریق بررسی مسایل مربوط به اصول اخلاقی در برخورد با شرکت ها در دو زمینه ی ملی مختلف است. این مطالعه پاسخ ها به یک سری از سوالات مربوط به مالیات مطرح شده برای یک نمونه از پاسخ دهندگان شرکت های بزرگ انگلستان و ترکی را بررسی می کند. این دو کشور به این دلیل انتخاب شدند که آن ها نمونه های خوبی از موسسات و چارچوب های حقوقی و تجاری فراهم می اورند که در مراحل مختلف توسعه هستند، با انگلستان که یک اقتصاد بازاری بالغ و ترکیه که یک اقتصاد بازاری نوظهور است. علاوه بر این، سیستم های هر کشور به خوبی برای نویسندگان شناخته شده هستند. این مطالعه به منظور تسهیل یک بررسی از پاسخ هایی درون هر کشور به کار می رود اما مهم تر از همه اینکه اجازه ی یک مقایسه ی بین ملی از اخلاق و مالیات را می دهد و سهم قابل توجهی در ارائه اطلاعات میان کشوری در مورد مسایل مالیاتی شرکت دارد.

فرآیند ها و روش هایی برای تعیین بدهی های مالیاتی یک شرکت بوسیله ی قانون تحمیل شده است. جایی که مالیات دهندگان (شرکت ها یا غیره) مایل به پرداختی کمتر از نیازهای یک دولت هستند، تضادی بوجود می اورد، تا وقتی که به رسمیت شناخته شود، بین حق شهروندان برای اموال خود (از جمله کالاها و پول) که در مقابل حق دولت می جنگند تا به حق مالکیت اجازه دهد و/یا آن اموال را از شکل مالیات خارج کند. این تضاد خودش را به عنوان فرار از پرداخت مالیات، که غیرقانونی است یا اجتناب از پرداخت مالیات که قانونی است، اشکار می کند. اگرچه اجتناب از پرداخت مالیات قانونی است، اغلب آن غیراخلاقی در نظر گرفته می شود، به عنوان مثال، بوسیله ی مقامات درامدی انگلستان و چیزی است که اغلب شرکت ها (مخصوصا شرکت های چندملیتی (MNEs) به ان متهم می شوند. با فرض اینکه فرار از پرداخت مالیات غیرقانونی است، این مقاله روی قسمت اجتناب از پرداخت مالیات تمرکز می کند که در ان هیچ اطمینان قانونی برای تعیین جایی که خطی است بین انچه قابل قبول هست یا نیست، وجود ندارد.

با توجه به مالیات بر شرکت سهامی، یک مسئله خاصی که نقد قابل توجهی را به خود جلب می کند، اجتناب از پرداخت مالیات غیرقابل قبول است. این یک اصطلاح است که مقامات مالیاتی مخصوصا برای استفاده از طرح ویژه توسعه یافته به کار می برند، اغلب aggressive نسبت به ماهیت، که هر دو کلمه ی قانون فراتر از نیتش یا دستکاری حوادث/حقایق را بسط می دهد به طوریکه قانون اعمال می شود (به روشی که در نظر گرفته نشده) تا به طور مصنوعی حقایق، حوادث یا شرایط را بوجود اورد. اشاره ی ضمنی در استفاده از کلمه ” غیرقابل قبول” این ایده که چنین فعالیت اجتناب از پرداخت مالیاتی، غیراخلاقی است را ترکیب می کند همانطور که درامد مالیاتی کل را برای دولت و درنتیجه بودجه در دسترس برای مخارج اهداف اجتماعی را کاهش می دهد. اگرچه اجتناب از پرداخت مالیات یک فعالیت قانونی باقی مانده است، به علت ارتباط با رفتار غیرقابل قبول، آن بوسیله ی انجمنی که مسلما در بخش مقامات مالیاتی عمدی است، آلوده شده است.

این وضعیت پیچیده تر می شود چون اغلب دیدگاه ها در مورد انچه که اجتناب از پرداخت مالیات را تشکیل می دهد، متفاوت هستند، و چنین دیدگاه هایی ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند. معنی “اجتناب غیرقابل قبول” یک موضوع مورد بحث و بررسی باقی مانده است. یک دیدگاه اینست که هر تصمیمی ” از یک قضاوت شخصی نشات می گیرد. ایده ی یک شخص در مورد برنامه ریزی مالیات قابل قبول، بدون شک ایده ی فرد دیگری در مورد فعالیت اقتصادی خرابکارانه است. دیگران فکر می کنند که هرگز هیچ مشکلی اینجا وجود نداشته است و اینکه” اجتناب از پرداخت مالیات یک نابهنجاری مفهومی در ذهن کسانی که حس اخلاق بوسیله ی شیوه های مالیاتی موثر مطمئن نقض شده است” اتفاق می افتد ” که در ان قصد قانونگذاری و سیاست نتیجه ای نداده و قادر به پیش بینی و دستیابی به معامله ی مطرح شده نمی باشد”.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد