مقاله انگلیسی حسابرسی ترجمه شده: ۱۰ قانون حسابرسی

مشخصات محصول
قیمت:15000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۰۸

تعداد صفحه انگلیسی

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۷ صفحه فایل WORD

(دانلود رایگان مقاله انگلیسی) 

کد محصول: h131

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی حسابرسی ترجمه شده: ۱۰ قانون حسابرسی

عنوان انگلیسی:

۱۰ auditing

چکیده فارسی:

کاری کنید که حسابرسی‌شوندگان خود را بخشی از تیم حسابرسی احساس کنند.

ü    ارتباطی موثر برقرار کنید، یک استراتژی برای رسیدگی و بازبینی داشته باشید و به دنبال مشکلات بی‌اهمیت نباشید.

از یافته‌هایی که تاثیری روی عملکرد سیستم نمی‌گذارند، اجتناب کرده و بجای آن با شناسایی آثار واقعی یافته‌ها، در صورت امکان بر حسب واحد پولی، از پشتیبانی مدیریت برخوردار شوید

قانون ۱: کاری کنید که رسیدگی‌شونده خود را به عنوان یکی از اعضای تیم حسابرسی احساس کنند. به جای اینکه اینطور شروع کنید و بگویید که “نگران نباشید. ما برای حسابرسی شما نیامده‌ایم، بلکه برای حسابرسی سیستم اینجا هستیم”، می‌توانید از چنین جمله‌هایی استفاده کنید:

“ما در حال انجام ارزیابی فرایند … هستیم. تلاش می‌کنیم تا هرگونه ضعف در فرایند و فرصت‌های بهبود آن را شناسایی کنیم. برای انجام این کار نیز، به کمک شما نیاز داریم. از شما تقاضا داریم این فرایندها را بدقت برای ما تشریح کرده و توضیح دهید که چگونه کار می‌کند. همچنین ممکن است برای یافتن پاسخ برخی سوالات و یا دیدن برخی از ثبت‌های موجود، به شما نیاز داشته باشیم. اگر مشکلی هست یا اینکه فرصت‌هایی وجود دارد که شما احساس می‌کنید موجب بهبود فرایند می‌شود، مایلیم در مورد آنها نیز بیشتر بدانیم. اگر هرگونه سؤالی دارید، لطفا با خیال راحت آنها را بپرسید. بسیار خوب؟”

این شیوه آغاز کردن یک گفتگو، بسیار صادقانه و صمیمی به نظر می‌رسد و واقعا نقش رسیدگی‌شونده را نشان می‌دهد. همچنین آنها را به اعضای تیم حسابرسی تبدیل می‌کند، همچنانکه واقعا از اعضای تیم حسابرسی هستند.

به کاربرد عبارت “فرایند” توجه کنید. با استفاده از واژه‌های “شما” و “_تان” و گفتن چیزی مانند “ما برای بررسی فرایندهایتان آمده‌ایم”، بصورت ضمنی به آنها می‌فهمانیم که اگر مشکلی وجود داشته باشد، مشکلِ آنها خواهد بود؛ به همین خاطر، آنها را بلافاصله در موضع دفاعی قرار می‌دهیم. بنابراین باید از بکار بردن واژه‌های “شما” و “_تان” در طول گفتگوهای حسابرسی اجتناب شود.

به استفاده از کلمه “ارزیابی” به جای کلمه “حسابرسی” نیز توجه کنید. کلمه “حسابرسی” مانند کلمه “سرپیچی”، به خودی خود، برخی از افراد را عصبی می‌کند. به همین خاطر، هنگام استفاده از این کلمات و همچنین عبارت “نقاط ضعف” به این موضوع توجه داشته باشید.

استفاده از این قاعده باید باعث شود که رسیدگی‌شونده نه تنها به کمک برای انجام حسابرسی مایل باشد، بلکه برای انجام آن احساس شور و اشتیاق نماید.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد