مقاله ترجمه شده :  تأثیر کیفیت هیئت مدیره و کمیته ارتقاء در ورشکستگی شرکتی

مشخصات محصول
قیمت:17000تومان
دسته بندی:

سال نشر: ۲۰۱۶

تعداد صفحه انگلیسی:  ۷

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۲  صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

کد محصول: M690

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  تأثیر کیفیت هیئت مدیره و کمیته ارتقاء در ورشکستگی شرکتی

عنوان انگلیسی:

The impact of board quality and nomination committee on corporate bankruptcy

چکیده فارسی:

این مقاله تأثیرات کیفیت هیئت مدیره در رابطه بین ورشکستگی شرکتی و اثربخشی کمیته ارتقاء را بررسی می‌کند. ما استدلال می‌کنیم که نسبتی از مدیران خارجی مسلماً حد کنترل و منابع هیئت مدیره را به دست می‌گیرند. بر اساس مجموعه داده‌ها از ۱۸۳۵ مشاهده سال-شرکت برای ۹۸ شرکت‌ غیر مالی ورشکسته و ۲۹۶ شرکت غیر ورشکسته در بورس انگلیس بین سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۱۱ و با استفاده از نظریه‌های عاملیت و وابستگی منابع، ما درمی‌یابیم که اثربخشی کمیته ارتقاء تأثیر منفی در ورشکستگی شرکتی دارد و اینکه کیفیت هیئت مدیره اثرات منفی را کاهش می‌دهد. نتایج از این مفهوم حمایت می‌کنند که شرکت‌ها از کیفیت هئیت مدیره از لحاظ توانایی مدیران خارجی برای نظارت به CEO از طرف سهامداران بهره‌مند می‌شوند و همچنین راهنمایی، مشورت و مشرعیت برای شرکت فراهم می‌کنند. این مطالعه تحقیقات حاضر درباره ورشکستگی شرکتی را با فراهم کردن شواهد درباره تأثیر کفیت هیئت مدیره و اثربخشی کمیته ارتقاء در ورشکستگی شرکت‌ها در انگلیس توسعه می‌دهد.

۱٫مقدمه

این مطالعه برانگیخته از طرح‌هایی برای تقویت اثربخشی هیئت مدیره‌های شرکتی و کمیته‌های آن‌هاست. برای مثال، Cadbury (1992) می‌گوید شرکت‌های سهامی باید سیستم مناسب، قوی و شفافی برای نامزد‌های جدید هیئت مدیره داشته باشند. Cadbury (1992) همچنین توصیه می‌کند که اکثریت اعضای کمیته ارتقاء باید مدیران غیر اجرایی باشند. Higgs (2003) توصیه Cadbury (1992) از کمیته ارتقاء را تأیید می‌کند که به نقش و مسئولیت‌های اصلی آن تأکید می‌کند. قسمت جدایی ناپذیر اصلاحات کمیته ارتقاء آن است که این کمیته توانایی هیئت مدیره برای تخلیه مؤثر توابع نظارتی و منابع آن‌ها را افزایش می‌دهد و بدین ترتیب رابطه منفی بین کیفیت هیئت مدیره و ورشکستگی شرکتی را کاهش می‌دهد.

محققان از دیدگاه‌های عاملیت، شبکه اجتماعی، نظارت، نهادی و وابسته به منابع برای درک ویژگی‌های هیئت مدیره شرکتی و عملکرد مالی شرکتی استفاده می‌کنند. ولی، اطلاعات کمی درباره اثرات کیفیت هیئت مدیره و کمیته ارتقاء در ورشکستگی شرکتی علیرغم مجموعه‌های ترکیب هیئت مدیره و راهنمای کمیته ارتقاء در منابع انگلیسی-آمریکایی وجود دارد. این مطالعه در این حوزه از تحقیقات نقش دارد. با استفاده از مجموعه داده‌ها از ۱۸۳۵ مشاهده سال شرکت برای ۳۶۷ شرکت غیر مالی سهامی در انگلیس که شامل ۹۸ شرکت ورشکسته و ۲۶۹ شرکت غیر ورشکسته از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ است، این مطالعه اثرات کیفیت هیئت مدیره در رابطه بین اثربخشی کمیته ارتقاء و ورشکستگی شرکتی را بررسی می‌کند. ما از نسبت مدیران خارجی به عنوان شاخصی برای کیفیت هئیت مدیره استفاده می‌کنیم. نسبت مدیران خارجی (یعنی نسبت مدیران خرجی به اندازه هئیت مدیره) درجه کنترل CEO روی هیئت مدیره و برعکس را منعکس می‌کند. به علاوه، Pfeffer و Salancik (1978) اظهار می‌کنند نسبت مدیران خارجی خصوصیات محیط شرکت را منعکس می‌کند که توانایی شرکت برای دسترسی به منابع لازم برای کنترل عدم قطعیت را افزایش می‌دهد و بدین ترتیب مانع ورشکستگی شرکتی می‌شود. ما استدلال می‌کنیم که اثرات اثربخشی کمیته ارتقاء و ورشکستگی شرکتی تحت تأثیر کیفیت هیئت مدیره خواهد بود. به علاوه، ما ادعا می‌کنیم که اگرچه اثربخشی کمیته ارتقفاء شرط لازمی برای پیشگیری از ورشکستگی شرکتی است ولی، اثربخشی کمیته ارتقاء برای پیشگیری از ورشکستگی شرکتی کافی نیست – ما همچنین به در نظر گرفتن تعداد مدیران خارجی در هیئت مدیره برای تخلیه توابع آن‌ها نیاز داریم زیرا، توانایی آن‌ها برای کنترل طرح کار CEO آن‌ها و فراهم کردن منابع برای شرکت متفاوت است. برای مثال، شرکت‌های غیر ورشکسته و ورشکسته دارای سطح یکسانی از اثربخشی برای کمیته ارتقاء هیئت مدیره هستند. ولی، هیئت مدیره شرکت ورشکسته در خارج غالب است ولی، شرکت ورشکسته که تصویب تصمیمات NC را نشان می‌دهد ممکن است به نفع مناقع سهامداران و نه CEO عمل کند. مطابقاً، منطقی است که انتظار داشته باشیم هیئت مدیره شرکت غیر ورشکسته از تخصص خود برای فراهم کردن راهنمایی و مشاوره استفاده کند. این‌ها به نوبه خود مشروعیت شرکت غیر ورشکسته را افزایش خواهند داد که بدین ترتیب دسترسی به منابع مهم لازم برای پیشگیری از ورشکستگی شرکتی را تسهیل می‌کند.

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی ترجمه ها برای پارس ترجمه محفوظ می باشد